Ja at detter er high risk 100%, så her er det litt hobby og interesser, men for en reward hittil.
Kort hvorfor jeg kaller det investering og tar det opp her. jeg spilte jo pokemon og har sett litt opp gjennom tidene verdier på ting. Det som er utrolig gøy er jo at jeg kjøper kun hele booster box som har 20/24 booster poser i seg og er forseglet med plast (engelsk versjon) så vil disse etter 3 år gå ut av print ikke reprint. Utrolig mange elsker og åpne og “chase” de store kortene så for hver dag så blir det mindre esker. (YouTubers åpner live hele tiden)
Og nå er one piece kun 3 år gammelt og de fleste boksene op-01-04 kom ut år 1 samt spesial boks prb-01 og EB-01 . Op 01 ble for dyr for meg og ligger på 5000 dollar nå, men heg far fått tak i 8 Eb01 som ble kjøpt på 2400kr /240 dollar og er på 700 dollar. Og jeg har 11 prb-01 som ble kjøpt for 2400/3600kr snitt 3400kr den er nå 750 dollar.
Og spesial sett re printed ikke så hver dag kommer folk fra pokemon (der har alt blitt sinnsykt dyrt, en booster boks fra første sesongen er 120-150 000 dollar)
Jeg tror fremtiden blir mer og mer slike former for Samling/hobby/investering. Så derfor jeg har tatt litt lodd her.
Ha kjøper kun norske sider og på Finn om jeg finner noe ok. Fikk prb 02 på pre order for 1350kr på poke 4 days og selges i USA 200 dollar og på finn for 2000kr på 1 mnd 
Faktisk most recent sale I dag 225 dollar.4.des
Her er en bra YouTuber som jeg følger:
Bare hvis dere vil se, gøy med ett norsk forum.