Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Solgte på 40,1 og satser på at det går an å få det billigere igjen når det blir litt stille rundt dem igjen :smile:

1 Like

solgte for å kjøpe funcom!

1 Like

Noen kommentarer til rapporten i dag, noen som følger selskapet fortsatt?

OK jeg får svare selv, dårlig rapport, som var ventet i følge selskapet, men outlook er bra fra Q2 og spesielt H2.

Det er en del risiko i Opera akkurat nå ettersom H2 blir relativt avgjørende for årsresultatet, men jeg tok sjansen og kjøpte tilbake aksjene jeg hadde og vel så det til 32,50 (solgte på 40,10 sist)

1 Like

Er ikke Opera ganske billig nå? Kursen har ikke vært så lav siden… ja.

1 Like

Fremstår billig, men markedet virker engstelig for at de ikke skal klare å levere gode tall for 2017.

Jeg tror dette er et godt inngangspunkt hvis man vil sitte et års tid. Oppside på 25% eller så i det tidsrommet tenker jeg, gitt at de klarer å levere.

Opera kjøper tilbake aksjer så det holder siden November 2016!

1 Like

Det ryktes om et nytt forsøk på oppkjøp av Opera, noen som vet noe mer her inne?

Opera begynner å bli veldig interessant i mine øyne. Selskapet har fått svi i lengre tid nå, men jeg føler det er på tide å si stopp!

Opera Software endte på kurs 29.80 idag!

Hvordan ser det fundamentale ut, siden du mener de skal opp fra 30 kr? Hvordan så inntekter og utgifter ut de siste kvartalene?

Q1 tallene var ganske dårlig, så venter vi på q2 24 august. Det er guidet et sterkt andre halvår, så tviler på at q2 blir fantastisk, men spennende å se hvilke signaler de gir fremover. Opera kjøper stadig tilbake egne aksjer, egentlig foretrekker jeg når selskapene gir utbytte og lar det være opp til aksjonærene å evt bruke det på aksjer.

2 Likes

Mulig Opera må komme med noe nytt til markedet for at aksjen skal reagere kraftig opp. Uansett så har de jo fremdeles en god del trofaste brukere av nettleseren :slight_smile:

Nettleser brukerne tilhører ikke Opera selskapet du har aksjer i lenger, det ble solgt ut til kineserne

Trodde ikke det salget der ble noe av jeg. Har ikke aksjer i Opera bare nysgjerrig :slight_smile:

Joda kineserne kjøpte nettleser delen av selskapet, de fikk aldri dog kjøpt hele Opera…Amerikanerne satte stopper for det i og med flere av reklameselskapene var basert der og de ikke var så interesserte i å tillate det…

Så Opera AS er nå reklame reklame og noe annet mobile proxy greier av lite interesse… Dessverre

2 Likes

Jeg vil tvert i mot si at opera har blitt veldig interessant. De har blitt nærmest et holdingselskap som eier ulike teknologiselskap, med stor økonomisk fleksibilitet og en spennende portefølje med selskaper.

Reklamer klart viktig for dem gjennom Adcolony, men de har også apper og spill gjennom Bemobi, vpn-teknologi gjennom Surfeasy og optimering av datatrafikk gjennom Skyfire. I tillegg har de antydet at de er åpne for å både kjøpe og selge virksomheter for å ha en portefølje de tror på.

Anbefaler å se gjennom presentasjonen fra kapitalmarkedsdagen deres i år.

Det som er mest spennende nå er hvordan det vil gå med Adcolony når det virkelig fyres opp for fullt i løpet av q3 og q4. Venter ikke noen store overraskelser nå på q2.

1 Like