Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

One piece TCG - nye pokemon

Ja jeg har den

1 Like

Tanker om prb 02?

Har kjøpt 22 sett (en komplett boks med 12)
Har enormt troen på det. Jeg viste jo det over at jeg fikk en case til 18k meget fornøyd. Nå nikkersen 300 dollar /36000 dobling på 1-2 mnd .

Nå begynner flere store YouTuber og ting tar jo helt av. :rocket:

Litt mer usikker på eb-03 men må jo få noen billige sett nå i start 6/8 stk.

det er eneste booster boksen de har igjen på pokestore. Prb 02 til 3000 kr. Vurderer om jeg skal kjøpe en der.

Da bikka OP-05 :rocket: 1000 dollar. Siste salg på 1050

Så er og PRB-01 rett bak med 899 dollar.

Ellers så har EB-01 vært sidelengs , men utrolig få salg. Siste salg på 837 dollar.

Nye op-14 er på 270 dollar , men normalt går disse falt når større volumer kommer (men langt over normal pris for nytt sett) de fleste startet jo på 220 ned til 150 og så opp. Så får vi se.

Oh my. Da ble det solgt sett op-05 for 1250 $

Vil det ikke være temmelig enkelt og manipulere det der? Et par avtalte salg for å dra opp dokumenterte salg - for å fyre oppunder?:sweat_smile:

2 Likes

Ja det snakka vi om på jobb… det kan såklart være masse manipulasjon av kjøp og salg til hverandre . For så å selge reelt når man har fått opp prisen. Men det er utsolgt overalt så derfor tror jeg hypen er reel. Så paul logan hadde lagt ut bildet med one piece esker. Jeg er med for underholdningen og spenningen. Morro om det blir som pokemon. Har to bokser liggende. Solgte en med god gevinst. Den andre op-13 har dobla seg. Når man ser at op-1 koster 20000 kr boksen er det en spenning i det. Grunnen til at jeg gadd å sette meg inn i dette var en kamerat. Han betalte egenkapitalen til leilighet med Pokemon😂

1 Like

Det skjønner jeg! :slight_smile: bare oppfordrer til aktsomhet når det gjelder hvilke kilder man bruker for å anslå verdier :smiley: jeg aner ingen ting om dette utover at jeg har hørt navnet på serien et par ganger før. Kjip å brenne inne med kort til mangfoldige titusener bare, noe som selvsagt er et plausibelt scenario uavhengig av hva en boks eller to er solgt for på typ eBay :grin:

1 Like

Har mange års erfaring fra kunsthandel, så kjenner godt til hvor mye røvere som finnes i denne typen markeder :sweat_smile:

2 Likes

Tips til hvor man kan følge litt med utover de tradisjonelle auksjonene som Blomqvist og Christiania? Glad i antikviteter og kunst selv.

Sett av noen timer og prat med folk på gallerier/rammemakere :smiley:

Jeg har stort sett kjøpt og solgt populær kunst med mye aktivitet i annenhåndsmarkedet - og derav finn.no / Facebookgrupper.
Men de gangene jeg har gjort de beste kjøp og salg har vært via referanser. De fleste i denne nisjen er prateglade folk, og nettverk er alfaomega :slight_smile:

2 Likes

Makes sense, takk for input :ok_hand:

Alt kan jo manipuleres til en viss grad, (se sølv ekstrem tilfelle)

Etter å ha vært mynt samler i snart 30 år og samlet litt av hvert opp igjennom åra så bruker jeg alltid flere steder og følger med over tid.

Jeg har fulgt med Pokémons men aldri investert. Så for 1 år siden da jeg kjøpte de første boksene var jeg òg skeptisk. Men så jo fort hvor utrolig spennende dette var (sønnen min spiller og spillet) og etter å lest og fulgt med på alt så ser det ut som prisen her er drevet av lite varer i begynnelsen og enormt med kapital fra Pokémons / bitcoin / trykte penger. Så det tror jeg vil endre seg at volume vil øke på nye .
One piece er jo utrolig stort og nå med nye influencere så har interessen tatt helt av. Det åpnes pakker over alt så volumer synker enda raskere.

Priser på tcg er veld basen , mens eBay og alt annet følger.

Men dette er jo high risk (high reward) har enda 4 bokser op-05 kjøpt for 2595 og nå over 10k stk. må vel selge en snart så er kost dekka inn.

2 Likes