Herregud
Nye HO-troll tar plass👍
Velkommen!
Herregud
Nye HO-troll tar plass👍
Velkommen!
Det har ikke eg gjort lenge, den er alt for lav og har vært det en evighet.
Vi burde være priset på 130-150kr , men vi kommer nok dit og mye lenger i løpet av 2020.
Slapp av og sitt i ro, kursen kommer
Alt som omhandler framtiden kan fint kalles spekulasjoner ja.
Det er det som er så flott med dette forumet. Her kan man for eksempel spekulere sammen med likesinnede om hva som kommer til å skje med PCIB som selskap og aksjekursen de neste ukene - for ikke å snakke om de neste årene.
Noe må man jo gjøre mens man venter på at PCIB muligens blir en megasuksess!
Hva gjør du på et diskusjonsforum hvis du ønsker stillhet Olav?
Jeg tror vi har veldig mye å takke forumet for.
-fellestrøst i dårlige tider
-få innput andres meninger
-forklaringer på uleselig fagliteratur
-oppdage red flags
-høste kunnskap og lærdom av personer med veldig stor kompetanse.
-kartlegge troll
Tror mange ville hatt store problemer med å fortsette som langsiktig aksjonær uten forumet.
Det hadde vært vanskelig og de fleste ville nok gevinstsikret altfor tidlig.
Hei Olav. Du har nesten nødt til å forklare hva du ikke forstår og hva du ser på som irrasjonelt for å få litt mer konkrete svar her vil jeg tro. Det å være flere personer i et debattinnlegg hjelper for å danne seg et bilde av selskapet. Når noen velger å undersøke markedet, tidligere avtaler og potensialet til PCIB så er det selvsagt spekulasjoner når det kommer til prisestimeringer. Men det er godt begrunnete spekulasjoner. For hva annet kan man gjøre når man ikke har fasiten? Jo, nettopp å spekulere for å få en klarere forståelse for hvordan fremtidige avtaler KAN se ut.
Jeg er enig i deg når det kommer til prissettingen. Den er irrasjonell, men i positivt fortegn etter min mening. Den er svært lav etter hva ÈN kommersiell avtale vil kunne gjøre med prisen. Og dersom du har lest deg opp på selskapet før du skriver at du ikke forstår, sånn som jeg ville anbefalt enhver skribent her inne som ytrer sin mening om prissetting, så vet du at resultatene er svært lovende.
Fin omsettning og godt utslag på noe som ikke har direkte ført inn penger i selskapet. Jeg skulle se det som veldig positivt hvis PCIB kunne fått inn partner i Asia, Frist Patient i USA og fimaVacc avtale før noe mer skjer med AZ. Dette er selvsagt litt av en utopi men dette hadde betydd en betydlig kursoppgang før den raketten (som jeg velger å se AZ som) får kursen rett opp i lufta!
many have complained that PCIB does not communicate often via stock exchange. I thought I could start tracking this. last yeas shows that the company had an average 3 press releases per month. couple of dry months in 1 st quarter. but overall reporting is acceptable I believe. i would expect this year to be news rich covering all areas of the business.
we are already beating Jan 2019 with today’s message
Da det betinger grundig medisinsk og farmasøytisk spesialkompetanse for å forstå hvilken substans og potensiale som ligger i selskapet Pci , og fordi jeg tviler på at majoriteten av aksjeeierne innehar denne kompetansen så tror jeg prissettingen blir ekstremt spekulativ og følgelig er det lett å bli «lurt». I tillegg synes jeg å ha hørt at kun 5% av biotek selskaper lykkes. Det føles vanskelig å forstå hvilken hendelse som vil bety hva i kroner og øre for aksjonærene.
Du må ikke nødvendigvis forstå noen detaljer av det PCIB holder på med for å være aksjonær og ha troa. “Prinsippene” på alle plattformer blir ofte gjenfortalt her på forumet på en enkel måte som alle skjønner og for meg er det mer enn nok til å satse solid på dette selskapet.
Glem ikke at dette innbefatter ALT av biotek-selskaper, hvor de aller aller fleste mislykkes i de tidligste fasene. Statistikken er nok vesentlig lystigere for selskaper som har kommet like langt som PCIB Må si at du leser dette caset slik fanden leser bibelen.
Du innehar altså denne kompetansen og bruker den til å konkludere med at verdsettelsen er for høy?
At noen driter seg så totalt ut på LOA sier vel litt om hvor mye personen har satt seg inn i caset.
Fint om @pdx rydder opp her litt.
Og vi andre lar være å mate troll.
Normalt ønsker dem som dag-trader å komme seg ut litt før børs-slutt så innen en halv time får vi muligens litt svar på om dem gjør som dem pleier eller tar sjansen på en 2-dagers?
Mye enklere for oss som bare sitter rolig.
De aller fleste av oss hadde nok befunnet oss på gyngende grunn hvis dette var en forutsetning for å kunne investere i farmasiselskaper. Som for alle andre bransjer så er nok det viktigste å ha erfaring som investor, og evne og vilje til å ta til deg og vurdere den informasjon som er tilgjengelig. Fagkunnskap er selvsagt ingen ulempe, men ingen forutsetning, og det er jo ikke helt tilfeldig at de fleste milliardærer har bakgrunn som fiskere, kjøpmenn, etc, og ikke f.eks. som revisorer. Det handler jo om å gjøre kvalifiserte “bets” ut fra en helhetsvurdering og håpe på at man lykkes oftere enn man mislykkes. En god porsjon risikovilje hører også med.
Vil dette kunne ha noe å si for PCIBs vei videre? (Både i forhold til potensielle muligheter og eventuelle nye konkurrenter. Mulig fremtidig disruptive teknologi for selskaper som utvikler produkter mot kreft?)
Ja, det kan hende PCIB må hjelpe til med leveringen.
Denne erkjennelsen har jeg stor forståelse for. God sjølinnsikt kan det ofte komme noe godt ut av.
Anbefaler derfor sterkt at du - så godt det lar seg gjøre - forsøker å lese deg opp på hva PCIB driver med, om teknologien bak, om oppnådde kliniske og regulatoriske resultater mm.
Mtp dagens meldinger (PCIB og TRVX) så kan det nok dra seg mot til helgen…?