Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pareto Bank

Renteregulering

Utsettelse av generalforsamling i Pareto Bank ASA

Slik jeg kan tolke dette, skulle 2019 utbyttet fastsettes på nåværende GF, og ettersom det nå blir utsatt på ubestemt tid(senest slutten av April) blir også eventuelt utbytte utsatt. Andre som forstår det slik? Skulle gjerne sett hva Arne fredly kommenterer (“det koker her”), så får vurdere å kjøpe tilgang.

Edit, så er vell utbyttenekt fra Finanstilsynet enda ikke fastsatt. Blir spennende å følge fortsettelsen, pengene blir ihvertfall da på bok inntil videre.

Han sier bare på at det koker på telefonen, så han rekker ikke svare på spørsmålet til FA. Helt latterlig artikkel. For gudsskyld ikke kjøp :slight_smile:

1 Like

Haha okei, takk for at du sparte meg for de pengene. Vurderte egentlig uansett å teste et månedlig abonnement, mye å holde seg oppdatert på om dagen.

2 Likes

Ja, får inntrykk av at PARB forsøker “vente ut” corona tiltakene, med å skyve på GF. Kan være smart.

1 Like

Jeg tror også de utsetter GF og satser på forskriften ifra Finanstilsynet blir nedstemt for så å betale ut fullt utbytte. Flere banker har nå redusert utbytte før forskriften er fastsatt.

SVEG reduserte ifra 2,8 til 2,42 og kjøpte tilbake 100k egenkapitalbevis. Jeg anser det som stor sjanse for ar Finansdepartementet kaster forslaget. Forslaget er ikke enstemmig godt mottatt - blir det kastet så kan Pareto kjøre full pupp

1 Like

Ja liker tankegangen din Jappens. US kraftig opp i dag også, skal vi anta at markedet allerede hadde forventet dette, etter Finanstilsynet sitt utspring tidligere i dag? Syntes Tom Haavi har noen gode poenger i artiklen nedenfor.

1 Like
1 Like

Når må man være inne for utbytte nå?

1 Like

Ex dato var 27 mars, men GF er forskyvet nå, til senest slutten av April. Nå ville ikke finansdepartementet innføre utbyttenekt i kveld da, så blir spennende å se om Pareto Bank foretar seg noe i henhold til dette.

1 Like

Men 27 mars er i morgen? Så da kan vi kjøpe i dag og fremdeles få utbytte da? Men de forlenger vel datoen siden GF er utsatt?

1 Like

Jepp, det kommer nye datoer👍Selv om forslaget ble nedstemt så er det mulig at de venter til slutten av April nå for å se hvordan ting utvikler seg.

1 Like

Finansiell kalender

Meldepliktig handel

1 Like

Bra💪

Endring Topp 20

INN
Catilina Invest AS 598501

UT
Tycoon Industrier AS 1015723

Topp 20 reduserer med - 0,21% mot -2,62% 19.02.20

1 Like

Kult, ser ut som det er han her som står bak Catilina Invest :

1 Like

Verdipapirfondet Holberg Norge øker hver uke nå.

  • 1.100.000 aksjer 12.03.20
  • 1.150.000 aksjer 19.03.20
  • 1.200.000 aksjer 26.03.20

Dette var nok våre venner i Holberg :star_struck:

2 Likes

Nøkkelinformasjon vedr. kontantutbytte for Pareto Bank ASA