Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Hmmm
Kan se ut som Meieriet er ferdig med å selge i denne omgang.
Vi kan stå ovenfor en helvetes opptur :chart_with_upwards_trend:

8 Likes

Sier som Jonas “kanskje det blir budkrig”

6 Likes

Det en må ha med i betraktning i det som nå skjer i PCIB er at det er helt rolig på “overflaten” for tiden men at det “koker” under.

Det som er med på å danne dette inntrykket er at selskapet har lagt seg på en strategi at “alle” meldingene (untatt de pliktige) blir samlet opp og kommunisert i kvartalsrapportene.

Hvorfor det er slikt er jo lett å forstå.

Her er det viktig å ikke få høydeskrekk.
Når du endelig treffer på vinneren som skal betale for gamle synder og gi stor fortjeneste så ville det vært for jæv… og kaste kortene i starten på payback epoken.
Det er noe av det verste en kan oppleve , å ha vært utsatt for høy risiko og gi andre fortjenesten for det.

Det blir selvsagt en privatsak hvilken filosofi en legger opp til.

Alle har sine fordeler og ulemper men dersom du selger for tidlig og går glipp av risiko-fortjenesten og i tillegg invisterer i en dårlig aksje som erstatning for PCIB , ja da har du ikke hatt dagen må en vel kunne si :slight_smile:

8 Likes

Kanskje vi maa vente til fimaNac patentet endelig blir godkjent foer atiton scenene begynner;-)) Baade PCIB og partnere venter nok paa dette.

2 Likes

Det er vel heller tvilsomt at PCIB og eventuelle partnere vil vente på en patent før de inngår avtaler/LOI…da kan jo de risikere i månedsvis/åresvis…?

I tillegg så har jo PCIB fått gode initielle tilbakemeldinger vedrørende patentet som ble offentlig i august 2019…

Nei, her håper eg at det kjøres på og at PCIB har de beste advokatene med seg på sin side…

8 Likes

Patenter er allerede annonsert i kvartalspresentasjon som viktig milepæl. Jeg fikk den oppfatning at det kun var formalitet igjen? Tror ikke det ventes på dette. Any day tror jeg mer på. Fasiten er enda selvsagt ukjent, men jeg mener det er lov til å være optimistisk på vegne av PCI Biotech sin framtid.

4 Likes

Tror der er store missforståelser ute å går når det gjelder patenter.

Kort fortalt (slik jeg har forstått dette) , når patentet har kommet til det stadiet det er på fimaNAc nå så er det i realiteten i boks.
Godkjenningsprosessene går parralelt i alle land og det betyr nada når de blir godkjent (eller ikke) for den videre utviklingen av produktet.
I Q319 spøker PW med at en patentsøknad i japan ble innvilget bare noen år før utløp og det sier vel alt om denne saken.

Patentgodkjenningene i de enkelte landene dilter med i tiden og har vel ikke noe innvirkning på den daglige driften.
Korriger meg dersom jeg er feil.

7 Likes

Det er vel på lik linje med andre milepæler i slike avtaler mulig å legge inn en eventuell godkjenning for et patent som noe som må oppfylles så tviler på at dette er noe hinder :grin:

3 Likes

Det KAN kanskje være gunstig om vi fikk på plass en Asia-partner for RELEASE-studiet i gallegangskreft, som betaler en solid up-front pengesum, FØR vi eventuelt går videre med Astra Zeneca.

Dersom det skjer, så vil vi «aldri» trenge penger igjen og nye emisjoner vil aldri mer bli noe tema.

Da vil vi være i en adskillig sterkere forhandlingsposisjon ovenfor Astra Zeneca, og dersom vi blir tilbudt en avtale som kun er halvgod så kan vi takke høflig nei og eventuelt avslutte forhandlingene.

Jeg sier KAN i den første setningen, fordi det kan også være at @Tacobaguette er inne på noe sentralt, og at alt annet er blitt satt på vent nettopp på grunn av prosessen med Astra Zeneca.

7 Likes

Tror kanskje konklusjonen din er feil, om jeg forstår din intensjon rett, selv om observasjonen er veldig interessant, og jeg har ikke fått det med meg før du nå gjorde oppmerksom på den.

En pasient som får diagnostisert gallegangskreft som er 40 år, alt annet likt enn alder, er like syk som en pasient på 80 år. Kanskje til og med litt sykere fordi celle-delingen går fortere hos yngre mennesker enn hos eldre.

Hovedgrunne til at Nucana trolig rekrutterer i en mindre syk populasjon er at de har et inklusjonskriterie som sier minimum 16 ukers forventet levetid, mens PCIB sitt studie sier minimum 12 uker.

Men at de tillegg skal rekruttere 85% (704 av 828) av studiet i en populasjon (18-64 år) som er kanskje så lite som 1/3 av alle gallegangspasienter, mens de skal rekruttere 15% (124 av 828) i hoveddelen av de som får gallegangskreft, de over 65 år, vil jo gjøre rekrutteringen tregere.

Median alder for ICCA er 70 år og 72 år for ECCA.

I tillegg er det slik at risikoen, “the statistics” for kreft tilsier at de fleste er eldre.

cancerreseasrchuk.org har gode statstistikker på de fleste krefttyper, og under er en link til en relativ lik kreftform som illustrerer Nucanas rekrutteringsproblem.

