Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pareto Bank

1 Like

Er det bare meg her som synes Pareto Bank ser bedre og bedre ut?

2 Likes

Helt enig, lav p/b og høy ROE.
Helt enig med Fredly om å betale ut mer som utbytte. Tror riskoen ved å fortsette veksten fort kan bli for stor, og kanskje senke ROE også. Risikoen sammenlignet med de andre bankaksjene er vel at denne ikke er egenkapitalbevis og at den er litt mer nisjebank. Men de har levert år etter år resultatmessig, så er enn så lenge trygg på at det er et bra sted å plassere noe av pengene mine :smiley:

1 Like

Kjøpt meg inn litt her på fredag. Har planer med å øke posisjonen min fremover, kanskje før ex utbytte litt avhengig av hva kursen ligger på.

Veldig fint at Fredly jobber for oss, og liker de planene han skisserer. Økt utbytte har jo også nådd frem.

Fra mitt ståsted anser jeg kvartalsvise utbytter som mer attraktivt, kontra kun årlig. Tenker da særlig på stabiliteten i aksjen. Noen som tror det har vært oppe til diskusjon, og eventuelt fordeler/ulemper ved dette?

P/B er vell nå 0.65.

Har også økt gradvis her!

P/B rundt om der ja👍

Hva tenker dere om at kapitalkravet senkes - vil en liten bank som Pareto øke utbyttet?

1 Like

https://paretobank.no/investor/aksjen/

Har ikke hatt tid til å følge med her. Er det noen som har oversikt over bevegelse her?

Det skal vell være generalforsamling 26 mars der utbyttepolitikken fremover skal diskuteres. Intensjonen er å betale 50% eller mer, i tillegg til at overskuddskapital kan bli betalt ut. Om kapitalkravet endres kan det jo være en mulighet, men det det får komme på oppsiden for min del. 2,8 kroner er spikret, nærmere 10% direkte avkastning på dagens inngang.

“Det er bankens intensjon å utbetale 50 % eller mer av årets resultat etter skatt som utbytte med mindre bankens kapitalbehov tilsier noe annet. Overskuddskapital kan også bli utbetalt til aksjonærene som utbytte.”

Fredly ønsker seg utbytteintensjon på 80% fra 2020 og utover, og spennende det han nevner nedenfor om prising.

" Banken har nådd kritisk masse og behøver ikke å vokse så mye. Det er bedre å betale utbytte samtidig som de fortsatt har penger til vekst. Det finnes massevis av fond som bare handler utbytteaksjer, og jeg har vært i kontakt med en rekke profesjonelle forvaltere i inn- og utland som søker etter utbytteaksjer. De mener banken da vil prises til 60-70 kroner som utbytteaksje, sier Fredly."

1 Like

Er økt utbytte bekreftet fra tidligere generalforsamlig? Tror ikke bankene får lov til øke utbytte policy nå ? Olsen følger med.

Kom føring fra FT idag der de sterkt anbefaler å unngå utbytter.

Type vil du ha pakke kan du drite i utbytte.

2 Likes

Traff ikke helt med inngangen på fredagen, men økte i dag. P/B på Pareto Bank på vell ca : 0.58x

1 Like

Haha! Treffer aldri jeg. Kjøpte på 25 blank idag🤣

Tror fortsatt på 2,8 i utbytte

1 Like

Noen som har tatt ut topp20 liste her nylig?

Den på nettsiden er ifra 13.03. Lurer på bevegelsen blant de store

Ryktene sier Spettet dumper.

Ikke overraskende - iallefall når utbyttet nok uteblir. Bare bra å få han ut

1 Like

Ja egentlig enig, greit å få det unnagjort nå. Han tar vell et greit tap på denne etter å ha kjøpt seg kraftig opp rundt nyttår.

1 Like

Håper ikke Fredly selger. Han har nær 10% på listene 12.03.20

Hvor står det at utbytte uteblir?

Har ikke kommet info om hva de gjør. Ledelsen vil ikke si noe foreløpig. Håper de ser på flere løsninger som uansett vil komme aksjonærene tilgode

Er banker som mottar statlig støtte det forventes ikke utbetaler utbytte iflg myndighetene.
Så litt opp til dem selv hva de måtte ønske.

Er det noen grunn til å tro at PARB trenger støtte? 70% av porteføljen er eiendom, og inntil videre er vel den sektoren i liten grad rammet?