Nede rundt 60 i dag. Hva blir bunnen?
ligger da i bunn av horisontal trend. Får se om 60 brytes. Kanskje vi får kjøpe på 52 ?
Uansett vent på RSI
Blandede drops fra Opera
"strategic interest in the Company from a number of parties"
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=382938
Og profit warning
Opera´s updated financial guidance is based on weaker than expected performance
in the Mobile Advertising - 3rd Party Publisher business area
Som en følge av «strategisk interesse i selskapet fra en rekke parter», har Operas styre innledet en prosess for å evaluere og vurdere strategiske alternativer.
Styret har hyret inn ABG Sundal Collier og Morgan Stanley International som rådgivere.
spennende dette her. Negativ pw, oppkjøp, men viktigst tror jeg:Flere vil kjøpe opera eller deler av opera.budpremie kan ofte være 100 % max.tror det blir volatilt i opera fremover.fusjon er også en mulighet.
Litt synd hvis Opera blir kjøpt opp og tatt av børsen. Snart har vi bare olje, gass og shipping igjen
jeg tror stillheten i denne tråden tyder på at her gjelder det å stille seg først i køen på mandag.kjempespennende dette her
Har dere tro på at det blir oppkjøpsrally til uka? Det virker som om HO tror det, og de spekulerer i oppkjøpsryktene over 100
Det er vel ingen ting tekinvestorer liker mer enn bud fra google facebook samsung etc.jeg spår crazy tilstander der knapt noen bryr seg om den negative pwen.budpremie kan fort være 50-100%.vurderer inngang hvis den ikke åpner fryktelig opp.
Hvis det ligger av til å bli crazy, så får jeg stokke om og hive meg på. Kanskje jeg skal selge hus, bil og kjærring også?
Opera made three announcements on Friday, after market close:
Preannouncement of Q2 2015 results and a profit warning for 2015
Board of Directors has initiated a review of strategic alternatives in response to strategic
interest in Opera from a number of parties
Acquisition of Bemobi – a subscription based apps and games discovery service
Strategic review - a catalyst highlighting the upside to valuation
Opera stated that its Board of Directors has initiated a review of strategic alternatives in
response to strategic interest in Opera from a number of parties, with the objective of further
enhancing shareholder value.
While not offering much in terms of detail, we expect the Board of Directors to investigate all
options available, including a full or partial sale of Opera as well as potential merger
alternatives. Although the options available could include a process seeking the sale of the
whole company or its Consumer and Tech License business, we see the most likely scenario
an exploration of a potential sale of its mobile advertising business or only the well performing
AdColony unit. As such, we believe the strategic review announcement is linked to the current
weakening momentum within parts of Opera’s mobile advertising business, which form the
basis for the lowered 2015 guidance.
We believe the strategic review will put focus on the current valuation of Opera, highlighting
the relatively low valuation Opera is trading at and act to offset the lowered expectations from
the profit warning announcement. We maintain our target price of NOK95, which is 70%
weighted on a trading scenario (going concern basis) and 30% on an acquisition scenario, as
illustrated later in this note.
Jeg tok et bet i åpningen. Får se hvordan det går. Foreløpig litt ned. Men jeg tror det snur.
jeg og.
Men føler det var et dårlig bet akkurat nå. Det blir bra på slutten av dagen
when in doubt double
Hvorfor kjøper dere Opera på disse nyhetene?
Opera Softwares melder mandag morgen at selskapets tall for 2. kvartal er svakere enn ventet, og de nedjusterer nå sin guiding for 2015.
Opera forventer nå en omsetning i 2. kvartal på cirka 146 millioner dollar, sammenlignet med 100,6 millioner dollar i samme periode i fjor. Ifølge TDN Finans har analytikerne ventet inntekter på 152 millioner dollar i kvartalet. Opera har selv tidligere anslått at omsetningen ville ligge på 145-155 millioner dollar.
Det er nyheten om mulig oppkjøp som gjør det interessant.
Les denne av DNMCMP4_71243.pdf (553.3 KB)
Jeg tror mye av nedgangen nå skyldtes de 100K en løk slang ut i åpningen for å trigge stop loss. Teknisk så var 60 en støtte og brudd ville være et sterkt salgssignal. Sikkert mange roboter som hev seg på… Takk for de billige aksjene!
Støtte på rundt 51-52 kr igjen.
Har ikke kjøpt noe enda, ser ut som noen vil ut