Utbytte tatt noe ned, men ligger fremdeles an til å bli utbytte. Ca 6,9% direkteavkastning på dagens kurser da.
Redusert med mer en jeg trodde, men uansett MYE bedre en 0👍 Vi får satse på 0,80 ekstra utbytte neste år!
Det får vi gjøre! Har du ellers noen tanker/preferanser rundt års-utbytte kontra kvartalsvis, eventuelt vet om det har vært oppe til diskusjon?
Ikke vært diskutert såvidt jeg vet. Har ikke tenkt så mye på fordel/ulemper med kvartalsvis kontra års- utbytte. Var eier av Equinor en god stund og husker jeg tenkte at jeg skulle ønske jeg fikk års- utbytte isteden for kvartalsvis sånn jeg fikk en større sum til å reinvestere på et tidspunkt.
Innkalling til generalforsamling i Pareto Bank ASA
Endring Topp 20 liste 02.04.20
- Verdipapirfondet Holberg Norge øker igjen med 50.000 eier nå 1,79%
Renteregulering
Nærmer seg utbytte her da. Litt mindre “sexy” enn først antatt, men fremdeles et hyggelig utbytte i disse tider. Om aksjen går mer ned de nærmeste dagene vil jeg nok kjøpe litt mer.
Nøkkelinformasjon vedr. kontantutbytte for Pareto Bank ASA
Styret i Pareto Bank har i dag vedtatt forslag til kontantutbytte for 2019 på kr 2,0 pr. aksje tilsvarende 35,1 % av årets resultat til vedtak på bankens generalforsamling den 23. april 2020. Innkalling til generalforsamling vil bli sendt 2. april 2020. Utbyttebeløp: NOK 2,0 pr. aksje Annonsert valuta: NOK Siste dag inklusive: 23. april 2020 Ex-dato: 24. april 2020 Record date (eierregisterdato): 27. april 2020 Betalingsdato: 5. mai 2020 Vedtaksdato: 23. april 2020
Enig i det. Også trenger ikke alt å være så veldig sexy hele tiden heller. Fint med rød leppestift og trange kjoler i baren på Grand, men som regel er best å komme hjem, få et smil i døra og mat på bordet. Jeg skal inn med enda mer her hvis den beveger seg litt lenger ned. Turte dessverre ikke 21-duppen noe som er en synd og en skam. Men man hadde ikke oversikt over situasjonen i det hele tatt… Ser ut som at vi får en rask avklaring nå, og da blir senvirkningene i norsk økonomi mindre. Tipper vi er på nivåer som i desember før året er omme i PARB og en vekst i utbytte fra 2021 igjen.
Endring av utbytteforslag – tilleggsinformasjon til sak 5 i innkalling til generalforsamling 24. april
Latterlig! Vi hadde nå mulighet til å reinvestere utbytte i billige aksjer på børs, nå må vi vente til alt har en høyere pris ( mest sannsynlig)
SVEG reduserte kun litt på utbytte og kjøpte tilbake aksjer stikk i strid med Finanstilsynet sitt råd om å la være.
Ja den var litt kjip, særlig når det ikke var mange dagene siden forrige oppdatering hvor nytt utbytte ble foreslått. Men men, pengene vil fremdeles være på bok, så får vi se hvordan markedet tolker dette på mandag. Skal vi tippe nøytralt, evt litt ned pga kortsiktige utbytte aksjonærer?
Jeg tror ikke dette starter det store salget. Hadde dog vært gode penge å reinvestert videre med på dette nivået.
Edit! En positiv ting er at nå kan styret gå tilbake til 2,8 i utbytte når den tid kommer.
Endring Topp 20 16.04.20
- Svemorka Holding AS reduserer med 32.779 aksjer
- Verdipapirfondet Holberg Norge øker IGJEN med 23.345 aksjer
Topp 20 har holdt seg stabilt gjennom hele fallet - gledelig at Holberg øker jevnt og trutt.
Flagging - Fullmakter til generalforsamling 23. april 2020
Invitasjon til presentasjon av Pareto Bank ASAs regnskap for første kvartal 2020
En endring Topp 20 - 23.04.30
- Svemorka Holding AS øker med 36143
Topp 20 eier nå 63,49% av aksjene.!