Ordren min på lav 20 måtte flyttes opp til høy 20! Jeg er fornøyd med alt under 30
Ex-day er 27 Mars. Jeg er også aksjonær i SVEG som i likhet med PARB hadde 2,8 i utbytte, dette ble redusert til 2,42. Jeg blir overrasket om PARB kutter mer en det.
Volum i dag var bra - 940.000 aksjer omsatt. Det største enkelkjøpet var 50k til 26,20. Det er nok flere som trader som @rayman, men er nok en del som nå kjøper som meg med en lengre horisont- kjøper du nå får du også med utbytte.
Nå er vi på nivåer som begynner å blir lukrative for fond og større aksjonærer å kjøpe på. Kan være det var det som skjedde i dag ?! Vi får vente i spenning til neste liste.
Her er en av grunnene til at jeg kjøper og gjerne større institusjoner begynner å kjøpe
Oslo (TDN Direkt): I en sektorrapport publisert tirsdag konkluderer meglerhuset Carnegie med at til tross for betydelige estimatkutt så forventer de en gjennomsnittlig egenkapitalavkastning på ni prosent blant de seks største norske bankene, noe som vurderes som representativt for den norske banksektoren.
Meglerhuset vurderer på denne bakgrunn nåværende “risk/reward” som attraktivt nok til å ha et positivt syn på sektoren.
Meglerhuset har nedjustert forventet resultat pr aksje med 24 prosent i gjennomsnitt, med det største estimatkuttet for Sbanken.
Meglerhuset forventer høyere, men ikke en dramatisk økning i tapsavsetninger for olje- og gassrelaterte eksponeringer og peker på at norske banker har brukt de siste årene på å forberede seg til en ny nedtur slik at deres eksponeringer ikke bare er mindre som andel av samlede porteføljer, men også lavere i nominelle beløp.