Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

4 stykker?

Vil AZ kjoepe hele fimaNac? ;-))

2 Likes

Blir en fin biotek-dag i morgen, inkludert for PCIB.

Lettelse og opp mot 80 igjen?

16 Likes

AstraZeneca er et kjempestort selskap. Så hvorfor skulle stillingene absolutt være linket til PCIB?
Det er selvsagt lov å håpe :wink::pray:

1 Like

Du får lese litt lenger opp i tråden for svar, men noe absolutt har vel ingen hevdet.

1 Like

At kursen stiger 10% intradag på grunn av spekulasjoner på tekinvestor over en stillingsannonse sier noe om kurspåvirkningen av det som skrives her.
Det gir store muligheter raske gevinster og fare for raske tap.
Litt spennende men også skremmende.

Må ha vært noe annet også. NANO la også på seg 3-4%. Og teknisk var det vel på støtten til PCIB på ca 68. Har bouncet opp noen ganger rundt denne kursen

5 Likes

Jeg har ingen tro på at dette er den eneste årsaken. Etter en 3-dobling er det naturlig at vi må riste ut tradere og andre som ikke er klar over PCIB´s potensiale. Uro i midtøsten var en utløsende faktor for mange, trur eg.
Så får vi se om dagens aksjonærer er mer langsiktige slik at nye kjøpere må sloss om færre aksjer. Jeg tror dessuten at mange som har “tatt gevinst” begynner å angre seg og vil inn igjen når de ser at det ikke blir krig.

7 Likes

Ingen tvil om at flere vurderte gevinstsikring og salg eller solgte pga. fare for kaos og storkrig i Midtøsten.

1 Like

Så spørs det hvor billig en slipper de nyervervede aksjene.

Under 80, neppe.

Det koster litt å parkere aksjer hos sta long aksjonærer😂

6 Likes

Astra Zeneca er et kjempeselskap, ja. 64.600 ansatte. I Gøteborg er det 2400 ansatte. Jeg klarer ikke å finne tall for ansatte i de forskjellige avdelingene på en enkel måte, men R&D Pharmaceutical Sciences er en av seks avdelinger i Gøteborg. Og Advanced Drug Delivery som Annette Bak leder, er en del av dette igjen. Jeg har klart å finne ut at denne avdelingen består av syv personer inkludert henne:

Annette Bak
Head of Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Alan Sabirsh
Principal Scientist, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Sara Richardson
New Modality CMC Analytics Team Lead, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Arpan Desai
Associate Principal Scientist, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Lennart Lindfors
Adjunct Professor and Principal Scientist, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Marianne Ashford
Senior Principal Scientist, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Sanyu Puri
Associate Director, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

Og det er altså denne lille avdelingen i dette kjempeselskapet, som sysler med det samme som PCIB, som skal ansette fire forskere på en gang. DET ER GANSKE OPPSIKTSVEKKENDE!

65 Likes

@polygon, good digging!

6 Likes

Jeg er, som jeg var inne på tidligere i dag, nå helt sikker på at Annette Bak er den PCIB forholder seg til i Astra Zeneca. Hun har en lang CV, men når hun aller først trekker fram at hun har ledet deres nye “endothelial growth factor (VEGF) mRNA”, som altså er AZD8601 fram til klinisk testing, og VEGF absolutt kan kalles et “biologisk legemiddel inne i kroppen” og hennes andre felt for fokus også trekkes fram av Walday i et intervju, så er jeg nå nesten helt sikker på at mus med denne mRNA medisinen og TPCS2a er blitt belyst i adventsukene.

En del er så redde for idioter (og vi vet hvem det er!) som sender mailer at jeg har fjernet posten med lenker til Annette Baks medarbeidere. Men lenken til henne er så relevant for diskusjonen at jeg legger den ut her: https://www.astrazeneca.com/our-company/our-people/annette-bak.html

38 Likes

Takk for iherdig innsats!! :clap::clap::clap:

Har du noen kilder å dele på det du har funnet? De ansatte, sitat fra Anette Bak o.l.?

Ikke for det jeg betviler deg, bare interessant å fordype seg litt :ok_hand:

2 Likes

Hvordan vet du at det er akkurat denne avdelingen og at alle 4 skal jobbe der? Annonsen?

1 Like

By overcoming biological barriers which have previously prevented drug delivery, we are now bringing new drug modalities, such as peptides, proteins, antisense oligonucleotides and mRNA, to the clinic

Annette Bak
Head of Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D


I am fascinated by the science of nucleic acids. I believe that addressing the fundamental challenges of intracellular delivery will make a real impact to the therapies of the future.

Arpan Desai
Associate Principal Scientist, Advanced Drug Delivery, Pharmaceutical Sciences, R&D

9 Likes

De skal jobbe med ADD Advanced drug delivery og hun leder den avdelingen.

4 Likes

Fra LinkedIn for to uker siden. De søker etter 4 nye i Sverige og 2 nye i USA innen genterapi.

Og det blir kommentert «in Arpan Desai’s team», så vil tro at avdelingen er betydelig større enn de 7 som er nevnt på nettet. Ser ikke bort fra at flere av disse har flere medarbeidere under seg. Men samma det.

Det viktige er at de trenger mye nytt i disse avdelingene!! :partying_face::partying_face:

6 Likes

Støttes! Etter hva vi fikk vite at @e-mannen om at Nyenburgh hadde fått hatmail fra PCIB-aksjonærer og at en her på forum skrev at han hadde planer om å kontakte big pharma selskaper, så er denne advarselen på sin plass. Virker som enkelte har litt dårlig dømmekraft. La PCIB og AZ gjøre sin jobb uforstyrret fra oss aksjonærer!

44 Likes

Og her er jammen to stillinger til, én i Sverige og én i England. Totalt 8 nye stillingsutlysninger innen genterapi de siste to ukene da! :muscle: 6 av dem under Arpan Desai sine vinger.

9 Likes

AZD8601 har potensiale til å revolusjonere dette feltet, og det er som tallene sier, enormt!

https://www.astrazeneca.com/our-therapy-areas/cardiovascular-renal-and-metabolism/cardiovascular-disease.html

Medisinen kan altså veldig fort bli standardbehandling etter myocardial infarction (hjerteinfarkt).

8 Likes