Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncopeptides AB

Noen som følger med denne? De neste ukene blir svært spennende, med mulig forventningsrally og EMA godkjennelse 23 Juni,

2 Likes

Fin oppgang i dag, venter svar fra EMA i slutten av Juni. Ingen kan kjøre forventnings rally som svenskene, potensialet er stort og denne kan fort sprette høyt både på forventning og seff på positivt tilbakemelding fra EMA. Begynt så smått å stige i dag.

1 Like

Oppdatering fra ABG i dag, de ser økt mulighet for godkjenning grunnet at Onco valgte å ikke kommentere. Jeg tenker at om de var uenig med EMAs vurderinger ville de selvsagt kommentert.
Aksjen virker glemt, oppsiden ved godkjenning er stor ditt nedsiden. På kort sikt kan man få et heftig forventningsrally. Mitt personlige kursmål før 23 juni er 25kr.

Shaking Schrödinger’s box

Deadline for requesting an oral explanation come & gone
Suggests agreement with the EMA’s assessment report
Catalyst-call into binary EMA decision; approval likelier
Lack of oral explanation raises likelihood of EMA approval
The deadline for Oncopeptides to request an oral explanation after having reviewed the EMA’s assessment report (which forms the basis for the upcoming CHMP decision at the 20-23 June meeting) lapsed on Friday. The lack of an announcement from Oncopeptides suggests that it has not requested an oral explanation, indicating to us that the EMA’s assessment report has likely come down in line with the company’s view of the data, including on the crucial issue of how the heterogenous OS and PFS data should be interpreted. While the CHMP could deviate from the assessment report, a possibility made likelier given the FDA’s ardent opposition to-date and the wider implications for pomalidomide’s label of a Pepaxto approval, this would be rare. We now see an EMA approval in the non-transplanted HORIZON setting as the likelier outcome.

1 Like

Fin fint volum og opp 8,4 prosent i dag, det begynner å stramme seg til. Høy risk, men man bør holde et øye med denne aksjen nå…

1 Like

Ned igjen idag. 9,29. Det laveste var vel 4 kr etter fadesen med ema. Så risk er 50% ekekr mer ned og noen hundre prosent opp på godt utkom? Bingo. Men jeg kjøpte 1500 aksjer for å ha ett lodd. jeg er negativ til det motsatte er bevist.

1 Like

Tror nok at risken ligger 90-95 % på nedsiden ved :-1:

Det var vel skallet med fremførbart underskudd igjen om dette ikke går. Men husker ikke hvor mye det ble verdsatt til… men er det 90% ned er det galskap. Faktisk ikke verdt risikoen. Det er jo tragisk. Aksjen var vel langt over 100 kr etter godkjenning. Og kan gå ned til 1 kr. Hvilken sinnsykt risk det er i biotec.

I stedet for å levere inn lottokupong denne helga landa eg på å ta eit lite lodd i Oncopeptides igjen.

Caset er veldig binært. Enten får selsakpet godkjenning og starter ny himmelferd, eller så blir aksjen grusa på ny. Har ikkje gått inn med meir enn eg kan tape sjølvsagt, men det blir spennande dagar fram mot avgjerda som kjem neste veke, om eg har forstått ting riktig.

Om du viste du kunne 10 doble pengene, hadde du vel fått inn med mer enn 100 kroner tenker jeg

Det har eg gjort

Neste Torsdag :wink:

finnes det noe som helst info på hvilken retning dette kan gå?

Ja siste presentasjon ABG Sundal Collier

CEO virker meget positiv og mener det de har gjort av analyser og dokumentasjon er overbevisende.

Det som kan skje er at mens markedet soter og faller 5-10%, så vil Pncopeptides stige mange 100% ved positive nyheter. Husk aksjen kom fra langt over 100.

Men husk at dersom pepaxto ikke godkjennes skal aksjen langt ned

Den risken er jeg villig til å ta

1 Like

Her er linken. Spol frem til 6t39 min

3 Likes

Dette var svært spennende å lytte til.

Så om jeg med min enkle forståelse skal oppsummere problemet.

Oncopeptides drug pexapo Har gitt resultater som har gitt tvetydige resultater for overall survival.

La oss si dagens soc gir for eks 12 MND os.
Så har median OS for pexapo gitt 13 MND median overall survival. Altså marginalt bedre.

