Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PatientSky Group

Ohoi, her går det raskt en vei gitt. Nesten så jeg vurderer ett lodd her, men en smule skeptisk.

Vent for gudsskyld til trenden snur. Det er ingen teknisk støtte der vi er på vei nå.

Hmm…tja, kan ikke noe om det tekniske. Men er jævlig god på å bli med nedover, lang fartstid der.

1 Like

Jeg også. Euronext growth er sånn…

Ja, fristende, men psykologien som slår til nå. For meg virker det som en irrasjonell overreaksjon at markedsverdien skal falle med 36% når guidingen for omsetningen “bare” faller med 15%.

Markedet har visst ikke lagt mye hensyn til dette avsnittet i børsneldingen:

“We have identified and begun to address the key issues that need to be resolved and foresee an improved commercial situation heading into 2022 and beyond.”

Imorgen tror jeg at jeg legger inn en ordre på 4 kr, så får me sjå🤞

Vurderer det samme, det værste som kan skje er at man taper 68%… :slight_smile:

1 Like

Liker runde tall. Avventer for å se om 4 holder.

1 Like

Virker utrolig svak, bare små pumps etterfulgt av større dumps, vet ikke helt om jeg tørr å fiske rundt 4 kr…

Jeg rører ikke denne før den snur på ordentlig volum, det har vært i bunnløst fall i 6mnd nå. Tør ikke gå inn på en av disse mange “bunnene” som uka etter ser ut som en fjellhylle.

1 Like

Enig, vil se hvordan den reagerer på 4 kr, men om den faller videre ned så kan man kanskje få den rundt 3 kr🙂?

1 Like

Fra 3,3mrd til 870 mill på 6mnd er vanvittig. Det er jo noen veldig galt her, det spørs om mange vil denne, selv til 3kr.

Ja, enig, men virker jo edruelig priset nå ift. Carasent :slightly_smiling_face:. Har ikke satt meg så mye inn i noen av casene, har du noen formeninger om hvorfor Cara er såpass høyere priset enn PSKY?

Burde det ikke nå også ha kommet noen støttekjøp fra ledelsen :thinking:?

Kan ikke så mye om cara annet enn hvor selskapet kom fra, og at John Fredrksen gikk inn. Dypere lommer enn hans finnes jo i praksis ikke.

Det er veldig stille fra psky,…det er ikke bra i et vekstselskap.

1 Like

Ser ut som lav 4 holdt som støtte. Spent på om denne buller nå.

Lite trolig den buller. Men man kan jo håpe den henter seg noe inn igjen

Kan ‘lite sannsynlig’ begrunnes med noe?

En aksje med bare dårlige nyheter trenger noe positivt føe den skal «bulle»

1 Like

Du gir uttrykk for å kunne caset og finner “bare dårlige nyheter”. Da må du ha noe mer å komme med.

Utover en redusert guiding på salg for dette året (205-210 MNOK fra tidligere >240 MNOK), hva er andre dårlige nyheter?

Halve MCAP i PSKY er nå cash og webcasten 9. juli var opplysende om årsaker og tiltak som er iverksatt, for å komme tilbake til ønsket vekst.

2 Likes

Kan du poste en god nyhet selskapet selv har meldt den siste tiden?
Utenom at Hovedeieren mener at det bør prises høyere.

De har vel allerede 50% av markedet? så problemet er ikke vekst, men at folk ikke vil betale nok for produktet.

Så du har ingen flere dårlige nyheter å vise til - greit å vite.

Og synsingen om at de aktuelle segmentene PSKY adresserer av eHelse markedet i Norden er uttømt med 400 mill. NOK i året er vel også da tatt ut av luften? Eller har du kanskje dokumentasjon på det?

Nyheter fra selskapet – ja, da må man lese rapporter, somQ1 lagt frem 27.5 og update 9.7.

Det som gjorde at jeg begynte å kjøpe etter meldingen 7.7 – og har fylt på siden er:

  • Update webcast 9.7:

    • Med oppgitt MRR/ARR og lav churn så vil revidert guiding for omsetning og EBITDA margin for 2021 holde. Det opplevde jeg de troverdige på.
    • De hadde hatt et par dårlige måneder april og mai, men juni 2021 var all time high.
    • Det ble også sagt at de kjører på med salg og marked/kampanjer fra august.
    • Nøkterne anslag for COVID-testing 2H 2021 er lagt inn. Representerer mulig oppside om det blir mer testing.
    • Inntekter fra Finland vil starte fra 2H 2021.
    • Inntektene så langt kommer fra PSKY Saas. De har investert 100 mill + Paas-løsningen, der partnere leverer supplerende funksjonalitet. Vil materialisere seg med partnere/inntekter fra 2022.
    • Fortsatt meget sterk cashposisjon.
  • Q1 27.5:

    • 60% vekst i MRR pr 31.3.21 vs 31.3.2020.
    • 60% vekst i “Clinics adding more functionalities”, altså klinikker som betaler mer pr måned.
    • Det ble uttalt i Q&A fra interim CFO at det er ambisjon om å være cash positive i 2022 (NB ! Her vil revidert guiding gjøre at vi må vente et negativt EBIT i både 2021 og 2022). Men min vurdering er at det er håndterbart, gitt at de har godt med cash, 437 mill NOK pr 31.3.

MCAP ca 845 mill på kurs 4,30.
Hvor bunnen i aksjen er vet jeg ikke, men jeg er komfortabel med å gå inn nå og tenker sitte long.

5 Likes