Vi i klubben ser milliarder på netthinna mens “markedet” styrer kursen på microvolum og “bestemmer” at i dag skal vi ned dermed basta. Markedet har “makta” uansett hvor store vyer som presenteres på forumet. Personlig har jeg ikke problem med å godta svingningene som “markedet” bestemmer men synes det er litt pinlig i forhold til dem som fikk tips i fra meg om at 70-75 var " billig". Ikke like trivelig å hilse på dem i dag akk da.
Hele dagens omsetning er neppe engang nok til å komme på TOP 100. Ingenting å bry seg om. I sommer når kursen vandret mellom 25 og 30 anbefalte jeg mange venner om å kjøpe , med veldig grundige forklaringer. Bare en ville høre på meg. Hun er særdeles fornøyd i dag.
Markedet har en kollektiv IQ på rundt 70, sies det.
Med andre ord, markedet er lettere tilbakestående.
Markedet bør man ikke lytte til.
arve1954; Mitt råd er aldri å gi aksjetips til slekt, nære venner og naboer!
Har selv dårlig erfaringer med det.
Folk som er ukjent med aksjemarkedet generelt, og i tillegg ikke har inngående kjennskap til det selskapet de investerer sine penger i blir lett urolige og nervøse ved kortsiktige nedganger.
Oj da, dette var luftige spekulasjoner!
Han skal altså ha jobbet “undercover” for svenskene i flere år. Også før interessen “bomstret i fjor sommer”? Vet ikke jeg…
He-he , han var vel mere “overcover”…og ble mottatt med åpne hender av PCIB. H.O. er en trivelig kar i tillegg , populær i alle sammenhenger, også i kantiner.
Erna
Vi vet at misunnelse er komplisert i mange sammenhenger og hvor “populær” ville jeg blitt den dagen jeg topper skattelista pga eventyrlig aksjegevinst og IKKE hadde anbefalt venner og kjente om at det kunne være smart å satse noen kr. Jeg har da såpass mellom ørene at jeg opplyser om både høy - middels eller lav risiko så ikke det som er problemet. Synes faktisk det blir mer feil å ikke gi tips jeg men skjønner at andre har andre meninger.
hehe , litt på siden.
kjøpte ny “brukt” bil til jentungen,
hadde egentlig tenkt å betale den, men så spurte selger - den skal vel fullfinanseres som vanlig…
ja, takk sa eg og brå kjøpte mere pcib
Misunnelse er en en uting. Men å ha bidratt med tips til tap er sjelden noe godt lim i vennegjengen og nabolaget det heller.
Om man lever ei et miljø der det er vanlig å flashe sine aksjegevinster, kan jeg se at misunnelse kan bli et problem. Men i de fleste vennegjenger, blant bekjente og i nabolag er antagelig det mest vanlige at privatøkonomi er nettopp det - privat.
Når det gjelder pcib vi jeg også tro det er særdeles vanskelig å forutse hva som vil være en god inngang på kort sikt. Veldig mye kan skje, og biotek er tross alt biotek.
Et av de beste sitatene i Tid er Penger podden er at man ikke skal gi aksjetips fordi det ikke har noen oppside.
Hvis du gir et tips og de tjener penger er de genier
Hvis du gir et tips og de taper penger er du en idiot
Hvem har rett??
Markedet har rett, inntil det motsatte er bevist.
Nå får det være opp til Per og Co. å bevise at marked bommer.
Markedet får rett da også, for da vil jo aksjen plutselig prises x ganger høyere enn i dag
Da er Pcib oppe og går på CMC Markeds.Var dårlig giring da bare 15%.
Man skal ha respekt for de som tør å snakke om aksjer til venner og bekjente. Hadde det ikke vært for dem tror jeg omsetningen i pcib og mange andre selskap hadde vært meget laber til tider.
Det er mange småaksjonærer der ute som rett og slett er avhengig av råd for enten å gjøre en bra eller dårlig investering. Noe ganger går tipsene inn, andre ganger ikke.
Jeg har i 15-16 måneder nå hatt skuffa medarbeidere på jobben etter mitt aksjetips om pcib. Jeg informerte godt om høy risiko og de tok sjansen på rundt 40-50 NOK. Nå er de selvfølgelig happy…
Flere andre kom seg inn på 15 NOK og oppover og sitter ennå med aksjer etter tips fra meg.
Jeg fikk for noen år siden selv et lignende tips om Nano og kjøpte til 23 NOK og oppover. Jeg solgte på 90-95 NOK.
Vi trenger flere som tipser, mener jeg
Det at AZ går ut på ansettelses-markedet med korte søknadsfrister for delivery personell med helt riktig bakgrunn som PCI-teknologien fordrer kan jo bare bety at AZ er meget imponert av PCI-teknologien og tar konsekvensen av dette ved å ansette folk innen segmentet.
Dette er jo et faktum uansett hvorledes det går i forhandlingene med PCIB.
En annen ting som slår en er at PCI-teknologien må ha ligget uhyre langt fremme og gjør det fortsatt når AZ etter flere 10 års forskning og utvikling foretatt av PCIB først nå ansetter personell innen PCIB’s deliveryløsning innen mRNA.
Det er ikke bare resultatene som imponerer innen PCI-teknologien men også det faktum over hvor langt fremme de ligger.
Delivery-problemet med å få virkestoffet gjennom cellenes membran og inn i cellene som er “syke” er løst.
Den nye patenterte løsningen er mange ganger mere effektiv en tidligere (At best light dose (2 J) nearly 50 x enhancement as compared to naked mRNA alone)
I tillegg så er vi vel uten reell konkurranse om dette forholdet og også beskyttende patenter til 2039.
Har en bamsemums på lur til bruk under gjennombruddet med media .
Lykke til
“Markedet har rett” er jo bare gammelt maseri , slik som “ta gevinst”. Det burde selvsagt hete : “Markedet har rett et sekund av gangen”
Det kan være mange grunner til at de ansetter delivery forskere - vi kan se på det som et signal & bør ikke overvurdere betydningen av dette før vi vi vet noe mer.
«Markedet tar alltid feil» er mitt motto.
Hadde det alltid hatt rett ville vi knapt sett bevegelser. Og det ser vi jo hele tiden.
Markedet har rett og markedet har feil.
Markedet har rett:
Gjelder prisen aksjen kjøpes og selges for i nuet.
Markedet har feil:
Prisingen er bassert på psykologi og gjenspeiler ofte ikke rett verdi.
Det å definere rett verdi er vel det sentrale og kan være utfordrende , særlig i biotech.
Når disse to begrepene brukes omenannen i samme sammenheng så blir jo det hele bare vås.
Korriger meg dersom jeg er feil.
Helt enig der Markusf.
Ansettelsene trenger IKKE å ha noe med PCIB å gjøre og den pågående forhandlingen med AZ.
MEN , samarbeidet mellom AZ og PCIB har pågått fra 2015 innen PCI-teknologien og det må da være århundredets tilfeldighet at den aktuelle rekruteringen skjer nå.
De har jo fått et kraftig preg av hastverk både i disse nyansettelsene (kort søknadsfrist) og det forholdet at de ville prøve PCI-teknologien i annen setting enn kreft (kun frist ut året) så der er mange små faktorer som får det til å se ut som om AZ er på hugget…men selvsagt … ingen garentier.
Men mere enn nok for å spekulere