Når man skal rekruttere 85% fra 1/3 av en populasjon og 2/3 fra 15% er det samme utfordring som at studiet skulle vært større i antall pasienter sammenlignet med om man skulle rekruttert tilsvarende insidens-rate i hvert alders-segment, som PCIB virker å skulle gjøre.

Sikkert noen som klarer å regne ut hva effekten blir, men tenker det tilsvarer, godt over 1000 pasienter, kanskje 1200-1300 pasienter på "normale betingelser.

For alt jeg vet så blir det kanskje i tillegg ekstra utfordringer og spørsmål i data-analysen.

Klarer ikke se hvordan Nucana skal klare dette.

Ser forøvrig at Nucana-aksjen handles på en all time low, og kanskje det beste som kan skje Nucana-aksjonærene er at kontantbeholdningen utbetales slik at de kan sette pengene i mer lovende cholangiocarcinoma-prosjekter.

25 Likes

JP morgan til uka. Ser ut som det er biotekposisjonering i USA i forkant av konferansen, Moderna, en av markedslederne på mRNA stiger 12% og Nektar, Vaccibodys partner omtrent det samme.

Skjer det noe i PCIB ifm konferansen? Ikke utenkelig.

15 Likes

den slags ordrer er forbudt at udføre ! oslo børs holder automatisk øje med den slags! det går ind under kursmanipution!

Mitt rasjonale for at de er “sykere” ved eldre alder er at det vil være tyngre/mindre sannsynlig at pasientene vil kunne kjøre igjennom alle syklene med cellegift.

At de eldre altså har en generelt svakere allmenntilstand og dermed mindre sannsynlig at de kan gjennomgå behandlingsregimet.

Men det stemmer altså ikke? Det er aldersuavhengig og bare knyttet opp mot sykdomsutviklingen?

6 Likes

Hvem har sagt at det er AZ som er den førende part i kampen om rettighetene til FirmaNacc? (åpent spørsmål).

Ikke utenkelig at det er BioNtech med sine samarbeidspartnere (Big Pharma) som har kommet på banen og utfordret AZ og PCIB. Derav grunnen til offentliggjøringen av AZ og de tidsfristene som er blitt avtalt.

Blir bare spekulasjon selvsagt men ikke utenkelig scenario.

4 Likes

PW sa vel nesten rett ut at AZ var «klar til å ta det over i neste steg» i episode 103 i podcasten Radium? Så skal nok mye til om ikke AZ er en stor del av det som skjer nå. Men vi får jo bare håpe at BioNTech også er på ballen! :ok_hand::ok_hand::star_struck:

11 Likes

Irriterende og sitte her og vite saa lite om hva som foregaar hos de andre fimaNac partnerne. Hvor langt har de kommet, har de ogsaa suksess med den nyfunnede beste maaten og levere nucelic acids inn i cellene paa, og hvis i saafall hvor langt har de kommet i baade forsknings og beslutningsprosess?

At det er ASIA partner paa gang i fimaChem er vi ganske sikre paa, og at flere ganske sikkert vurderer og ta i bruk fimaVacc siden PW tidligere har ymtet frempaa om stor interesse kan vi ogsaa regne med. Men foruten AZ, forblir fimaNac ett info. stebarn om hva som foregaar. Vi er isteden overlatt til og tippe og gjette oss frem paa egenhaand. Selv forumet er ikke til veldig stor hjelp i dette henseende. Kun gjetting her ogsaa.

2 Likes

Du beskriver hvordan markedet er. Det er alltid stor usikkerhet før fasit er her. Ikke noe spesielt med biotek det. Aktører gjør sine vurderinger, mer eller mindre kalkulerte utfra sin risikoprofil og flere gambler sikkert på mulige utfall. Ledelsen i selskap melder når det eventuelt er avtaler. Ingen gratis lunsj. I markeder er det alltid stor risiko, makro og mikro og ukjente hendelser som påvirker. Hverken marked eller biotek er for alle.

5 Likes

Ettersom jeg har et inntrykk av at det har kommet mange nye til TI / PCIB som kanskje ikke har fått lest seg opp på alt kan jeg anbefale litt fredagskos fra @Bra_Britt som ble skrevet i mai 2019.

Ellers har vi også Hall of Fame hvor det finnes mye snacks:

11 Likes

Jubel
har så rett så rett:
Stor usikkerhet før fasit foreligger!

Akkurat Jubel.
Det er selvsagt grunnen til at PCIB lagger for øyeblikket.

Når du sier det sånn så har du jo et poeng.

Og jeg skal innrømme at jeg ikke har helt kontroll på hva “forventet levetid på mindre enn 12 uker” betyr, men vil anta at det betyr forventet levetid uten behandling.

Så hvordan 2 faktum som at:

  1. Yngre mennesker er generelt sterke og tåler kjemoterapi og annen tøff behandling bedre,
    og 2) Eldre mennesker har tregere celledeling og derfor tregere utvikling av kreften
    påvirker det totale regnestykket i begrepet “forventet levetid” er for meg ikke helt åpenbart, for å si det sånn.
9 Likes