Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PatientSky Group

PatientSky 4Q 2022 results

PatientSky agrees to divest its SaaS and App business

4 Likes

Nei, for tidlig.
Denne burde tradet ish 3 kr.

Aldri feil å sikre gevinst.

Er ikke nødvendigvis sånn at markedet priser ting til ekte verdi/cash for tiden. Frie midler er for verdifulle med høy rente. Spesielt her når de skal fortsette som børsnotert selskap, og da forventningsvis bruke opp disse pengene igjen uten at aksjonærene ser noe til dem i det korte bildet.

Kalkulatoren seirer som regel til slutt.

Ja, men er kroner i et selskap som skal bruke dem opp verdt 1-1 med kalkulatoren? PatientSky har hittil ikke akkurat hatt overskudd, på innskutt kapital eller på driften. Nesten alle eierne sitter jo i minus selv etter at nesten hele skuta er solgt.

Fakta er at etter gjeld er betalt sitter de med ca 650 mill på bok.
Fodelt på 198 mill aksjer gir det 3,28kr pr aksje.

De brenner 50-60 mill i året så det gir forsatt oppside om deg velger og kjøre videre 1 år med PaaS delen uten og tjene penger.

DNB følgene:

psky

Etter i dag kan det ha kommet nye større eiere inn som stemmer for og legge ned/selge PaaS delen også.

Hører ikke på analytikere. De følger ikke case godt nok til å si noe riktigere enn jeg finner ut selv. Da selskapet selv sa de skulle forbli børsnotert ser jeg utbytte el. som utelukket. De vil satse på det de har igjen i mine øyne. Men for all del, lykke til med forventning om bedring herfra kursmessig. Kan godt hende det. :slight_smile:

Primary insider notification of conditional share purchase

Fin melding :smiley:

1 Like

Blir gull tilslutt dette👍

1 Like

PatientSky – Competition clearance for divestment of SaaS and App business

2 Likes

PatientSky Group AS – Notice of exercise of call option

PatientSky – Completion of the sale of PatientSky SaaS Norway AS and PatientSky App AS and call option notice

PatientSky – Notice of extraordinary general meeting

PatientSky – Key information relating to cash dividend to be paid by PatientSky Group AS

Ble fin denne :sunglasses:

PatientSky Group - updated information about the company

PatientSky Group AS: Minutes of Extraordinary General Meeting April 2023