Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PatientSky Group

"Hvilke personopplysninger behandles av PS som databehandler?
Behandlingen som utføres av PS som databehandler vil omfatte personopplysninger, herunder helseopplysninger som er nødvendige for klinikkens bruk av PasientSky og Tjenestene tilbudt av PS (slik disse er beskrevet ovenfor). Databehandlerforholdet mellom hver Behandler og PS er regulert av en databehandleravtale.

Opplysningene om deg kommer enten fra din lege eller annet helsepersonell, deg selv eller folkeregisteret. PS behandler i all hovedsak kun opplysninger som ligger lagret i din behandler eller andre behandlere sine systemløsninger. Dette omfatter personopplysninger om din person, slik som navn, personnummer, kontaktdetaljer med mer. Behandlingen omfatter også dine helseopplysninger hentet fra Elektronisk Pasientjournal (EPJ) og ellers som lagt inn i PasientSky av deg eller din(e) Behandler(e). Eksempler på dette er opplysninger om din helsetilstand, medikamentbruk, resepter, vekt og legebesøk, med mer.

Hver Behandler anses som behandlingsansvarlig og PS behandler slike opplysninger kun etter deres spesifikke instruksjoner. Leger og andre behandlere sin behandling av person- og helseopplysninger har behandlingsgrunnlag dels i helselovgivningen, og dels etter samtykker fra pasientene. Det er dine Behandlere sitt ansvar som behandlingsansvarlig å påse at denne behandlingen av dine personopplysninger har gyldig behandlingsgrunnlag."

1 Like

Hvor data er lagret sier ikke noe om hvem som eier den. At PSKY har data lagrer i sin sky-løsning betyr ikke at det er PSKY som eier informasjonen. Der er PSKYs kunder som er Data Controller og PSKY er Data Processor og må tegne en databehandleravtale med hver Data Controller. PSKY kan ikke bruke informasjonen som er lagret hos seg til annet enn det deres kunder instruerer dem om. Kundene er o sin tur bundet av lovverket som regulerer hvordan helseinformasjon får samles inn og brukes. Et bra sted å begynne å lese er “Normen” som samler lover og regler for informasjonssikkerhet for helsedata.

PSKY er Databehandler som svart på i posten over din. Det var egentlig mitt poeng og de lagrer helsedata.

Skal faktisk potensielt ha et jobbintervju med disse i august.

1 Like

… og dagen etter ser det slik ut:

Det synes vanskelig å tolke om noen vil ut - eller øke - ved å se på en enkelt dag.

Ser vi derimot på top20 eller top30 aksjonærer er det små endringer og utsalg siden 7.7.

JP Morgan flyttet 285 578 aksjer mellom konti, men har også lagt merke til at Citibank kjøper seg betydelig opp.
Om JP Morgan avslutter nedsalget så kan det blir interesant å prøve seg på en trade :slightly_smiling_face:

2 Likes

Dette er vel første close under 4. støtten er mao brutt. Zzz

Betyr bare bedre kjøpsmuligheter det👍

Vurderte en swingtrade her, men synes den fortsatt virker svak… Svak teknisk + fundamentalt =nono fra meg.
Gikk heller for Elop da denne har kommet med mange gode nyheter siste tiden, men pga nedsalg av en større aktør så har den siget nedover. Virker som den har en god støtte her på 4,5 kr.

Ja takk begge deler for min del. Har kjøpt både Elop og Psky i seinare tid. Kan ikkje heilt skjønne kvifor PSKY skal lengre ned her. Selskapet har jo allereie stor marknadsdel i Norge og ambisjonar om vekst også utover i norden. At dei blir så hardt straffa for ein nedjustering på vekst midt i ein pandemi kor kundane deira er under sterkt press trur eg er ein overreaksjon. Når det “brenner på dass” så er det ikkje akkurat å bytte ut hovudverktøyet ditt som står høgast på agendaen for fastlegane rundt omkring. Eg vil nok tru at det er ein del fastlegar og kommunehelsetenester som har utsatt eventuelle diskusjonar om byte av journalsystem til ein er på andre enden av pandemien. Kan sjølvsagt godt vera at kursen skal vidare nedover, men eg blir veldig overraska om ikkje det kjem ein rekyl nordover i løpet av hausten.

