Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pareto Bank

EX. UTBYTTE kr 3 I DAG.

Renteregulering

Meldepliktig handel

Trodde dette toget var litt gått, men her er det kjøpsmuligheter. Har ikke skjedd noe mellom nå og utbetaling av utbytte. Alt tyder på at omikron er mildere enn delta, så en rask nedstengning vil ha lite å si, usikkerheten var betydelig høyere i mars i fjor, og når delta varianten dukket opp, ikke noen utsikter til at fremtidige utlånstap skulle vokse. Ser ikke helt at dette ikke er et godt kjøp p.t. Noen tanker?

Lastet selv opp med 7k nye aksjer i dag på 55,8. blir et fint lite bidrag til totale utbytteavkastningen neste år. Tror på utbytte opp mot 4,5 - 4,8 kr/aksje for 2021.

Jeg har vært ute av aksjen en stund. Var det ikke så at Fredly ønsket å øke utbyttegraden til 80 prosent ? Hvordan har det gått?

Fortsatt på 50%

Hittil i år er EPS 5.32 (Q3) - jeg tror vi ender på EPS litt over 7, som igjen gir 3,5 kr/aksje på 50%

Det stemmer, men tror på at de leverer på lovnadene på 80 % snart. Det er i hvert fall på linje med det de har uttalt. Det har ikke kommet noen endring her etter at Fredly forsvant.

Fredly eier fortsatt nesten 10% av aksjene i Pareto Bank👌

Hvor mye følger du egentlig med her, når du tror at Fredly er ute? :sweat_smile:

Det er et fair spørsmål. Jeg har ikke sett topplistene, han solgte alle aksjene i april. samtidig økte Sogelife luxembourg med samme volum så det er nærliggende å tro at han eier igjennom det. Det har ikke jeg kunnet bekrefte eller avkrefte. Men hvis apollo igjen nå er på listene så tar jeg selvfølgelig feil.

Da er det fortsatt høyst reelt å tro på at det presses på for å øke utbytte andelen fra 50 % opp mot 80 % som det har vært snakk om. Med EPS på 7 kroner så er det nærmere 5,6 kroner per aksje.

Aksjene ble flyttet over til en Société Générale konto.

Jeg personlig har ingen tro på at styret øker utbyttet til 80% i den verden vi lever i nå. Jeg er glad om vi fortsatt får 50%:+1:

1 Like

@Jappens Hva gjør du i disse tider med Parb? Jeg personlig skjønner lite av over 7% nedgang siste uken, vurderer vekte meg opp, renteoppgangen kommer

Jeg skal inn med utbyttet. Stor sjanse for at jeg venter til neste år, grunnet 2 forhold

1. Det vil lønne seg å realisere gevinst før 2022 ( øker fra 31,68% til 35,2%), samme som det er lurt å realisere tap i 2022 ( øker fra 31,68% til 35,2% fradrag). Det er flere med store gevinster i Parb - vi var flere som fikk kjøpt på lav 20 tallet.

2. Nye rekorder smittede hver dag nå.

Det sagt, så nærmer vi oss P/B under 1 og er under 8 på P/E. Det vil si at kjøp her uansett vil være et røverkjøp på lang sikt.

Meldepliktig handel

Vellykket utstedelse av sertifikatlån

Invitation to presentation of Pareto Bank ASA’s fourth quarter results for 2021

1 Like

Its gonna be a hell of a quarter, madam

1 Like

Rentefastsettelse

PARB - Mulig utstedelse av senior obligasjonslån