Men problemet har vært at blandt de yngre pasientene hadde lavere OS enn dagens behandling. Mens eldre pasienter hadde mye høyere OS enn dagens behandling.

CEO mener derfor at deres drug burde brukes med enn slags alders begrensing og burde godkejnnes. Han avfeier ett sikkerhets spørsmål.

Hva grunnen er til at yngre pasienter ikke har effekt vet jeg ikke.

Så la jeg merke til at de da ikke har hatt innvendinger ift denne SCientifoc group som møttes for å diskutere med EMA. Dvs at onco og utfallet av SGA var i overensstemmelse. På bakgrunn av denne sga skal EMA ta en avgjørelse 23 juni.

Innspill?

2 Likes

Plukket jeg også noe om at kontroll armen i deres studie har gitt bedre resultater enn historiske data?

1 Like

Det er helt riktig, hadde det ikke gått mot godkjennelse ville selvfølgelig Oncopeptides kommet med innsigelser (jeg personlig mener markedet ikke har oppfattet dette). Selv om det uansett ikke er en garanti, velger jeg for min egen del å tilegne det stor verdi. Dette i kombinasjon med innsidekjøp på 2 mill, gjør at jeg sitter med mine 60k aksjer.

1 Like

Ok så du satser 600 000 kr på dette. Jeg er ikke så kald i fisken som deg…men jeg skal klarer 1/15 del av din porsjon. Jeg vil jo tro at den går til 40 kr ganske raskt ved godkjenning. Tviler på at den går til gamle nivåer uten en partner avtale. CEO sa jo at det var utelukket å markedsføre i USA uten en avtale. Men klarer de å komme seg til 50 kr uten avtale så 100 kr på avtale er det jo verdt å være med.

1 Like

Har prøvd å få litt oversikt, har noen en forklaring på hvorfor melflufen, hadde dårligere OS, enn kontrollarmen? (I phase 3 studiet)

Tenkte jeg skulle vurdere et kjøp, men lot det være etter å ha sett siste presentasjon.
Dette blir jo min tolkning, og jeg tar gjerne feil. Så ville absolutt sett nøye på dette på egenhånd.

Det jeg aner når jeg researchet oncopeptides for en stund tilbake var pasienter som har hatt benmargstransplantasjon har høyere hazard på melflufen. Bare å begynne å skumme og skrive ned viktige ting fra pressemeldinger, du vet hva du leter etter nå.

en red flag for meg er at jeg så siste presentasjon og de vandrer veldig forsiktig rundt og forbi det temaet. Nevner aldri transplantasjon spesifikt som den sannsynlige årsak. Men kommenterer hazard plottet på aldersintervallene. Presenterer det heller som at de velger å krangle med FDA om sannsynligheter og confidence intervaller. Og å nevner og at de må håndtere medisineringen mot pasienthistorikken!!

Antar dette med transplantasjon gjelder en veldig stor andel av den yngre delen av populasjonen. og at dette begrenser “marketet” betrakelig, om FDA godtar en solid warning på labeln

buyer beware, både ang min tolkning og aksjekursen.

1 Like

Blir «imponert» av din reasearch. Du er nok medisiner med mange års ansiennitet .

Overbevisende…. Lykke til

Men uansett du kan ha rett

Men det jeg vet er

  • Oncopeptides har et 50!talls høy utdannede leger, bioteknologier, forskere etc

De har jobbet på spreng får å lykkes, ikke minst det siste året

At ledelsen da går inn med flere millioner selv sier kanskje noe

Og detaljegrad i analysen overgår POM som er den sammenlignbare drug.

At de jobber i parallell med en distributør er 100% sikkert.

Annonsering av godkjenning i EMA vil medføre annonsering av distributør umiddelbart… tror jeg

Det gode er at denne oppgangen kommer til å vare lenge. Så om man følger med går de an å komme inn på 20-30 tallet… på vei mot 100. Min horisont er ut 2023.

Og husk at etter en boldt er det mange som vil kjapt ut så etter 50-60-70% opp kan den kortsiktig reagere ned 20-30%, før den skal videre opp

By the way. Selskapet jobber med andre meget spennende produkt basert på grunnsteinene i melflufen….

Og husk for alt i verden, målet er å få til en medisin som kan hjelpe de stakkarsene som har kreft, ikje først og fremst gjøre deg rik.