Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Markedet har rett eller ikke er feil problemstilling. Markedet bestemmer kursen på den enkelte aksje men det er ikke sikkert grunnlaget for kursnivået er riktig. Vi som har fulgt Einarson & CO i podcaster gjennom siste årene har opplevd mange ganger at PCIB har kommet med resultat/nyheter som har vært svært positive ut i fra det forskningen gikk ut på men markedet har sendt kursen NED fordi vi ikke greide å tolke resultaten riktig hvorpå Einarson med flere ( fagfolk) har rista på hodet og kommentert hvor tåpelig dette var. Ikke veldig lenge siden NANO kom med melding som også Einarson kommenterte som meget positiv men markedet sendte kursen ned. Rykter - feiltolking med mer kan gi utslag på kursen men ikke sikkert kursen er “riktig”. Ikke enkelt å si hva som er riktig kurs i noen selskap. Noen blir priset ut i fra dagens inntjening mens andre (PCIB) blir delvis priset på forventet inntjening eller potensielt oppkjøp. Så markedet bestemmer kursen ja men det betyr ikke nødvendigvis at kursen er “riktig” akk nå.

3 Likes

I mai 2018 ble A Hughes styremedlem i PCI Biotech. Med bakgrunn fra blant annet AstraZeneca. Det også en tilfeldighet?

Board Member Professor Andrew Hughes, MD, PhD
Professor Hughes holds an MD from Cambridge, UK, and a PhD degree in behavioural neuroendocrinology. After practicing general clinical medicine in Manchester’s teaching hospitals, he joined Zeneca in 1994. He had roles of growing managerial responsibility in AstraZeneca, including Worldwide Director of Discovery Medicine; Oncology and Infection, Worldwide Clinical Head of Early Phase Oncology, and most recently Global VP of Early Clinical Development. He has been clinical investigator on over 200 clinical trials and leading over 50 research and early clinical development programmes of novel candidate drugs. Currently Professor Hughes holds a position as Strategy Director of the experimental cancer medicine at Manchester Cancer Research Centre, UK. In 2006, he was appointed to a chair of Translational medicine at the University of Manchester, UK. He became a Board member of PCI Biotech Holding ASA in May 2018.

11 Likes

Ikke engang de religiøse trenger flere tegn fra oven :slight_smile:

3 Likes

Tar av meg hatten ( bruker ikke hatt da men) for alt som dere finner ut vedr AZ og “forbindelser” - “ansettelser” -mm. Synes det begynner å snøre seg sammen mot en avtale selv om “markedet” ikke akk ser det i dag.( kan være annerledes i morgen).

6 Likes

Å pirker du litt på best så går robotan bannanas,

kansje alle som ligger i boka med salg, burde ta en pause fra internett :wink:

4 Likes

Gjentar meg selv ( sikkert til litt irritasjon for noen ): Den kursvandringen på 60-tallet minner meg veldig om vandringen mellom 25 og 30. Det skjer ikke noe før det skjer noe…: Konklusjon: Fantastisk kjøpsanledning…og du vet du får svaret inneværende halvår. Snakk om å komme til duk og dekket bord :slight_smile:

3 Likes

En god ting kan ikke sies for ofte!!!

4 Likes

Ja Hughes skulle ha god oversikt han i PCIB.
Både styremedlem og medlem i den vitenskapelige rådgivningsgruppen.

3 Likes

Robotmannen sørger iallefall for å ha god kontroll over kjøp/salg i boken og styrer kursen slik han vil, som gjør at han får påfyll av billige aksjer. Legger ut skremmeposter på salgssiden for å tvinge frem ekte salg.

2 Likes

Ikke bry deg om tommelen , Arve. Det er bare en som ikke skjønner forskjell på opp og ned

Finnes sikker ennå noen som mener jorda er flat også.

1 Like

Hva får folk til å selge på disse nivåene (2,4 mrd) ?
Tror de at Walday, Berg, Einarsson, AZ, FDA, Burgeren m.fl bare lurer oss eller har de kjøpt aksjer i blinde ?
Jeg tror markedet anser risikoen som enorm. Det betyr at kursen eksploderer den dagen risikoen fordufter ved en avtale. (Partner Asia / AZ i Fimanac / Vaksineavtale).
De som tror de kan kjøpe når avtalene tikker inn tror jeg vil angre bittert. Hvem tror de er villige til å selge etter avtaler ?
Not me !

