Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PatientSky Group

PatientSky Group AS tilbyr en skybasert plattform for pasienter, helsepersonell og terapeuter for å administrere sine daglige aktiviteter. Produktene til selskapet hjelper til med å opprettholde pasientjournal og tidsbok, medisinmodul, regnskapsarbeid og annet relatert arbeid.

Euronext Growth Oslo

FINANCIAL YEAR 2021
01.09.2021 - Half-yearly Report
10.06.2021 - Annual General Meeting

Gir ikke kvartallsrapporter ennå, men trading updates, Her er den siste fra mai:

https://newsweb.oslobors.no/message/534303

Hvorfor straffes selskapet så hard? Har hatt selskapet på watch siden listeføring og marginene viser god vekst.

Langt frem til lønnsomhet?
Utrulling i utlandet går tregt?
Konkurrenter som hevder seg, Fredriksen satset på Carasent?
De leverer ikke ordentlige rapporter ennå, ikke noe cash flow f.eks

Fyll gjerne på flere punkter, folkens, eller kommenter de jeg har nevnt…jeg trenger hjelp til å forstå denne.

Sikkert dumt spørsmål fra min side, men har ikke satt meg inn i casen enda. Kursen er snart halvert fra emi kursen. Når og om den nærmer seg 5 nok blir casen fristende.

6 mnd nå med fallende kniv situasjon. Tror ikke de som har kjøpt eller “snittet ned” med håp om rekyll sitter igjen fornøyde.

Er usikker på hva som skal til for å snu den trenden? Hva tror dere?

Synes ikke dette ser så bra ut:

Jeg tenker de må få kontroll på utgiftene først. Så lenge de blør penger kommer det emisjon.

Blør penger + ingen cash flow statement = urolige investorer

1 Like

Hissig robothandel er vel også med på å forsterke det negative momentumet. Når salgsordre fra vanlig personer blir lagt ut, kommer det automatisk salgsordre 0.1 under som gjør at mange selger til lavere og lavere kurser.

1 Like

Utviklingen etter dagens melding: På sin plass? eller overreaksjon ?

Frem til vi får vite mer på webcast på fredag, det jeg leser av meldingen er at de neste tre kvartaler av 2021 kan bli å sammenligne med Q1-2021. Det så slik ut (fra presentasjon 27. mai).

Noen snakker om emisjonsfare? Det høres rart ut, med 437 mill. NOK cash pr 31.3 kan de kjøre nåværende EBIT-margin i flere år (uten at det skal være et mål). Emisjon måtte ev være for å finansiere vekst og oppkjøp, og da blir det noe annet (om prisen på det man kjøper er riktig).

Jeg tror på overreaksjon - og kjøpte mine første bunke med PSKY i dag …

Noen andre som har vurdert dagens skrell?

Vanskelig segment, store krav til sikkerhet og stor risiko ved databrudd. Er jo også tydelig at betalingsviljen er lav.

Ift. Carasent så er jo denne relativt lavt priset, snart P/B rundt 1, mens Carasent handles til en P/B på rundt 6. P/S for PSKY er på rundt 5, mens Cara handles til en P/S på rundt 20.
PSKY har 5 ganger så mye gjeld og brenner mer cash, men synes også denne reaksjonen var i overkant voldsom.

Snart 1/3 av Emi kursen. Husker for noen uker tilbake når kursen luktet på fem tallet - da ble det er teknisk brudd godt oppover.

Ja, frister veldig med et lodd her, men som jeg har lært på den harde måten i blant annet SOFF, så spiller psykologi en altfor stor rolle på børsen :disappointed: Ikke noe tekniske holdepunkter heller annet enn at den er en av børsens mest oversolgte nå ifølge RSI.

Sant. Det er derfor fundamentale forhold tidvis blir irrelevant. Syntes du 4,9 kr er billig er det garantert endel andre som syntes det samme og kjøper av ren «dette ser billig ut» motivasjon. Trenden peker imidlertid kun en vei. Med tallene ble presentert er det ingen fundamentale forhold som skulle tilsi trendskifte.

Siden PW meldingen i PSKY kom på onsdag er det omsatt 3,7 mill. aksjer av totalt 199 mill. aksjer i selskapet. Og noe av dette er helt sikkert trading. Så reelt sett har i området 1-1,5 % av aksjene byttet eier siste dager og mer enn 1/3 av aksjeverdiene er borte.

Lite skjer vel nå før etter ferie. Vi får se om de får opp dampen i august og utover.

Det blir kanskje en 3-dagers nedtur før rekyl, så oppgang mandag :slightly_smiling_face:?

Vanskelig å si hvor vi skal. Kursen har vel ikke vært så lav før, så det er lite teknisk grunnlag å støtte seg til. 22april samt 2 juni kom ganske gode oppganger vedvarende over flere dager. Så det er vel bedre å vente på oppgang enn å investere i en nedadgående trend uten støtte nivået.

1 Like

Var også en webcast-oppdatering idag kl. 1000, den kan jo ikke ha vært særlig oppløftende da det var rundt den tiden nedsalget startet…

Noen som fikk den med seg?

Glad jeg fulgte magefølelsen og avventa denne. Kan vel fort falle til 4 kr nå?