Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

OTC/Pink

Hei, noen som vet hvor man kan handle OTC aksjer ? Handler idag via Nordnet, men de tilbyr kun OTCQB & OTCQX. Og er ikke mulig å handle Cannabis relaterte OTC aksjer heller.
Må man til IBKR eller finnes det alternativer?

1 Like

Dette er vel den største søppelisten du kan tenke deg :sweat_smile: sikkert noe bra også, men ta dette innlegget som en advarsel.

1 Like

Skjønte ikke helt svaret her, er klar over risikoen med å handle OTC.

1 Like

Bra, men det er en advarsel til alle som leser tråden. Betyr ikke at det er en dårlig investering. Men åpenbart lavere kvalitet på otc vs nasdaq.

Diametralt uenig hva gjelder kvalitet. Se på Otovo, Freyr, CrayNano, Victoria osv… Spennende selskaper, og noen av de i ferd med å virkelig slå ut i full blomst!

Vaccibody og Kalera kommer fra OTC, og lykkes enda bedre på OBX enn de gjorde på OTC (der de gjorde det meget godt).

OTC er faktisk en liten gullgruve, men en må lete mellom de som åpenbart er listefyll.

Dette er OTC i usa da. NOTC kan være ok.

Samme der i mine øyne. Jeg mener OTC har et ufortjent dårlig rykte, og ser mange gode muligheter også på OTC i USA. Når det er sagt så er det klart at de som kjører rene IPOer på Nasdaq er mere sannsynlige vinnere, men OTCere er morsommere vinnere :slight_smile:

Når det er sagt, få med dere Kalera inn i reverse merger. Det kommer informasjon om SPAC “når som helst”… :slight_smile:

Ha en fortsatt fin helg!

Endel norske meglerhus har svartelistet masse OTC aksjer i usa fordi kursene er såpass manipulerte.

Vanlig å manipulere kurser på OTC, sier du? Hvordan skulle det liksom foregått?

lavt volum :wink:

Fryktelig enkelt faktisk.

Og problemet er faktisk så stort at mange OTC aksjer ikke lengre kan handles hos en rekke meglerhus i Norge.

Har MGTI som var på pink, nu OTCQB tror jeg. BTC mining driver de med, var på 8$ i starten av 2017/18 og nede i 0,01$ for et par måneder siden.
Ingen vet om de miner i dag, men nu er kursen 0,16$ - selskabsverdi 80 mill$, og de eier ingenting.
De leverer ikke tal som de skal heller…

Pas dere for de selskaber, mye manipulasjon ute at gå der…:wink:

1 Like

Kjøp og salg i mellom få aktører feks?

Høres ut som det kunne vært relativt lett å pumpe opp et papir til enorme høyder dersom det bare var noen få som handlet i det og alle hadde samme mål?

Helt korrekt og endel otc papirer har gått helt elstremt

Det var vel på OTC at Idar Vollvik tapte 2 milliarder NOK, say no more…

2 Likes

Det var vanlig børs også

1 Like

Problemet med aladin og de andre selskapene på NOTC i 08 var jo likviditeten når alle skal selge. Krakker ting kan det være vanskelig å kommet seg ut a posisjoner med store volum.

Vollvik endte opp med negativ EK fordi han ikke fikk solgt uten slippage. Er aksjemarkedet i ATH sitter pengene løsere i spekulative investeringer. OTC er ofte høyere risk enn indeks. Så er det på mange måter ett topptegn at folk i det hele tatt diskuterer OTC i USA på ett Norsk aksjeforum.

Men skal man spekulere kan det være større oppside i smallcap selvfølgelig. Men det er på sin plass å advare om at det også er større nedside.

2 Likes

Fordelen er at en del aksjer som er notert på OTC i også er notert på i Toronto. Lettere tilgjengelig vis ordinære konti.

Gode eksempler på det jeg mener er eksempler på selskaper med herlig potensial i den sammenheng er

• Clear Blue Technologies(CBLU i Toronto)
  • Greenlane Renewables(GRN i Toronto)
  • Nanoxplore(GRA i Toronto)
  • Uge International(UGE i Toronto)
  • Standard Lithium(SLL i Toronto)
1 Like

Vær obs på, at F.eks Nordnet slutter med kjøp/salg av ganske mange aksjer på OTC 31. Mars, aksjer må flyttes til annen megler.:thinking:

Vet du om hvilke meglere som støtter slike aksjer?

Nei, har tenkt at selge mine innen 31. mars😢