Jeg handlet litt her i går. Kraftig oversolgt og handles under cashposisjon👍 Enkelt bet
må være holdberg fondet som skal helt ut når det er snakk om så store poster tror jeg
Man får en vesentlig rabatt i forhold til underliggende verdier. Det er flere enn bare meg som laster opp på dagens kurs, så jeg er ikke spesielt redd for at noen selger større poster - de blir kjøpt opp. For meg er dette en fin mulighet til å få billige aksjer. Kjedelig for de som har vært long å se verdiene minske kraftig, men nå er «alt» negativt og da er ofte bunnen satt. Ved minste positive nyhet/skifte i momentum bør kursen opp mot 2,8kr.
ubs plukker fortsatt mye av det som dumpes, Kverva finans AS som solgte 500k 2 dager siden ser jeg
Stemmer Emitl UBS konto som tok i mot halvparten av salget.
Spørs om ikke algoen som ligger der er PICTET & CIE (EUROPE) S.A. - KONTO #1
De er på topp 20 ja. Men aldri i verden at de skal selge seg helt ut på den måten😅 Nå har Kverva fått tømt seg. Er jo tydelig at det ligger noen større kjøpere og fisker på disse nivåene. Så når han nå er ferdig tipper jeg vi kan vende oppover denne uka.
Salgspresset har avtatt etter Kverna solgte seg helt ut. Kan fort få en rekyl over 2kr😊 Kraftig oversolgt og avgitt et pent kjøpssignal i dag.
fin oppgang idag, håper det snur nå
Vakker dag! I morgen fortsetter forhåpentligvis oppgangen mot området 1,85kr. Salgspresset har avtatt og personen som har solgt aksjen nedover er helt ute nå. Handles fortsatt under cashbeholdning pr. Q4 og P/B 0,55. En gavepakke til både tradere og longere👍
Helt normalt å oppdatere manuelt. Det kan jo være at otovos side viser reelle eiere og at Citibank er en klientkonto som eies av Holbergfondene eller andre?
Virker som ekstremt liten free float her - kanskje 100 mill kroner reelt sett? Noen tanker om hvordan dette påvirker risiko og utvikling?
de frykter vel neste emisjon siden burnrate er såpass stor. en bør vel holde ca like mye i reserve som en investerer nå om en ligger long-long?
Nei, det er jo en fornuftig måte å finansiere seg på med dagens kurs. men er porteføljen avhengig av rentenivå for prising (riding the yield curve) - eller er det “fast” margin som selges?
Kanskje derfor de ikke tjener penger…? Har sagt jeg skal slutte med å fange fallende kniver, men om de klarer seg uten emisjoner så må jo dette være value bet i verste fall. Er ikke my interesse som skal til heller før den etablerer seg på høyere nivå.
Mcap er nede i 400 mnok. Porteføljene alene er verdt mye mer, og så har du cash på bok og selve plattformen. Har forsøkt å fange kniven selv men blitt kuttet opp både her og der på vei nedover.
Har nå frigjort kapital for å doble beholdningen da jeg tror dette fallet er overdrevet, men vil gjerne se en trendendring på f.eks daily chartet, en etablering over 20 dagers glidende snitt, og en økning i volum før jeg legger enda flere aksjer i skuffen.
Slik chartet ser ut nå er aksjen i fritt fall, og jeg tror fint den kan falle til krona,
uten at jeg skjønner hvorfor. Aksjen bør også være en het oppkjøpskandidat på disse nivåene?
P.S @emitl - enig med deg ifht. IR. Har selv opplevd rask respons og gode svar!
Ja, det var det jeg siktet til - for små marginer i forhold til driftskostnadene på dagens volum i alle fall, muligens for å ta markedsandeler og economy of scale til at det går rundt.