nedsalget roet seg litt nå? kanskje en bunn her nede på 3,70-80?
Det gjekk nokre solide postar rundt lunsjtider i går, så me kan jo håpe på at dei som ville ta exit no er tomme. Selskapet er jo prisa til knappar og glansbilder no.
ja, kanskje det , så det gikk rundt 500k aksjer igår i løpet av 20 min, akkurat som om det var et planlagt salg over børs.
Virker som om det er en bunn her, men er litt bekymra for disse selgerne:
-
HANDELSBANKENS NORDENFOND -28 027 -1,45% 1 906 607 0,96%
-
DANSKE BANK A/S - KONTO #15 921 522 0,46% 22/01/20213 000 000 aksjer
Så at danske bank ikke solgte noee på tirsdag kanskje det var de som kvittet seg med resten på onsdag og igår?
- største aksjonær Msip med 7 mill aksjer har begynt å lempe ut.
Msip, Morgan Stanley, tidligere THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR - KONTO #1O og FD INVT TR: FD SRS INTL SML CP FD - KONTO #1 på listene.
Ser ut som 2 fond som hadde sammen 7,8 mill aksjer som har hyret inn Morgan Stanley for nedsalg. Msip er nå 7. største aksjonær, beholdning ca 6,5 mill aksjer.
Kjøpte en liten post i dag for å følge bedre med
Vil det danne seg bunn på 3 montro? Det er noe med runde tall ihverfall.
No er verdien på selskapet 670 mill eller deromkring. Dersom dei har ein kasse på ca 400 mill betyr det at selskapet no er prisa til kontantbeholdning og det dei betalte for Infodoc for nokre månadar sidan. Marknaden prisar med andre ord selskapets andre assets til ingenting.
fortsatt stor selger som lemper ut fra listene har jeg hørt
Hvis selskapet har 400mill og er verdt 670mill . Er de ikke priset til kontantbeholdning.
Faktisk kan de falle ca 35% til før de er priset til kontantbeholdning. Og det er før forpliktelser er tatt inn.
Eg har vel heller aldri hevda at dei er prisa til kontantbeholdninga, kan vera lurt å lesa heile innlegget. Eg sa kontaktbeholdninga (437 mill i Q1) og det dei betalte for infodoc (280 mill).
Ønsker noen her å prøve seg på en forklaring på hvorfor selskapets plattform tilsynelatende nå er verdt rundt null?
Ikkje så lett å forklare det. Selskapet justerte jo ned guidinga for året med ca 35 mill fra 240 til 205-210 mill. I tillegg har ein primærinnsider solgt nokre aksjar for å betale skatten sin i Danmark. Ut over det er det vel ikkje så mykje negativt som har kommet ut. Nokre kundar er misfornøgde med Melin sin innkrevingsdel har det blitt hevda, og det stemmer sikkert. Dette er ein modul som kunden kan velge bort, så eg ser ikkje heilt det store argumentet der. Kursen var vel oppe på 16-talet i byrjinga av året og er no verdsatt til “next to nothing”.
Ein kan i alle fall konstatere at Carnegie ikkje traff så veldig godt her i januar
Her er det vel to scenarioer. Enten ein solid rekyl eller så går selskapet konkurs og legekontora begynner med journalføring på penn og papir igjen
De taper penger, har masse forpliktelser og klarer ikke vokse i tråd med forventning. Da straffes man av markedet. Hva man har av cash betyr lite så lenge det brennes jevnt og trutt
Fra presentasjonen 9. juli - etter PW 7. juli (delt tidligere på tråden).
Q2 kommer den 1. september. Da forventes også en oppdatering om hva de har gjort / gjør for å komme tilbake på offensiven.
Noen større selgere presser kursen. Men dagens prising, gitt ARR, guiding og cash er ikke til å forstå. Jeg satser på at de tålmodige blir belønnet her.
PSKY 2021 Guidance Update.pdf (1,1 MB)
Kanskje jeg skulle lagt meg på kjøp rundt 2.50. Hvis det fremdeles selges så vil jo kursen bare fortsette en vei, og det er ned.
Det samme tenker jeg. Det er rart med det, men 3 har nok god støtte (slik som 4 ish hadde), men ryker 3 så går det videre nedover.
4 hadde også god støtte. Tror den stopper når disse fonda er ferdige å selge.
Har man noen aning om når de blir tomme?
Uff, karret til meg et snitt på rundt 3,6 kr, skulle ha fulgt magefølelsen min alikevel
Ser Songa har begynt å akkumulere litt.
Hvis MSIP Equity fortsetter i dette tempoet så er de ikke ferdig før om rundt 4-5 uker.