Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Orkla (ORK)

Orkla ASA: Jotun Interim Report

Orkla ASA - Emisjon av sertifikatlån

Invitation to presentation of Orkla’s third quarter 2022 results, Thursday 27 October

Orkla ASA - Emisjon av sertifikatlån

Stemmekrøll på aksjonærmøte i Orkla: – Beklagelig

Resultatvekst for Orkla-konsernet

Profit growth for the Orkla group

Orkla blir et industrielt investeringsselskap

Orkla omsatte for 14,8 milliarder kroner

Orkla to become an industrial investment company

Orkla økte omsetningen til 14,8 mrd. – varsler høyere priser

Orkla ASA: Meldepliktig handel for primærinnsidere

Mens resultater og avgjørelsen om å endre form til 12 porteføljeselskap naturlig nok har dominert i børsmeldinger og finansmedia har NRK hatt et intervju og en kommentar om krympflasjon. Dette er også veldig viktig for Orkla. Merkevarene er det viktigste de har, det er grunnen til at folk gidder betale dobbel pris for Lilleborg og Nidar over First Price og Xtra. Et tydelig løfte mot krympflasjon tror jeg vil være med på å holde merkevarene i live gjennom tøffe tider.

Edit: Jeg tror forøvrig ikke på historien om at han ikke kjente godt til dette. For et selskap med forbrukervarer er dette en essensiell endring av produktet, det ville være graverende vanskjøtsel om han ikke visste at dette foregikk. Jeg tror det var et bevisst forsøk på å se om de kunne slippe unna med det.

1 Like

Orklas kjøp av Denali Ingredients er gjennomført

Noen som følger selskapet tett og kan dele analyse av hvorfor ORKLA nå har falt ganske mye? Vil ikke selskapet lett bare kunne velte høyere priser videre på kundene sine? Og er ikke den nye omstruktureringen positiv for eierne? Kort sagt: hva drar selskapet ned nå?

Jeg lurer på det samme, @wellsembargo - selskapet er jo 400 år gammel, og selv om kursen ikke har vokst særlig de siste tiåret eller mer er det fristende å tro at det om ikke annet er et ganske trygt sted å plassere pengene. Med dagens pris blir det kanskje ikke så verst utbytte heller.

Har selv begynt å kjøpe, startet ca 4kr høyere enn dagens kurs. Tror det nye grepet vil få fram verdiene, samt at jeg håper at de vil notere en del av de 12 selskapene.