AZ kjenner sine egne forskningsdata. De har tilgang til fimaChem resultatene, og paa torsdag faar de tilgang til fimaVacc resultatene i detalj.
Med disse dataene for haanden, pluss inngaaende kjennskap til teknologien som gjoer at de vet at det er store sjanser for at vaar leveringsteknologi kan tilby loesninger for en rekke andre sykdommer, blant annet fima paa Bacc omraadet., saa tror jeg de vil legge inn ett bud paa hele PCIB. Og jeg tror det blir hoeyt.
For AZ sitter i en unik situasjon hvorde har ett stort forsprang paa resten av BP selskapene innen i forstaaelse av hva PCI behandling er, hvilke sykdomsproblemer behandling kan loese, og den oekonomiske rekkevidden av dette.
Er de smarte, saa benytter de seg av denne kunnskapen til og komme resten av BP verdenen i forskudd. For saa snart andre BP selskaper begynner og tegne avtaler med PCIB, er det for sent. Av den grunn kommer AZ til og legge inn bud paa hele PCIB, tror naa jeg.
Og etter og ha kjoept hele sulamitten, kan de ta bruk omraadene de oensker og satse paa selv, deretter opprette ett eget datterselskap som gjoer samme jobben ovenfor resten av verden som PCIB egentlig hadde planlagt… Paa denne maaten kan de tjene dobbelt opp. Hva er det egentlig de venter paa??;-)))