Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

One piece TCG - nye pokemon

Har siste 6 mnd kjøpt meg opp mye i one piece tcg

Noen andre som har grepet denne muligheten ? Ser for meg at dette kan virkelig bli på nivå med pokemon. (Kjøper komplette booster boxer så jeg åpner ikke kort. Kjempe god investering hittil :+1:t2:

One Piece TCG er et samlekortspill basert på det enorme One Piece-universet.

Det kombinerer strategisk kortspill med høy samleverdi.

Som en av verdens største anime- og manga-franchiser gjør populariteten at enkelte kort får sterk etterspørsel i investeringsmarkedet.

Sånn regner jeg med du mener: https://www.reddit.com/r/OnePieceTCGFinance/comments/1fpwzzw/a_beginners_guide_to_one_piece_tcg_finance/

Hvor lenge er det man må ha sånt liggende lagret før det en gang i fremtiden får verdi?

Hvor avhengig er man av å treffe med å få tak i kort som blir spesielt attraktive?

Hvordan regner du dette hjem, vs opportunity cost i f.eks aksjer? Hva mener du med at dette er en god investering, er du 20% opp på et år? Er det en god investering, eller rir du en boble som kan sprekke?

https://www.tv2.no/nyheter/viral/bussjaforen-robert-52-hadde-glemt-hva-han-la-pa-loftet-i-1999-na-kan-han-bli-millionaer/11917441/

1 Like

Jepp stemmer det. Jeg har jo fulgt med dette tett ett halvt års tid og thanksgiving i år var helt ekstrem. Ser ut som flere kommer fra pokemon over.
Det er jo virkelig stort og nå kommer sesong 2 og 3 på Netflix

Jeg har kjøpt opp ca 50 booster boxer og hittil i år er jo over 100% :joy:

.Netflix’s live-action

One Piece sesong 2 kommer 10. mars 2026 . Produksjonen for sesong 3 har allerede startet, og den vil inkludere nye karakterer som Portgas D. Ace og Bon Clay.

https://www.tcgplayer.com/product/545399/one-piece-card-game-premium-booster-the-best-premium-booster-booster-box?Language=English

Netflix’s live-action

1 Like

Problemet er at dette er ting som kun stiger i pris når det er mye overskuddslikviditet. OFte når de som spilte som barn har blitt voksne.

Samtidig er dette sammlerting som faller fort i verdi når økonomien snur.

1 Like

Hvor hadde du kjøpt eller hva ? Den du linket til koster 10 000 kr++?

Ja at detter er high risk 100%, så her er det litt hobby og interesser, men for en reward hittil.

Kort hvorfor jeg kaller det investering og tar det opp her. jeg spilte jo pokemon og har sett litt opp gjennom tidene verdier på ting. Det som er utrolig gøy er jo at jeg kjøper kun hele booster box som har 20/24 booster poser i seg og er forseglet med plast (engelsk versjon) så vil disse etter 3 år gå ut av print ikke reprint. Utrolig mange elsker og åpne og “chase” de store kortene så for hver dag så blir det mindre esker. (YouTubers åpner live hele tiden)

Og nå er one piece kun 3 år gammelt og de fleste boksene op-01-04 kom ut år 1 samt spesial boks prb-01 og EB-01 . Op 01 ble for dyr for meg og ligger på 5000 dollar nå, men heg far fått tak i 8 Eb01 som ble kjøpt på 2400kr /240 dollar og er på 700 dollar. Og jeg har 11 prb-01 som ble kjøpt for 2400/3600kr snitt 3400kr den er nå 750 dollar.

Og spesial sett re printed ikke så hver dag kommer folk fra pokemon (der har alt blitt sinnsykt dyrt, en booster boks fra første sesongen er 120-150 000 dollar)

Jeg tror fremtiden blir mer og mer slike former for Samling/hobby/investering. Så derfor jeg har tatt litt lodd her.

