Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er greit nok. Men disse musedataene ble kjent i November (Se nedenfor). Det er uttalt at PCIB har funnet den optimale metoden på Nac levering sammen med et av samarbeidsselskapene (med stor sannsynlighet AZ). Det er derfor stor sannsynlighet for at dataenene er enda sterkere enn det som er vist på siste slide i dyr.

Kan det tenkes at en av BP konkurrentene til AZ ikke ønsker at AZ får full Nac eksklusivitet? Kan et BP ønske hele PCIB pga ekstemt gode Vacc data? Kan bli kostbart å stå utenfor de neste månedene…

7 Likes

Tenker det samme selv. Med de vil jo ikke betale mer enn nødvendig. Blir det budkrig kan det bli dyrt selv for AZ (i lys av at det kun er prekliniske data).

2 Likes

De selger ikke noe og går med underskudd???

Hvem bryr seg. Det er faktisk en mulighet for at vi innen noen år er med å revolusjonerer genteknologi.

2 Likes

Up front, royalties, milestones payment.
Slik er biotekstruktur ved mulig avtaler.

1 Like

Det stemmer, det de evt kan miste er full eksklusivitet på noen felt hvis PCIB inngår samarbeidsavtaler med andre i mellomtiden. Spennende tider utover vinteren og det føles ikke feil å sitte med en god porsjon aksjer nå.

4 Likes

Nok en brukbar dag :chart_with_upwards_trend:

En dag nærmere Vacc

6 Likes

Ja, det hjelper og hjelper, skal vi klare tresifret allerede i 2019. :tada:

Å kor glad eg er vi er ferdig med 25-28:)

8 Likes

Staheten etter ett års vaking i lavt stillebelte har herdet oss.
Nyttig lærdom som man kan ta med seg videre.

Trist for dem som kastet kortene. Men det manglet i hvertfall ikke på advarsler om å gjøre nettopp det.

9 Likes

Men husk hvor lenge 25-28 varte. Det var til å bli gal av :slight_smile:

6 Likes

og der var du i førersetet ;-))

10 Likes

8 Likes

Endte på 66,90.
Fin stigning på slutten med godt volum. Lover godt for morradagen.

7 Likes

Ja, men nå skal vi ha betalt :bank:

2 Likes

AZ kjenner sine egne forskningsdata. De har tilgang til fimaChem resultatene, og paa torsdag faar de tilgang til fimaVacc resultatene i detalj.

Med disse dataene for haanden, pluss inngaaende kjennskap til teknologien som gjoer at de vet at det er store sjanser for at vaar leveringsteknologi kan tilby loesninger for en rekke andre sykdommer, blant annet fima paa Bacc omraadet., saa tror jeg de vil legge inn ett bud paa hele PCIB. Og jeg tror det blir hoeyt.

For AZ sitter i en unik situasjon hvorde har ett stort forsprang paa resten av BP selskapene innen i forstaaelse av hva PCI behandling er, hvilke sykdomsproblemer behandling kan loese, og den oekonomiske rekkevidden av dette.

Er de smarte, saa benytter de seg av denne kunnskapen til og komme resten av BP verdenen i forskudd. For saa snart andre BP selskaper begynner og tegne avtaler med PCIB, er det for sent. Av den grunn kommer AZ til og legge inn bud paa hele PCIB, tror naa jeg.

Og etter og ha kjoept hele sulamitten, kan de ta bruk omraadene de oensker og satse paa selv, deretter opprette ett eget datterselskap som gjoer samme jobben ovenfor resten av verden som PCIB egentlig hadde planlagt… Paa denne maaten kan de tjene dobbelt opp. Hva er det egentlig de venter paa??;-)))

12 Likes

Skulle AZ finne på å betale en ublu pris for hele PCIB betyr det at jeg må kjøpe AZ-aksjer.

8 Likes

Hvis de skal betale en “ublu” pris, kan det jo hende du får noen… :wink:

1 Like

Jeg holder det for mer sannsynlig med en avtale nå i H1 20 i første omgang… Eventuelt oppkjøp vil komme i en senere fase etter at mer data foreligger… Jeg tror eksempelvis ikke styret i pcib vil anbefale et salg på dette tidspunkt, så lenge vi ikke vet noe om Release-studiens resultater ennå og jeg tror az ønsker å se resultater i mennesker for fimanac før de Evnt vurderer et bud…

8 Likes

TyronIV

Det hoeres mest sannsynelig ut, men med saa gode resultater som PCIB og de selv allerede har presentert, vet de veldig godt at med PCIB, eller egen suksess siden, vil de maatte komme til og betae mye mer enn hva de maa i dag. 75 milliarder kr. i dag, kan fort bli baade to og tre ganger dyrere ved neste korsvei. Slik at de maa veie for og i mot.

De spoer seg selv helt sikkert foelgende spoersmaal. Skal vi slaa til naa, eller skal vi vente til PCIB blir hot, hot. Noe de med egne resultater maa regne med at PCIB kommer til og bli. Velger de det siste, vil det koste de skjorta.

Og siden BP tidligere har lagt store penger paa bordet for en langt mer usikker grunnmur enn hva PCIB tilbyr, kan det godt hende de slaar til allerede naa. 0-6mnd.

4 Likes

Det vil bli dyrere jo senere man kjøper og jo lenger i utviklingen pcib er, men BP ønsker nok å minimere risikoen mest mulig og om de først bestemmer seg og er sikre, så bryr de seg ikke om kostnaden blir en del større… Det betaler de gjerne for å være sikre på kjøpet…
Summer ønsker jeg ikke å spekulere i, 75 mrd i dag har jeg ingen tro på men at det kan bli hyggelig til slutt tror jeg på…

1 Like

Verdsettelsen på mRNA er det ingenting å si på ivertfall. BioNTec er opp ca 1mrd$ enn så lenge i dag. Det meste i deres pipeline er vel preklinisk eller fase1.

https://finance.yahoo.com/quote/BNTX/

4 Likes