Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Kursen har ligget lenge rundt 53 i dag. Det virker som arc, asc og msi kjøper på dette nivået. DNM selger fortsatt (de har jo fortsatt kursmål rundt 95). Handelen er ikke som den var forrige uke da flere aktører pumpet og dumpet og dro kursen ned.

1 Like

Vi ser vel 51 i dag

1 Like

Da får vi håpe støtten holder, og at det snur. Det er flere som nettokjøper hver dag, så noe er på gang.

2 Likes

jeg er fristet til å kjøpe flere aksjer nå på støtten.

3 Likes

Hva skjer om støtten ikke holder? Blir det salgspanikk?

1 Like

Sikkert og da settes vel også bunnen

1 Like

Oi, nå skjer det noe. Arc overførte mye til Nmbr, så skjøyt kursen fart

3 Likes

Boom. Glad jeg fylte på litt.

3 Likes

BOOOM ! :smile:

51 holdt godt!

3 Likes

Kjøp på 51,5 gikk nesten inn. Godt å være i pluss igjen :smile:

Test av bunn eller hva skjedde egentlig?

dette skjedde;

OPERA:INNGÅTT PARTNERSKAP MED XIAOMI FOR OPERA MAX-TEKNOLOGI

Oslo (TDN Finans): Opera Software har inngått et partnerskap med smarttelefonprodusenten Xiaomi for å drive en ny datasparingsfunksjon gjennom integrering av Opera Max-teknologi i selskapets nye operativsystem MIUI 7.
Det opplyser Opera Software i en melding onsdag.

det var 12:43

stemmer bra med kursen.

5 Likes

Bra! Trekker salg i påvente av å se hvor dette bringer oss

1 Like

http://www.mi.com/en/
xiaomi homepage

2 Likes

da ble de inngang på 54,2 i opera

1 Like

Kronn… Her føler jeg at du går fem på. Det tar tid før det kommer omsetning av dette… Jeg tror det dabber kjapt av i timene og dagene fremover

2 Likes

Jeg føler at jeg må sette meg litt inn i dette selskapet da jeg ikke kan forstå helt hvordan kursen på over 100 kr var riktig en gang, når markedet nå mener at de skal være verdt halvparten med en RSI nærmere 25. Siste kvartalsresultatet hintet til at omsetningen gikk ned med 5% ca. så jeg, men må se hva slags andre negative ting de meldte også nærmere.

De har som et selskap mange bein å stå på, og liker å investere i nye bein ser det ut som. Overskudd genereres uten problemer også ser det ut som. Litt usikker på gjelden deres, og hvor stor den er. Har litt aksjer her nå fra før av, men når jeg ser hvor mye den snurrer, så lurer jeg på hvor mye som er fundamentalt, og hvor mye som er ren psykologi/trading av markedet?

Jeg er ute av Opera igjen. Blitt mye trading på meg i det siste, og det er ikke bra for helsa!

3 Likes

Det er jo litt lottospekulasjon her om at selskapet kan bli kjøpt opp og det er nok derfor kursen er såpass volatil. Fallet fra 100 handler om nedjustering av prognoser, som i hovedsak handler om svak rubel.

1 Like

jeg sitter , satser på at vi skal opp i 60 og 70 kroner fort.

4 Likes

Jeg tok en liten gevinst her i dag, hadde tenkt å sitte lenger, men vil ut av aksjer generelt, og bort fra kortsiktig handel. Den ser sterk ut teknisk så det kan godt være at dere kan få en fin gevinst (spesielt om det kommer bud eller andre nyheter).

Det som jobber mot Opera nå er USD mot RUB som styrker seg kraftig i og med den svake oljeprisen

http://finance.yahoo.com/echarts?s=USDRUB%3DX+Interactive#{“range”:“2y”,“allowChartStacking”:true}

Veldig synd for Opera, siden de ikke er skyld i dette selv.

Tror uansett dette caset kan bli veldig bra på sikt selv uten bud, liker selskapet og de gjør veldig mye rett synes jeg.

1 Like