Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Får se hva som skjer i morgen

AT&T AdWorks’ ability to deliver household specific TV advertising based on interests and demographics to a rapidly growing base of more than 12 million households, combined with Opera Mediaworks’ mobile advertising, will be a game-changer for advertisers and consumers,” said Rick Welday, president,

1 Like

Opera: Inntektene stiger, resultatet svekkes
Inntektene i tredje kvartal for software-selskapet steg til 149,4 millioner dollar eller 1,3 milliarder kroner, opp fra 138,8 millioner dollar eller 1,2 milliarder kroner etter dagens kurs fra samme kvartal i fjor.

Topplinjen vil ikke slå forventningene til analytikerne. På forhånd var det ventet, ifølge SME Direkt, en inntekt for kvartalet på 151 millioner dollar.

Økningen i inntektene tilsvarer en vekst i inntektene på åtte prosent. Justert for valutaendringer har selskapet en inntektsvekst på 17 prosent, står det å lese i børsmeldingen.

Driftsresultatet (EBITDA) kom inn på 27,5 millioner dollar, en nedgang på 19 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. På forhånd var det ventet et resultat på 26,8 millioner dollar.

Hentet fra E24.

Som ventet kanskje med siste tids kursutvikling.

2 Likes

Vil vel gå ned her idag. Min bet i warranten var ikke så heldig likevel. Prøve å komme meg ut i tide.

Det ser ut til at det er noen som benytter dette kursfallet til å handle. CAR og FOF er ivrige etter å handle i dag.

1 Like

Brukte dagens fall på å kjøpe med en pott i opera, kom inn på snitt 46. Spent på om det var en grei inngang.

3 Likes

Jeg tror det er en bra inngang. CAR, DNM, FOF, ARC og DDB nettokjøpte mellom 100000 og 300000 hver i dag

1 Like

Kjøpte litt opera til 52.75 nå.

3 Likes

Her blir det fest neste uke, god helg. :sunny:

2 Likes

Gratulerer til dere som kjøpte billig. Mulig jeg prøver å fiske tilbake mine aksjer neste uke forhåpentligvis ned mot 50+ kroner. Men vil da at den ikke skal noe særlig under 50 etter det.

Lange trenden er dessverre fortsatt ned, men burde kun få en fin tur opp til 65 i første omgang tror jeg så får vi se etter det…

Tror på caset på sikt, men selskapet sliter med eksterne faktorer utenfor deres kontroll, først og fremst en svak rubel.

4 Likes

Hva skjer her nå, skulle jo kjøpe litt billig jeg…

1 Like

Tar litt her, så får jeg heller fylle på mer hvis vi skal ned mot 50+ som jeg hadde tenkt.

1 Like

Sorry folkens vakler litt her, men vil ha denne ned mot 50 helst så tar en kort time out allerede.

mhm - jeg venter fremdeles…

Momentum momentum momentum where are you?

2 Likes

Ja, det er nok best å følge med fra sidelinjen nå

The market ran out of steam and the traders are now more in agreement about the bearishness. The evidence is strong enough to prompt the closing of long positions.

2 Likes

Innlegg av: takeoff (27.11.15 09:09 ), lest 105 ganger
Ticker: OPERA
RE^1: Opera - Pareto initierer med KJØP anbefaling i dag
OPERA:PARETO SECURITIES STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 64

08:46
Oslo (TDN Finans): Pareto Securities starter dekning med kjøpsanbefaling på Opera Software-aksjen. Kursmålet settes til 64 kroner.

Det melder Bloomberg News fredag.

JER, finans@tdn.no

TDN Finans, +47 22 00 11 55

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=20230554

3 Likes

Ikke så veldig oppløftende med 64 kr kursmål. Det er jo lavere enn det vi solgte på sist, da var den jo oppe på 70.

DNB holder kjøps anbefaling kursmål 87.- men de har jo bommet lenge nå…

1 Like

Bedre takter her nå :slight_smile:

4 Likes

Ser interessant ut hvis den fortsetter opp på mandag, men hvis vi som fortsatt er utenfor er heldige snur den ned mot støtten som er tegnet inn og vi kan i så fall kjøpe ned mot 47-48.

5 Likes