Dette er vel første close under 4. støtten er mao brutt. Zzz
Betyr bare bedre kjøpsmuligheter det👍
Vurderte en swingtrade her, men synes den fortsatt virker svak… Svak teknisk + fundamentalt =nono fra meg.
Gikk heller for Elop da denne har kommet med mange gode nyheter siste tiden, men pga nedsalg av en større aktør så har den siget nedover. Virker som den har en god støtte her på 4,5 kr.
Ja takk begge deler for min del. Har kjøpt både Elop og Psky i seinare tid. Kan ikkje heilt skjønne kvifor PSKY skal lengre ned her. Selskapet har jo allereie stor marknadsdel i Norge og ambisjonar om vekst også utover i norden. At dei blir så hardt straffa for ein nedjustering på vekst midt i ein pandemi kor kundane deira er under sterkt press trur eg er ein overreaksjon. Når det “brenner på dass” så er det ikkje akkurat å bytte ut hovudverktøyet ditt som står høgast på agendaen for fastlegane rundt omkring. Eg vil nok tru at det er ein del fastlegar og kommunehelsetenester som har utsatt eventuelle diskusjonar om byte av journalsystem til ein er på andre enden av pandemien. Kan sjølvsagt godt vera at kursen skal vidare nedover, men eg blir veldig overraska om ikkje det kjem ein rekyl nordover i løpet av hausten.
Har sjølv jobba i Infodoc for nokre år sidan og eg har ikkje inntrykk av at mine gamle kollegaer tvinner tommeltottar om dagen. Eg har valgt å gå inn i PSKY primært pga oppkjøpet av Infodoc, men også ut fra at dei verkar å ha ein spennande forretningsmodell og vekstambisjonar.
Infodoc er eit selskap som har hatt veldig god standing hos mange fastlegar og kommunar, pga eit sterkt fokus på kundestyrt utvikling. Kvart år var det eit utval av kundane som var med å spikre kva delar av Plenario-softwaren utviklarane i selskapet skulle ha fokus på, og når kundane opplev å bli høyrt blir dei ofte verande. Eg er ikkje inne i selskapet for ein kortsiktig trade, men har gått inn med ein litt lengre horisont.
Potensialet er absolutt tilstede, digitalisering av helsesektoren vil bli en av megatrendene de neste årene.
Og en eller annen gang kommer det en rekyl, men spørsmålet er bare når?
Carasent som peer har vel halve omsetningen til PSKY, men de prises jo til 4 ganger så mye.
Synes også nedgangen på rundt 44,6% etter PWen den 7. juli er overdrevet av markedet, men som jeg har lært på den harde måten, så skal man aldri undervurdere psykologien i aksjemarkedet. Ved slike negative meldinger så er det bedre å gå inn når kursen begynner å bevege seg oppover eller konsoliderer en bunn enn å ta imot en fallende kniv.
Helsedelen av Patientsky er sikkert super, men det er jo inkassodelen som kundene kvier seg for, dersom de forbedrer denne delen så kan det bli svært bra
Ser den. Me har vel alle brent oss på fallende kniver, og det kan godt vera at eg må tåle raude tal ei stund før ting snur. Når det gjeld Melin-automat og tilhøyrande pengeinnkreving så var dette i mi tid ein tilleggsmodul som kunden kunne kjøpe ved siden av journalsystemet. Om dette fortsatt er tilfelle så kan jo berre nye kundar droppe modulen og gjere jobben sjølv. Evt sette denne delen ut til andre aktørar som Axactor eller andre… Eg kjenner ikkje til at Melin-løysinga er obligatorisk, men det kan jo vera at det er tilfelle. I dag har ein også andre lettvinte betalingsløysingar som Vipps så det bør etter mitt syn ikkje vera eit stort problem.
En annen aktør å se hen til er Nordhealth (NORDH). Utvikler løsninger for veterinærer og med oppkjøp av Aspit får de også et fotfeste innen behandlere av muskler og skjelett.
Etter oppkjøp av Aspit og danske Novasoft har NORDH en topplinjeforventning ca. som PSKY i 2021. MCAP 3,2 mrd NOK. Kassen er ? De leverer 1H tall 30.9.
PSKY med omtrent samme topplinjeforventning i 2021, har MCAP 800 mill og kasse på >400 mill.
NORDH presentasjon (fra nettsiden)
Ser ut som bank of new York er ute innen to dager, de har lagt stort press på kursen og kan være duket for en oppgang dersom andre sitter stille etter dette. Kjøper i morgen, og håper på noen prosenter om to/tre dager
Tror de ble ferdig på fredag, minimal omsetning igår og ingen dump .
På den andre siden så kan selgende småsparere og mangelen på kjøpere senke kursen ytterligere.
Et større salg utenfor børs idag, hvem kan partene være her?
09:04:37 4,05 700 000
Hvor ser du det er gjort utenfor børs. Det ser ut som å være gjort på børs.
Hvis noen lemper ut 700 000 i førhandelen, kan det bety at en annen tungvekter nå er på vei ut.
Ja, skulle til å spørre om det er en ny storaksjonær som lemper ut?
Så det også ble solgt 300k aksjer over børs, så 1 mill totalt.
Vi får se på fredagens aksjonærlister hvem det er som lemper ut, og prøve å finne ut av hvor lenge det blir rødt fremover.
Har så lyst til å kjøpe litt i denne, men har jo brent meg i ett par fallende kniver fra før…
Er på hugget selv, men siden vi er tilbake på 3,9 nivået og det ikke er noen klar støtte under, avventer jeg.
Story of my life…
Kan bli en ørkenvandring fremover, men om man ikke skal trade denne, så er det en idé å spre kjøpene sine, kjøpe når det dumpes.
Plutselig kan det komme en melding om at en større aktør har kjøpt seg opp i PSKY, som f. eks. JF i Carasent, og da stikker denne fort av gårde. Tror i hvert fall denne ikke går lenger ned enn the magic number three. Men som andre aksjer jeg har på watchlista mi, så er jeg veldig usikker og forsiktig med inngang.
Er ikke PSKY snart en oppkjøpskandidat for nettopp Carasent?
Blir ikke markedsandelen for stor for konkurransetilsynet hvis cara og psky fusjonerer. Noen som vet selskapenes markedsandeler i Norge?
Rapporten Utviklingstrekk 2021 - E-helsetrender fra Direktoratet for ehelse, gir trygghet for at myndighetene vil fortsette å legge til rette for utviklingen av en helsenæring, der PSKY og flere kan ta plass.
Interessant handlemønster idag