Har sjølv jobba i Infodoc for nokre år sidan og eg har ikkje inntrykk av at mine gamle kollegaer tvinner tommeltottar om dagen. Eg har valgt å gå inn i PSKY primært pga oppkjøpet av Infodoc, men også ut fra at dei verkar å ha ein spennande forretningsmodell og vekstambisjonar.
Infodoc er eit selskap som har hatt veldig god standing hos mange fastlegar og kommunar, pga eit sterkt fokus på kundestyrt utvikling. Kvart år var det eit utval av kundane som var med å spikre kva delar av Plenario-softwaren utviklarane i selskapet skulle ha fokus på, og når kundane opplev å bli høyrt blir dei ofte verande. Eg er ikkje inne i selskapet for ein kortsiktig trade, men har gått inn med ein litt lengre horisont.

3 Likes

Potensialet er absolutt tilstede, digitalisering av helsesektoren vil bli en av megatrendene de neste årene.
Og en eller annen gang kommer det en rekyl, men spørsmålet er bare når?
Carasent som peer har vel halve omsetningen til PSKY, men de prises jo til 4 ganger så mye.

Synes også nedgangen på rundt 44,6% etter PWen den 7. juli er overdrevet av markedet, men som jeg har lært på den harde måten, så skal man aldri undervurdere psykologien i aksjemarkedet. Ved slike negative meldinger så er det bedre å gå inn når kursen begynner å bevege seg oppover eller konsoliderer en bunn enn å ta imot en fallende kniv.

Helsedelen av Patientsky er sikkert super, men det er jo inkassodelen som kundene kvier seg for, dersom de forbedrer denne delen så kan det bli svært bra :slightly_smiling_face:

Ser den. Me har vel alle brent oss på fallende kniver, og det kan godt vera at eg må tåle raude tal ei stund før ting snur. Når det gjeld Melin-automat og tilhøyrande pengeinnkreving så var dette i mi tid ein tilleggsmodul som kunden kunne kjøpe ved siden av journalsystemet. Om dette fortsatt er tilfelle så kan jo berre nye kundar droppe modulen og gjere jobben sjølv. Evt sette denne delen ut til andre aktørar som Axactor eller andre… Eg kjenner ikkje til at Melin-løysinga er obligatorisk, men det kan jo vera at det er tilfelle. I dag har ein også andre lettvinte betalingsløysingar som Vipps så det bør etter mitt syn ikkje vera eit stort problem.

2 Likes

En annen aktør å se hen til er Nordhealth (NORDH). Utvikler løsninger for veterinærer og med oppkjøp av Aspit får de også et fotfeste innen behandlere av muskler og skjelett.

Etter oppkjøp av Aspit og danske Novasoft har NORDH en topplinjeforventning ca. som PSKY i 2021. MCAP 3,2 mrd NOK. Kassen er ? De leverer 1H tall 30.9.

PSKY med omtrent samme topplinjeforventning i 2021, har MCAP 800 mill og kasse på >400 mill.

NORDH presentasjon (fra nettsiden)

Ser ut som bank of new York er ute innen to dager, de har lagt stort press på kursen og kan være duket for en oppgang dersom andre sitter stille etter dette. Kjøper i morgen, og håper på noen prosenter om to/tre dager

1 Like

Tror de ble ferdig på fredag, minimal omsetning igår og ingen dump :+1:.

På den andre siden så kan selgende småsparere og mangelen på kjøpere senke kursen ytterligere.

Et større salg utenfor børs idag, hvem kan partene være her?

09:04:37 4,05 700 000

Hvor ser du det er gjort utenfor børs. Det ser ut som å være gjort på børs.

Hvis noen lemper ut 700 000 i førhandelen, kan det bety at en annen tungvekter nå er på vei ut.

Ja, skulle til å spørre om det er en ny storaksjonær som lemper ut?

Så det også ble solgt 300k aksjer over børs, så 1 mill totalt.

Vi får se på fredagens aksjonærlister hvem det er som lemper ut, og prøve å finne ut av hvor lenge det blir rødt fremover.

Har så lyst til å kjøpe litt i denne, men har jo brent meg i ett par fallende kniver fra før…