Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

jeg også.selger unna aksjer overalt

1 Like

Jeg blir sittende litt til. Jeg har tro på at den skal stige litt. Det er noen som kjøper om dagen. Både arc og asc nettokjøper noen hundre tusen hver dag, 300000 hver i dag, og de blir overført til en nmbr med gjevne mellomrom. Jeg tror noe er på gang

Jeg håper å få 70 for aksjene innen ett par uker

Edit: men jeg er også bekymret for utsiktene ellers i markedet

4 Likes

Det forklarer handelen jeg så i PHO, så takk for den :smiley:

Såvidt jeg husker snudde aksjen ned umiddelbart etter at Ferd solgte en god del på 94 kroner. Like før var det en dame i styret som solgte og markedet snudde ikke aksjen på det. Det ble da sagt at hun hadde bommet mye på salgene sine før. Men når Ferd solgte gikk det momentant ned. Og siden har det bare fortsatt.

@Morti 11.02.2015 kom Opera med kvartalstallene, og aksjen falt fra 96 til 54 kroner samme dag etter å ha åpnet på 73kr. Såvidt jeg kan se, så var det ingen innsidehandler den dagen.

Ferd solgte visst litt før. Det snudde nok momentumet, selv om stupet kom litt etterpå ser jeg nå.

Og her styremedlemmet som solgte like før det igjen på 83.

Har dere sett på handelsloggen til opera nå? Det ble akkurat solgt/overført 200000 aksjer fra DNM til Nmbr til langt høyere kurser enn det det handles for.

Vet noen av dere hva dette er? Hvem er Nmbr?

2 Likes

Åiåi. Noe spennende som skjer der ja

360 000 aksjer til snitt pris 64,45 kr

Totalt kr 23.204.550!

3 Likes

Noen ville ha mange aksjer hvertfall. Her kan det plutselig skje noe

Edit: men bortsett fra dette, så ser ikke kursen så veldig bra ut… Ligger an til å åpne 1,3 ned nå

Kjøpte “litt” Opera igjen.

2 Likes

Hvorfor så dyrt?

aaaner ikke

Jeg sendte mail til børsen og spurte hva disse handlene var. Her er svaret.

Når et meglerhus rapportere handler som er sluttet internt i meglerhuset, merkes handelen med NMBR. (NMBR = non member: meglerhuset har en motpart som ikke er børsmedlem)

1 Like

Men hvorfor så dyrt? Har noen en rasjonell forklaring på dette?

Meglerhuset har tidligere kjøpt på vegne av nmbr og overfører nå aksjene, ettersom de har kjøpt antallet nmbr ønsket?

3 Likes

Noen på HO tror dette er oppgjør av derivater

2 Likes

Opera avsluttet veldig sterkt i dag. Det har de forsåvidt gjort hver dag i det siste. Den åpner gjerne svakt, og så omsettes det over 100000 i sluttauksjonen. ESO og ARC var de som kjøpte mest

4 Likes

Litt historie om Opera.