Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PatientSky Group

Lite volum, men grei økning i dag.

Ble kort varig.

1 Like

Legger inn lyttepost i dag, så får en se og lytte om en øker senere.
(På kurs4,06)

Lurer på om jeg skal ta en lyttepost selv, men kjøp av aksjer med begrunnelse i at kursen har falt betydelig har sjelden gått i min favør kortsiktig. Stusser også over at det ikke har vært en eneste innsidehandel ennå…

1 Like

ja ingen ser ut til å ville ta i denne selv med ildtang, så like greit å holde seg unna kanskje

1 Like

Ja, mulig dere har rett. Kastet mine igjen.

Tror kurven blir bratt igjen hvis 3 tallet viser seg.

Her er det greit å lese fakta, Skru av støy. Så ser man fort hvor kursen bør ende.

1 Like

Der fikk jeg jaggu varsel om at 4 kr var brutt, hvor langt ned skal denne da?

Tror ikke nedsalget er ferdig om disse skal helt ut:

2 Likes

Da er det bare å vente på at kniven får mer fart. Satser på monster rekyl

1 Like

Ikke tro at dette ikke skyter fart når covid endelig roer seg.

2 Likes

2 og et halvt år gammel artikkel da, men PWen som kom den 7. juli kan vel tyde på at PSKY fortsall sliter med omdømme…

Med et slitt omdømme blant aksjonærer og kunder, da har man en jobb foran seg, for å si det mildt…

1 Like

Å basere seg på ein 2 år gammel artikkel som beskriver at kunder flykter fra System X over til Infodoc blir jo litt søkt spesielt med tanke på at PSKY kjøpte nettopp Infodoc i vår.

1 Like

Ja, men har de endret inkassopraksisen sin? Det er vel her hovedsakelig skoen trykker…

Hjelper ikke å kjøpe turbo om motoren fusker…

1 Like

Tolk det som dere vil. Det som står i artikkelen er høyst reelt i dag og det er mange legekontor/kommuner som drev/ skulle i gang med anskaffelse av nye journalsystem når covid kom.

1 Like

Tingen er, Melin løste et stort problem for legene når de startet med kontanthåndtering og betalingsautomater. Tidsbesparende og bra.

Så ble de grådige og inkassobiten deres skapte mye missnøye. Ekstremt mye missnøye. Så mye at mange vil kaste ut Melin automatene. Men de innser at de er bundet av LAAANGE avtaler.

Da skal du jobbe hardt for å få folk til å bruke journalsystemet ditt, når du har tydelig bevist at du er en total kuk ref inkasso driten. Når man da vokser fordi man kjøper opp andre selskaper, og ikke organisk ( fordi folk vil bort).

Så kan man heller gjøre seg opp sin egen mening. Jeg synes hele Jesper Melin og alt han tar i stinker grådighet og null respekt for brukere. Han løste et bra problem. Men så ble han grådig, ekstremt grådig.

4 Likes

Det med betalingen er en stor sak absolutt. I tillegg velger de å utvikle sin egen pasientpostløsning i stedet for å benytte digipost som det offentlige bruker. Mer eller mindre alle kommuner i Norge er tilknyttet ks fiks plattformen og dets svarUT/inn funksjon. Nok ett sted det lagres pasientkritisk informasjon.

Jeg tror somsagt grådigheten tok overhånd, de så et marked med flere mindre aktører, og klarer de å få tak i store deler av marekdet sitter de plutselig på masse pasientkritisk data og det har verdi.

Heldigvis ser den planen ut til å gå i dass.

Hva som skal være KS’ rolle kan sikkert diskuteres. Jeg er tilhenger av at det offentlige innen det digitale henter ut gevinster, men også at de har en særskilt viktig oppgave å tilrettelegge for innovasjon. Markedsaktørene skal utfordre det etablerte med nye produkter og tjenester. Sånn kan det bli nye og spennende bedrifter, arbeidsplasser og verdiskaping her hjemme og internasjonalt (Og forhåpentligvis også aksjonærverdier etter hvert).

eHelse må utvikles innenfor trygge og definerte rammer med pasient og personvern i fokus. Derfor har vi Norsk Helsenett, som felles og samlende enhet for standardisering og validering av alt som skal samhandle med den offentlige digitale helsegrunnmuren. Og som jeg ser PSKY også forholder seg til, blant mange andre 3-parter.

1 Like

Hverken PSKY eller andre programvareleverandører sitter på pasientkritiske data. Dette er strengt regulert og informasjonen eies av pasienten eller helseforetaket/kommunen. Således ingen verdi for selskapet.

Du mener journal med informasjon ikke er lagret hos psky?