Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

14 tiden drar de igång i USA.

4 Likes

Begynner å tro på signert eksklusiv FimaNac-avtale før utløpet av januar. Tydeligvis ikke alene om det🤗

2 Likes

2400 ser det ut som

Dette kan være et dumt spørsmål, men dersom et eksklusivt avtale blir signert med AZ, kan det da bli budkrig om FimaNac? Hva blir da utfallet for fremtida oppkjøp for PCIB? Finnes det eksempler på selskap som har gjort et slikt avtale for å så bli oppkjøpt ved et senere tilfelle?

1 Like

Hvis mange trodde på big pharma AstraZeneca avtale med PCI Biotech burde vel kursen strengt tatt i dag vært flere hundre kroner?

Hallo? Først må du se avtalen kjære deg

3 Likes

Jeg har skrevet en del om dette på fundamentaltråden. Det er foreløpig to indikasjoner som hver for seg er ENORME. Og dersom dette funker, så er det bare starten. AZ vil være villige til å betale veldig mange milliarder for å få AZD8601 til å fungere (enda) bedre, og disse stillingsannonsene er et veldig sterkt signal om at det er dit vi er på vei!

19 Likes

“This is a hands-on, lab-based position where you will work with different teams, so you should like communicating and have the capacity to share your data”.

Ser ut til at disse 4 skal styrke allerede disse 2000 ansatte. Det vil sikkert være flere som allerede er ansatt i AZ som vil jobbe med Nac, men at disse 4 styrker teamene rundt Nac arbeidet

2 Likes

Spenstig graving. Dette ser spennende ut. Tommel opp for den.

Så er spørsmålet om det ligger noen kroner i avtale her da. Vi får vente og se.

5 Likes

Denne stillingsannonsen må vel ha kommet ut for lenge siden, men ble først oppdaget her inne i dag eller? Og det er jo litt rart å ansette hele 4 pers på fulltid om de ikke tror at det skal bli noen avtale? Da blir de jo stående «uten jobb». Kanskje de har inngått en avtale allerede :smirk: Lov å håpe!

Sikter du til meg?

I så fall meget klar over det.

Men listen over mRNA deals i tråden oppstilt av snøffelen viser ENORMEverdier i avtaler mRNA. Derfor hvis mange nok tror på AZ+PCIB burde kursen i dag kunne vært flere hundre kroner gitt lignende mRNA deal her?

Når dagens markedsverdi er 3 mrd antar jeg få utenfor tråden tror på avtale AZ.

1 Like

Vi trenger ikke hjelp fra Colombo eller Derrick her. Idioten, glitrende funnet, og glimrende oppfoelging av alle andre. For en nyhet!!!

Dette begynner mer og mer og ligne paa bankers!!! Ser ogsaa at Biontech har fere ledige stillinger innen onkologi og immunterapi.

8 Likes

Publicerad: 2019-12-20

5 Likes

Sjeldent at man ansetter folk uten at man har noe konkret klart til vedkommende. Med mindre de innehar sjelden/ettertraktet kompetanse innen noe man venter at skal vokse mye og kjapt i fremtiden, som i tech for eksempel.

Så får tiden vise om det blir noe Pcib-relatert eller om man har noe annet klart til dem. Lovende er det uansett!

9 Likes

Minner meg om dette;)

1 Like

Stiller meg undrende til om det er denne “nyheten” som gir sånt oppsving i dag.
Opplysningene om AZ-stillingene er vel bare fremkommet fordi noen har drevet godt gravearbeid og er vel ellers ikke nevnt andre steder enn på et par norske diskusjonsfora, etter det jeg har fått med meg.
Betyr det virkelig at alle PCIB-handlere befinner seg på disse foraene?

1 Like

Omsatt for noen mill etter Idioten sitt innlegg. Tenk potensialet når avtalene kommer etc. Da blir det fart i sakene

2 Likes

Ligger alltid noen hissige algoer i boka som trigges av kjøp utenom det vanlige som legges til den vanlig forumbruker.

Men om det er bare forumet som kjøper så er den tilbake snart.

Stemmer bra med timingen. Men ganske spekulative konklusjoner, spør du meg.

Du verden dette var var mer en ganske spennende, så kan kanskje noen innvende at det ikke står direkte noe om PCI her, for det står “This will involve working with advanced drug delivery platforms such as lipid nanoparticles”, og det er jo saker de tydeligvis allerede holder på med.

Men da gjelder det å tenke litt. For det første ansetter de 4 i slengen. Da er det ikke erstatning av noen som har byttet jobb, eller gått av med pensjon. I samme område, eller avdeling, neppe.

Dernest, det er jo allerede flinke folk i AstraZeneca, og noen eller flere har allerede jobbet med PCI-teknologien, samarbeidet har jo vart siden 2015.

Disse nye stillingene må være opprettet fordi det kommer inn et nytt high flying prosjekt som krever senior kompetanse, erfaring, kjennskap til eksisterende systemer og organisasjonen.
Mao de som i hovedsak skal jobbe med PCI finnes allerede i systemet. Men de har masse andre oppgaver i pågående prosjekter som enten skal videreføres, eller avsluttes.
De 4 nye stillingene skal i hovedsak derfor ta i mot eksisterende oppgaver.

I det hele tatt rimer stillingsutlysningen perfekt med hvordan man må forvente at et svært viktig prosjekt skal oppgraderes i organisasjonen: De nyansatte skal ivareta gamle prosjekter, men de skal også kunne tilby ferdigheter og kompetanse hvor de kan bidra på det nye prosjektet. Dessuten er det ikke bare fornuftig at de som allerede kan en del om PCI, og raskt og effektivt kan implementere og sett i gang det nye prosjektet i organisasjonen er de som tar det nye prosjektet, det er også god personalpolitikk, og riktig “pecking order”, for å beholde viktig kompetanse at de som allerede er der få ta del i det som er nytt og spennende.

Og man må også ha i bakhodet at disse stillingene kan være netto-effekten av den nye satsningen. Normalt vil man jo tenke at man prioriterer mellom oppgaver, slik at noen prosjekter tar lengere tid, eller bli lagt ned. Slik at man ikke trenger noe nye ansatte. Men nettoeffekten av det vi håper og tror er PCI-samarbeidet er altså 4 nye stillinger.

Det opprettes ikke mindre enn en helt ny avdeling på AstraZeneca, på noe som svært mange punkter tilsier at er PCI.

44 Likes