9 Likes

Som har blitt nevnt her tidligere så tror jeg og at det finnes folk som omplasserer i for eksempel Targovax eller Ultimo for å tenke at dem skal gå inn i PCIB når det nærmere seg, eller rent av når avtalen er på plass. Hvis denne synsingen er korrekt så er det et voldsomt risiko spill! Slik trading tørr ikke jeg!

Hvis dette stemmer så kommer det til å eksplodere onkelig ved avtale!

2 Likes

bamse
Som jeg skrev tidligere i dag så sitter topp 50 i ro og da er det dem som trader som “bestemmer” kursen i fra dag til dag. Betyr ikke noe egentlig men det skaper litt laber stemning og litt unødvendig irritasjon.

6 Likes

Nei,da hadde jeg heller spilt Russisk rulett med fullt magasin, en og gjøre slike finansielle kamikaze sprell.

tenker du på slike som dette arve 1954?

https://www.space.com/40083-flat-earther-mike-hughes-launches-homemade-rocket.html

Ja må vel bli noe i den dur.

Utrolig så lett det er å lese på ordsettingen på norsk bokmål hvem som er hvem på forskjellige anonyme fora. F.ex. så lyser jo ufo Mr.Scoop. bl.a…veldig veldig hyggelig , det gleder meg :slight_smile:

1 Like

Av hva som kan bli sagt og ikke, så føler jeg ikke man burde trenge mer informasjon enn det som er kommet frem for å danne seg et bilde av situasjonen i selskapet.

• PCIB røper navnet til selskapet som i over 5 år har samarbeidet med dem, nemlig AZ
  • 6 uker(!?) forskning, samt 6 måneder tid for avgjørelse
  • AZ ansetter svært mange på samme område som PCIB jobber med rundt årsslutt. Tilfeldig: Kanskje. Kanskje ikke. Men noe å ta med seg videre for å danne seg en tanke.
  • En litt overentusiastisk sentral person fra Oslo Cancer Cluster med navn Jonas Einarsson. Kommer med antakelser om enten oppkjøp av hele selskapet og til slutt kommersiell avtale. Ingen snakk om avtale/ikke avtale her.
  • Kristian Berg: “Det funker på alt”.
  • Bekreftelse fra PW om at resultatene er svært gode, og at PCIB har løst leveringsproblemet. Og nemlig på en måte som ingen av de store BP har klart enda. ( Dette alene burde være en god nok grunn til å kjøpe aksjer i selskapet.)
  • Jobb med partner i Asia i gang, noe som ser svært lovende ut.
  • FimaVacc resultater sluppet for offentligheten. Agnet er ute, men når biter gjedda?
  • FimaChem har gode resultater.

Kort oppsummert, så er det med andre ord absolutt ingen tegn på at teknologien ikke fungerer. Denne statistikken om at de færreste Biotech-selskaper lykkes står jeg bak selv som investor. Men når bildet er nettopp dette, så forstår jeg ikke at noen ser på det som en enorm risiko å sitte i PCIB for tiden. Ja, den svinger mye på kort sikt, men hvordan klarer man ikke se det store bildet? Hvordan har ikke de aller fleste forventninger om at PCIB vil gjøre et ekstremt rykk i løpet av 2020?

Alle aksjer innebærer risiko. Men når man ser prisen mot potensialet i PCIB så er jeg totalt uenig i utsagnet her om at prisen i markedet er rasjonelt per dags dato.

Jeg sover utrolig godt om natta med tanke om at jeg er godt lastet i PCIB. Vi venter og venter, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sier de. I dette tilfellet ser det ut til å stemme!

29 Likes

Du har helt rett. Det skal ikke mange ukene til uten nyheter, foer usikkerhet og pessimisme overtar. Det ser vi paa kursen. At PCIB er det mest potente selskapet paa Oslo boers, gaar fort i glemmeboken.

4 Likes