Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Funcom Forum først, og så Opera. Russiske hacker mafian er ute etter Norge, og tro meg, det er en lett match :smiley: Forvent store overskrifter rundt IT-sikkerhet i Norske bedrifter i tiden fremover.

De fleste bedrifter holder fint kjeft når de blir hacket. Når det er brukerdata så er det vanskelig å skjule det :wink:

Noen tanker om OPERA fremover?

De har jo kjøpt veldig mange egne aksjer over tid, og insidere har både kjøpt og benyttet seg av opsjoner, så det virker som om noe kan være i gjære. De sitter fortsatt med mye penger etter salget av deler av virksomheten som kan deles ut som utbytte selv om de casher ut all gjeld, så kan vel hende at insiderne har tro på at det vil skje i løpet av året.

Risikoen virker mest knyttet til hvordan det vil gå med mobilreklame fremover, omsetningen har dalt litt der.

1 Like

Kjøpte meg litt Opera i dag.

Tenker å sitte med de i 6-12 mnd…

Skjer det noe spennende med denne?

bare at de guider god inntjening…

1 Like

God inntjening, ok, men hvilke triggere er det ? :joy: Jo mer du tjener jo lavere kurs skal du ha på børsen nå.

1 Like

Det har jeg hørt før fra dette selskapet, men det har også dessverre kommet negative PW.

Selskapet har mye penger, kjøper egne aksjer, ad colony sjef Will Kassoy har kjøpt aksjer for 3,9 millioner kroner. Guider god inntjening. Laveste kurs siden 2013.

Flere av de tekniske indikatorene jeg bruker sier at den skal opp.

Pareto har kursmål 43 kr og DnB markets 46 kr. Heller mer mot pareto sin enn dnb men. Etter at de solgte så mye av virksomheten er opera nærmest et holdingselskap med enorme mengder cash som eier fire helt separerte og selvgående selskaper. Vanskelig å forutse neste steg i den situasjonen!

Solgte på 40,1 og satser på at det går an å få det billigere igjen når det blir litt stille rundt dem igjen :smile:

1 Like

solgte for å kjøpe funcom!

1 Like

Noen kommentarer til rapporten i dag, noen som følger selskapet fortsatt?

OK jeg får svare selv, dårlig rapport, som var ventet i følge selskapet, men outlook er bra fra Q2 og spesielt H2.

Det er en del risiko i Opera akkurat nå ettersom H2 blir relativt avgjørende for årsresultatet, men jeg tok sjansen og kjøpte tilbake aksjene jeg hadde og vel så det til 32,50 (solgte på 40,10 sist)

1 Like

Er ikke Opera ganske billig nå? Kursen har ikke vært så lav siden… ja.

1 Like

Fremstår billig, men markedet virker engstelig for at de ikke skal klare å levere gode tall for 2017.

Jeg tror dette er et godt inngangspunkt hvis man vil sitte et års tid. Oppside på 25% eller så i det tidsrommet tenker jeg, gitt at de klarer å levere.