Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Otovo - markedsledende på solceller

Leste dette på finansavisen.no igår

Oppdatering fra Sparebank 1 Markets idag. Her er et lite utdrag:

“OTOVO: This morning, CEO in Otovo, Andreas Thorsheim, held a presentation for “Norsk Klimastiftelse” (Norwegian Climate Foundation). During his presentation Mr. Thorsheim commented that “In Otovo we are currently installing 1.5MW of solar systems per week - in April”. We had to raise our eyebrows, as this implies way more than what we have assumed in our Q2 estimates”

Minner om kursmålet til Sparebank 1 Markets på kr 50. Det blir vell oppjustert nå?

1 Like

Fantastisk!

Overraskende at denne ikke går mer i dag heller, gitt de siste krampetrekningene fra russland

Omsetning begrenses av tilgang på paneler og andre deler, som tidligere diskutert.

Otovo nevnes ikke spesifikt som jeg kan se, men sjekk banneret på stillaset!

2 Likes

Pent innsidekjøp

1 Like

Lite aktivitet på denne tråden.
Brutt opp, og er på ATH her nå. Chart uten linjalstreker her:

Med innsidekjøp, signaler fra ledelsen (fulle bøker), EDEA som fusjoneres inn (leasing-ordningen), husbatteri-pakker, utvidelse til nye markeder, og spådom om langvarige høye energipriser har jeg vanskelig for å se de mørke skyene (pun int) på Otovo-himmelen. Vært bra omsetning de siste dagene også.

Noen som er mer inne i aksjen enn meg, som kan kaste litt skygge på selskapet? Jeg er på en måte “tvunget” inn gjennom EDEA, men trenger en bedre oversikt på risikofaktorene her. Det er jo ikke det selskapspresentasjoner pleier å legge så mye vekt på.

Fra 30,- er det fortsatt langt opp til kursmål på 51,- fra SB1M

Fra SB1M toppics for juni:

image
image

2 Likes

Dette er positivt

2 Likes

Spesielt med tanke på at OBOS eier en 3-4 prosent og vil ha en grønnere profil.

1 Like

Har vist kommet en Q2 raport

https://newsweb.oslobors.no/message/566958

Nå er prisen oppe i 445 716, over doblet :joy:
Effekten på de billigste panelene er gått opp, så det er oppe i 13.4 kWp.

Best å ordne ting selv ser det ut som, fortsatt gode priser på paneler og invertere rundforbi.

3 Likes

Et det sånn man gjennomfører demand-destruction, eller får man faktisk solgt det volumet de har indikert til disse prisene?

Hvor mye av prisøkningen skyldes økte priser hos leverandørene, og hvor mye av den blir igjen hos otovo?

Er vel ikke noen her som vet svaret, så det blir spennede å følge med framover.

1 Like

I Norge har pris på montering steget massivt.

Samtidig får man ikke lengre kjøpt paneler laget av slaver i kina, så pris på panel er også steget ganske mye.

2 Likes
2 Likes

Glad for å se flere og flere si det samme, kanskje skjer det snart noe fornuftig innen enøk og «kortreist» strøm. At næringsbygg kan bli plusskunder håper jeg blir en vinnersak, det er jo et enormt potensiale på alle disse arealene som står tomme i dag.

3 Likes

Ser ut som det går bra i Frankrike

https://newsweb.oslobors.no/message/568135

1 Like

DnB Markets med frisk analyse av Otovo!

BUY TP 43
BULL TP 175
BEAR TP 3

image

image

image

4 Likes