Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

AZ er jo formellt ferdig med samarbeidet med PCIB. Er meget spennende at de da trenger 4 nye som skal drive med ting som ligner veldig på PCIB.

Men enig at dette skal tas med en klype salt.

3 Likes

Takk snøffelen for god vurdering av tilgjengelig informasjon.

Enig det lukter fugl! Altså mener jeg det er økt sannsynlighet for kommersiell avtale mellom PCI Biotech og AstraZeneca. I så fall STORT for norsk biotek og Oslo Cancer Cluster.

Lenge siden Algeta! Blir PCI Biotech neste fra Oslo Cancer Clusteret til å gjøre internasjonalt gjennombrudd?

4 Likes

Kan det hende at vi får en melding i løpet av januar om forskningssamarbeidet fortsetter mens muligheter for avtale pågår?

1 Like

Dette med at “bare forumet” handler…
Jeg tipper at det er MANGE flere som leser om PCIB på TI enn vi 25-30 ? som skriver her regelmessig. Det er heller ikke noen bombe om meglere (i den grad det er meglere som tenker på noe annet enn olje og fisk i Norge da…) som følger med her også, og da er veien kort til et mye større utvalg av kjøpere og selgere.

4 Likes

Nå nærmer vi oss nyheter!
Mye tyder på at de er gode PCIB og pasienter som får glede av teknologien.

Jeg tipper vi vet MYE mer om hvor veien går videre om kort kort tid. Sannsynligvis før Mars og kanskje før Februar :pray:t2::slight_smile:

Tvi tvi

6 Likes

Kanskje @pdx har lyst til å dele noen Google Analytics tall med oss ang antall lesere og kanskje også hvor mange som sitter utenfor Norge og følger med?

3 Likes

Jeg tror en «fjert​:skunk::dash:» av en nyhet dobler kursen nå.
Det sitter mest sannsynlig mange på gjerdet og ser på. Store summer kommer på bordet så fort risikoen reduseres ytterligere.

Jeg gleder meg til PCIB eller AZ informerer markedet om hvordan situasjonen er

14 Likes

Er ikke mer enn ca 500 lesere ser det ut til. Usikker på om det blir registrert flere “lest” hvis samme person leser et innlegg flere ganger. Flere lesere på HO, men der jeg ganske sikker på at det blir registrert hver gang en leser.

1 Like

Takk for at du deler viktige erfaringer fra legemiddelutvikling og -industri.

Styrking av forskerstaben i AstraZeneca er slett ikke bare en kvantitativ greie, men åpenbart først og fremst en satsing ut fra de sterke prekliniske resultatene som er oppnådd i samarbeidet med PCIB.

Jeg gleder meg stort til dette materialiserer seg kommersielt.

16 Likes

Kan virke som om en del tenker at “lipid nanoparticles” ikke er kompatibelt med PCI, men det stemmer ikke. Både innkapsling i lipider og polymerer er kompatible for levering med PCI. Det er kun mRNA som PCIB har vist at de kan levere effektivt også “naked”:

09
(PEI og chitosan er polymerer)

Stillingsutlysningen er altså i sin helhet innenfor det feltet hvor PCIB sin teknologi befinner seg.

37 Likes

Kan avtalen være mer eller mindre i boks, og at bare formaliteter gjenstår før den går “public”? :rocket::boom:

2 Likes

Det tar lang tid å forhandle frem en avtale, det spørs hvor godt de var i gang før nyttår. Jeg tror vi må vente til nærmere sommeren.

4 Likes

Med de 4 ansettelser som mulig dreier seg om PCI Biotech og AstraZeneca er mulig avtale fra nå og juni, men like gjerne any day.

Det må hver og en avgjøre, men jeg er veldig optimistisk på PCI Biotech sine vegne etter dagens informasjonen over!

I tillegg har AZ og PCIB jobbet sammen i flere år. Avtale her kan like gjerne komme i morgen som sommeren. Disse parter fant hverandre ikke i går. Her er mulig mye juridisk avklart da forskningssamarbeid ble initiert for noen år siden. Dermed kanskje også raskt mulig å etablere avtaler/juridiske kontrakter?

5 Likes

Nei, men “interessen blomstret” først i fjor sommer, og nå er AZ virkelig på frierferd tror jeg!

7 Likes

AstraZeneca utlyser 4 stillinger, 20 desember 2019.

Søknadsfrist allerede 30.desember eller 19.januar?

Igjen, et mønster som gjentar seg, stort hastverk.
Hvorfor? :sweat_smile:

10 Likes

2+2 er som oftest 4.

Men vi er jo litt “farget” i synet vårt.

Kjekt å bare se 70-tallet igjen på en dag som denne.

7 Likes

En endelig avtale kan være et stykke unna. AZ har nok penger. Så hvis resultatene er så lovende som PER W. har antydet vet AZ allerede at det blir avtale. De vet bare ikke prisen.

4 Likes

Til de av dere som kun ser «fanden på veggen»:

Det som antagelig har skjedd er at alle de fire forskerne som har jobbet med PCIB-samarbeidet helt siden 2015 har sagt opp samtidig, i sjokk over hvor elendige forskningsresultatene til slutt viste seg å være.

Det er nok derfor Astra Zeneca trenger fire nye forskere ASAP, for å erstatte de gamle. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Dersom reell frist på denne søknaden er 19e januar så blir nok ikke ansettelsen før i mars/april, enda lengre dersom 3 måneders oppsigelsestid råder. Da ser vi raskt mot slutten av forhandlingsperioden før disse kommer seg inn i AZ.

Men uansett så ser jeg det som EKSTREMT positivt.

Hvis vi i tillegg kan få et opprykk i kursen via neste ukes event plus fimaChem partner i tidlig fase av H1 så blir den kortsiktigte oppsidende nærmest eksponesiell!

9 Likes

Poenget er vel at noen nå spekulerer i at AZ vet at de har behov for denne kompetansen og dermed ansetter 4 nye. Når de 4 er på plass er jo ikke så lett å gjøre noe med.

3 Likes