Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Enig !
Jeg prøver å tenke enkelt. Dobbel pris av Algeta bør være et minimum.
Algeta er flere år siden, bare 1 indikasjon, lavere NOK nå og Algeta var allerede bundet til Bayer.
Derfor ser jeg for meg et absolutt minimum på 40-50 mrd.
Mitt enkle mål er derfor 1000kr i første omgang.
Det er mer enn nok for en enkel mann. Alt over blir ren bonus.

7 Likes

Kanskje budpremie på 56% er korrekt analyse om Gilead fant ut at de kanskje vil kjøpe Forty Seven uka før budet ble fremsatt. Jeg tror imidlertid at Gilead hadde Forty Seven i kikkerten litt før det, 4 mnd er ikke mye å bruke på Due Dilligence, så de kunne tatt det å sparket og fått det for 3 mrd NOK i stedet for 47 mrd NOK, med 56% budpremie.

4 Likes

@anon50125742,

Det er bare å sjekke hvilke selskaper @fleksnes ellers har skrevet om. Da finner du bare ett annet; 5th Planet Games - og der har Kjetil Myrlid Aasen vært (eller er ennå?) aksjonær.

QED

2 Likes

Lenge siden man hadde aksjer i den gjengen der.

Fleksnes får “bevise” hvem han er med å si at aksjonærlistens nummer to har 30k aksjer mer enn det som ligger ute på hjemmesiden…

67 Likes

Da gjenstaar det bare aa takke for at du vekket interessen min for PCIB for ca 3 aar siden. (Tror det var et intervju i FA.)

7 Likes

Nå er det igjen stor interesse for å anslå hva verdien av PCIB kan være; ikke den som framkommer i den eneste eksterne analysen, men den som vil framkomme den dagen store, internasjonale farmaselskaper eventuelt vil måle krefter mot hverandre.

Da har jeg et par ganger tidligere henta fram følgende sitat fra analytikeren Kristine Harjes i The Motley Fool:

"Historically, biotechs are valued at about three times the peak annual sales of the company’s lead candidate. If chances of approval look good, which you can judge by how far along the drug is and the strength of the trial data, and yet shares are still trading for far below three times peak sales, you may just have found yourself an undervalued gem. "

12 Likes

Der traff du spikeren på hodet Snøffelen

Så spørsmålene vi selv kan klare å besvare, i alle fall bør konsentrere oss om er

Hvor sannsynlig er det at AZ ønsker seg fimaNAC.
Hva er teknologien verdt.

Vyene bør være realistiske, men ser at mange tror mer på julenissen :santa:
At enkelte avtaler har skutt gullfuglen, betyr ikke at PCIB vil gjøre det.
Selv sier jeg ikke nei takk til en mill eller to pluss en ny Tesla :wink:

I mellomtiden får vi kose oss med kortvarig kursmål fra Artic på 86 kr , det er jo glimrende vaksine både mot brått kursfall og dårlig humør :slight_smile:

6 Likes

86 er hyggelig. Et OK delmål.

Helt til første bombe slår.

FimaNAc og Vacc er Head to Head nå. Umulig å si hvor vi hører noe først.

6 Likes

Det er dette det til syvende og sist det er snakk om.
For verden, for verdens syke. ( -og for nasjonene de bor i, jfr. dagens sykdoms-innvirkning på økonomien )
Og for Pcib sin leveringsteknologi.
Et regnestykke mer enn spekulasjoner.

4 Likes

Hva er hensikten med å “mase” om Artic sin justering i fra 78 til 86 på kusen da flertallet her inne har “bestemt” at salgskusen vil ligge i fra 1000 til 2700?
Har inntrykk av at det ikke lenger er spørsmål OM det blir avtale men mer om hvor vi havner kursmessig.
Hyggelig og greit med optimisme men synes det holder på å ta helt av?
Håper at den største optimisten får rett men velger å roe feiringa til det kommer noe mer konkret.

6 Likes

Hvor er det blitt av euforien arve? Du var en av de som fikk meg til å invistere 900k i dette selskapet! Vil gjerne se at du hausser litt igjenn😉

2 Likes

Enig at der er en hvis optimisme - men som jeg læser de fleste at disse, så er de med grobund i - AT de forskellige behandlinger alle sammen kommer til at virke som forventeligt/ønsket

Og arve1954, så er vel disse beløb på et meget lavt firecifret tal, jo ikke helt ved siden af - men atter, i fald alle 3 linjer viser sig at virke…

Selv er jeg nok mere skeptisk, ikke på potentialet, men på hvornår det indfries

Men jeg har før taget fejl :blush:

Historikk behøver ikke gjenta seg…jeg tenker da på aksjen som gikk 23-gangen i løpet av fire måneder…og ikke i løpet av en natt , som den biotec-aksjen i USA som gikk 7-gangen over natten pga. oppkjøp… Det jeg prøver å si , er at det slett ikke sikkert at vi får delta i vandring opp til 100-200-300 før er oppkjøpstilbud på det mange-mange- mange-dobbelte av 86 kommer.

5 Likes

Så er vel du også en av optimistene, hvis du håper at de (?) får rett?
Det er vel mer snakk om man tror på leveringsteknologien til Pcib eller ikke.
Og hvis, hva denne vil ha å si for verdens medisin-levering.
Nå er det jo flere selskaper som arbeider med både kreft og virus-bekjempelse. Heldigvis.
Og markedet er stort. Så er det vel kun synspunkter om Pcib sin plass i rekka.

3 Likes

Ikke misforstå . Jeg er SUPEROPTIMIST og ha gjentatt mange ganger at dette er den mest spennende aksje på 30 år osv men synes det tar helt av dette med å diskutere/tippe pris.
Å argumentere for 1000 eller 2700 blir jo som å trekke en lappe i fra ei bøtte med loddsedler.
Jeg tror vi kan feire påske med avtale på bordet. 3 mnd burde være nok når dem kjenner selskapet inn i margen gjennom årelangt samarbeide.

12 Likes

Mest spennende på 30 år ! Du vet jo bedre enn oss mange her som har vært med bare noen år. Flott Arve!:slight_smile:

4 Likes

Utfordringen er nok ikke kjennskapet til PCIB, men at all data må analyseres ferdig før det er mulig å nærme seg en avtale. Som er hvorfor vi ikke nødvendigvis skal tolke det negativt om tiden fortsatt skulle rulle i etterkant av påsken uten en avtale på plass. Q4 ga tross alt ganske klare hint om at AZ fortsatt konsentrerer seg om å tolke og analysere testdata fra fjoråret.

4 Likes

Kanskje , kanskje ikke… At man “fortsatt konsentrerer seg om å analysere” kan like gjerne være en ren avledningsmanøver… for å måtte si noe… der man bare må holde kjeft.

3 Likes

Absolutt, som er hvorfor man (åpenbart) må holde alle muligheter åpne.

1 Like