Ha kjøper kun norske sider og på Finn om jeg finner noe ok. Fikk prb 02 på pre order for 1350kr på poke 4 days og selges i USA 200 dollar og på finn for 2000kr på 1 mnd :grinning:
Faktisk most recent sale I dag 225 dollar.4.des

Her er en bra YouTuber som jeg følger:

Bare hvis dere vil se, gøy med ett norsk forum.

1 Like

Så mye penger som trykkes i USA og verden så er det helt klart nokk :joy:.

1 Like

Du nevner engelsk osv, men hvordan er dette ref. original / japansk? Grunnen til at jeg spør er om det er noen muligheter med lokal tilgang og selge utenlandsk…særdeles lite peil btw :slight_smile:

Så har du noen gode tips til hvilke pakker på finn man burde kjøpe. Mener du at det er større sjanse for å tjene penger med å bare ha de liggende uåpna i skapet eller åpne de og finne verdifulle kort (siden de har økt i verdi siden start)

Min strategi har vært og satse på hele sett. Det er litt mer som fond. Du har en god porsjon mulighet til og få gode kort så folk åpner for finne de. Men odsen er jo som regel liten. Så mye bedre og holde hele esken for så la andre ta den risikoen.

Det er jo to sett. Spesial og vanlig (op-1 til 13) av de er 01, første best, så 5,9,13 er spesial sett så de er bedre. F.eks. op-13 er meget lovende) men her kommer det litt reprint så det holder prisen litt mer i sjakk inntil de slutter og printe mer (etter 4 år)
Prb og eb er spesial sett og blir ikke reprinted. Her har jeg kjøpt mye. Men spesielt eb-01 er ett litt “dårligere sett” men det er jo nr 1 og prb 1 er ett veldig bra sett.
Disse 2 har og lave trykk mengde pgr tidlig i spillet. Nå med op-13 er det mer kort men innholdet er meget bra. Det og op-02 er lette og få tak i til ca 1800-2300.

Kan jo selge eBay selv og finn

Den første spesial op-05 har hatt en substitutt utvikling. Jeg kjøpte i Norge med MVA fra butikk for 2599 stk. x 4
Helt ekstremt,
Men litt av forklaring er at dette some Pokémon er litt som Lotto for folk. Odsen er mot de men de bare må åpne pakker. Så alt blir kjøpt og forsvinner i håp om og treffe det store chase kort…

Og nå siste salg 799 dollar

https://www.tcgplayer.com/product/498734/one-piece-card-game-awakening-of-the-new-era-awakening-of-the-new-era-booster-box?Language=English

sendte deg en melding

Fikk en case av denne 15000 :+1:t2:

Tror på store muligheter i en underdog set prb-02

finn_1765140351227
Kjøpte denne. Ett lodd i lotto trekningen. 5200.

1 Like

Tanker?

1 Like

De satte opp prisen og er utsolgt. Finner den ikke i noe norsk netthandel.

Har vært en utrolig interesse etter op-13 så denne blir nok bra. Fikk bare 11 booster bokser selv før pris tok av (men til 1300-1500)

det ser ut som ting roer seg litt men for ett år.

Tror prb 02 er fortsatt godt kjøp, og op13 er jo veldig bra kort.

Oppdatering
Helt crazy år på one piece
Siste mnd nå med eb-02 som 5 sett over 500 dollar
Op-01 nr1 5000 dollar
Op-01 white bottom nr 2 1500 dollar
EB-01 nr 3 nå 850
Prb-01 nr 4 nå 750 dollar
Op-05 nr 5 nå 790 dollar
Eb-02 nr 6 nå 595 dollar

Så er op-09 og op-13 på vei opp. 400

Helt sykt marked, jeg kjøpte eb02 for kun 6 mnd siden for 1400kr snitt.

Vel hva skjer frem over , tror virkelig one piece kan holde seg men ikke på samme måte som i år. Blir spennende også hvor mange over 1000 i 2026