Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Opera (OPERA)

Ikke jeg heller. Skal muligens inn iløpet av dagen

1 Like

Se rut som at sell off er ferdig nå… - bygger seg oppover igjen :slight_smile: 2% fra å være i + på posten i dag.

1 Like

Ser bedre ut nå. Jeg er snart i pluss jeg også. Kjøpte på 58,25 og 54,75. Får tro det går veien nå

Ja det var mye stop loss og panikk i åpningen, men nå har folk fått tenkt over det og analytere har sagt sitt.

1 Like

Derja så var vi i pluss i dag! :slight_smile:

edit nå kommer alle som har lest at DNM ser 80% oppside!

Det blir kjempepent, hvis ledelsen har tenkt å selge unna selskapet / deler av selskapet så skal de jo pynte bruden fremover.

3 Likes

Grattis. Jeg dreit meg rett og slett ut her i dag!

1 Like

Spennende vi er snart i + i dag! 58,80 rt

edit 1 min etter;

59,30

Edit 4 min etter;

59,65

5 min etter;

60,40

ÅÅÅÅ det e så deilig!

4 Likes

kjøpte alt for tidlig i dag, men er i pluss nå

3 Likes

solgte litt på ny på 59,2 nå.

Vil se om ikke vi dipper litt før vi går opp igjen :slight_smile:

1 Like

Må takke for tipset i dag tidlig @Irathi selv om jeg (og sikkert mange andre) ikke fikk utnyttet det :smile:

2 Likes

Fu!, eg var sikker på at den gikk rett i pluss når den nå var på vei, så eg kjøpte over kr 60.
Gratulerer til meg !

3 Likes

Spm er hva den står i om noen uker. Hvem solgte aggressivt i dag og hvorfor.

3 Likes

ah, se her ja, kommer jo oppigjen på mitt nivå igjen jo :smile:

3 Likes

Fra Finansavisen :

Få dager etter John Fredriksens IT-debut med Opera Software, ble han møtt med resultatvarsel og kursfall. Nå vurderes også selskapet solgt.

Ifølge en fersk aksjonæroversikt kom rederens finansielle arm, Geveran Trading, inn på eiersiden i Opera Software forrige uke. En drøy million aksjer ble kjøpt på mellom 60 og 65 kroner. En post som ble betydelig mindre verdt i går morges, da aksjen raste over 10 prosent på det meste.

Salgsspekulasjoner førte imidlertid til at aksjen hente seg inn, og endte ned 2 prosent.

Sitat slutt

Eg fikk vertfall mine litt billigere en Fredriksen

3 Likes

Opera Software, the company behind the Web browser of the same name, may be seeking a buyer after the company announced lowered expectations for its quarterly and annual financial results.

1 Like

Fortsatt ikke noe nytt signal her, men buy level 64.90 fra tidligere

Signalet fra tidligere er vel Sell? - med STAY IN CASH nå?

1 Like

Hva slags tall kan vi forvente oss av #Opera imorgen? Må jo være dårlige. Vil da kursen gå enda 10% ned mon tro?

Fokuset kommer til å være på verdiene i Opera og hvor lavt priset de er. De skal jo pynte bruden.

Edit - dårlige tall er jo priset inn nå allerede? - her er det analytikere forventer;

Oslo (TDN Finans): Opera Software ventes å legge frem et driftsresultat på 18 millioner dollar for andre kvartal 2015.

Det fremgår av estimater SME Direkt har hentet inn for TDN Finans blant ni analytikere, hvorav åtte har driftsresultat-estimat.

Driftsinntektene i kvartalet ventes til 152 millioner dollar i kvartalet, mens justert ebitda ventes til 32 millioner dollar.

For andre kvartal 2015 har Opera guidet driftsinntekter på 145-155 millioner dollar og justert ebitda på 29-34 millioner dollar.

For helåret 2015 venter analytikerne at selskapet vil få driftsinntekter på 642 millioner dollar og justert ebitda på 135 millioner dollar. Til sammenligning har Opera Software guidet driftsinntekter på 630-650 millioner dollar og justert ebitda på 130-140 millioner dollar i 2015.

Analytiker Fredrik Thoresen SEB skrev i en oppdatering i slutten av juli at han ser ytterligere oppside for Opera Software.

Ifølge Thoresen, står Opera overfor et utfordrende sammenligningsgrunnlag når det kommer til omsetningsvekst innen mobilannonsering i andre kvartal, da det har vært færre store mobilspill-lansereringer i år enn fjor. Han viser til at slike lanseringer er en driver for reklame.

«Likevel mener vi at selskapet kan rapportere underliggende veksten på rett under 30 prosent fra året før, eller 120 prosent nominelt, i lys av de siste rapportene fra blant annet Google og Yahoo», heter det i oppdateringen.

Dette kan gi konsernomsetning i den høye enden av selskapets guiding på 145 millioner til 155 millioner dollar for kvartalet, mener SEB-analytikeren.

Syv av analytikere anbefaler kjøp av Opera-aksjen, mens to har hold og ingen har salgsanbefaling.

Gjennomsnittlig kursmål er 88 kroner, varierende mellom 75 og 103 kroner aksjen.

Før førstekvartalsrapporten hadde seks analytikere kjøp, én hold og ingen selg, mens snittkursmålet var 87 kroner, varierende mellom 78 og 103 kroner.

Deltagere: Arctic Securities, Carnegie, Danske Bank Markets, DNB Markets, Equita SIM, Fondsfinans, Goldman Sachs & Co, Norne Securities og SEB Equities.

2 Likes

@holmes tagger deg så du kan lese posten over :wink:

2 Likes