Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Otovo - markedsledende på solceller

1 Like

Fra en morgenmail fra Spb1 markets:

2 Likes

Stappfulle ordrebøker og er helt enormt ekstra trykk forventes fremover grunnet initiativordningene for bedriftene, allikevel skjer det ikke noe med kursen ?? Hva er det som rir denne aksjen ?

En ting er å ha masse å gjøre, en annen er å tjene penger. Så langt har de vel brukt alt på vekst. Tenker dette kan ha noe innvirkning på kursen?

Hvis de ikke klarer å tjene penger nå så er det bare å komme seg ut tenker jeg

De burde klare å bygge opp solid recurring revenue fra lease-avtalene. Jeg tror det er her de store pengene vil komme fra.

Om dere ser intervjuet fra pareto konferansen, vil dere se at Norge, Sverige er allerede i pluss og har gjentagende inntekt.
Disse brukes nå for å booste de andre landene.

1 Like

@pdx mulig å få opp kurs her? Skal over på hovedlisten før nyttår.

1 Like

Der har vi kurs.

Ps: alle kan endre/legge til ticker på trådene.

2 Likes

Flott. Kan dette selskapet unngå å tjene penger nå fremover? Kursutviklingen er vel sterkt preget av skuffende kvartalsrapporter hittil. Trykket innen sol skal være ekstremt nå og spesielt nå når de gode ordningene for bedrifter har kommet på plass.

1 Like

Foreløpig leverer Otovo kun til eneboliger og hytter

Hvilken intervju var dette?

Det fra pareto konferansen

Ja, men hvilken presentasjon under konferansen

Andreas Torsheim CEO i Otovo

Har analytikene kommet med noen forventninger til Q3? DnB og Sparebank1 dekker vel aksjen. Noen som vet?

Fant DNB sin fra 10 oktober 2022. Kursmål 43 NOK

1 Like

Kan noen forklare meg hvorfor Otovo har abbo-inntekter? Skjønner at de har en software til solcellene, men hvordan generer dette income?

Folk som har solcellene på avbetaling?

2 Likes

Jepp, fant det ut nå. Det er helt riktig, det er leasing!