Fokus på ballen.
Var da voldsomt til aggro over @geiran sine innlegg da! Jeg tror også det at de meldte dette siste patentet handler mye om markedsføring myntet både på aksjonærer og potensielle samarbeidspartnere. Men at det er for å covre eller kompensere for en forsinkelse i RELEASE blir veldig konspiratorisk.
Ut over at det har vært en del spennende ting å melde i det siste halvåret, så synes jeg også at jeg merker en helt annen holdning hos ledelsen til IR og PR - jeg tror de har tatt til seg en del av kritikken på tidligere mangler. Og at de nå har lagt seg på en linje om at de rett og slett meddeler mer.
Skal ikke info som kan potensielt være kursdrivende meldes markedet. Punktum
Jeg er enig i at det er å dra det langt. Jeg håper jeg tar feil.
Markedet venter på fortsettelsen av den fine forskningen, de fine ordene, og de fine samarbeid-samtalene.
- Og alle de takknemlige pasienthistoriene etterhvert…
Det er det lovpålagte prinsippet ja. Men det er jo en subjektiv vurdering av ledelsen hva som påvirker riktig prising av selskapet.
ja @Lothian vi gjør alle det og det er ikke bare fine ord
Hvis markedet ikke reagerer slik man selv ser som rasjonelt ifbm nyheter som kommer er jo det ingenting annet enn en mulighet for oss som ser den potensielle verdien av nyhetene som kommer til å videre øke vår investering på et hyggelig nivå.
hvis du ikke forstår at dette er grunnmuren til å utvikle egne vaksiner samt at det er verdiskapende ifbm utlisenseringer av fimaVACC teknologien, ja da kan jeg ikke hjelpe deg
Det må vel herske liten tvil om at PW gjorde helt rett da han meldte dette patentet?
Kursøkningen som fulgte etter meldingen viste jo klart dette.
Snur en det på hodet og tenker seg at noen klarer å få tilgang på teksten i dette patentet mens andre ikke vet om det så ville det tatt seg serdeles dårlig ut.
Og så er det også helt lik og korrekt måte å varsle eventuelle intressenter som vurderer lisensiering av vacc*n.
Melding er velkommen hvilke dag som helst, og når på døgnet det er.
Pcib er et medisinsk forskningsselskap under snart ferdigstillelse. Ikke et jallaselskap som satser/forsker på børskurser
Det var en ironisert tekst som påpeker at alle meldinger som kommer etter klokka 1800 på en fredag er bad njus.
Det er ingen konspirasjon og tro at noen bruker enhver anledning til å piske ned stemningen for å kjøpe billig, - når det er noe stort på gang.
Og det lykkes ofte.
Å kalle dette/disse “markedet” er vel ikke helt rett, men.
- Og å kalle disse “roboter” er også feil. Roboter er ikke interessert i hverken legemidler eller aksjer. Roboter er et våpen/verktøy.
Et lite hjertesukk fra meg.
Personlig synes jeg det er mye verre med all hausinga som foregår hele tiden. Alle skjønner jo at man vil ha høyest mulig kurs for å tjene på det.
Det er klart overtall av “hausing” på dette forumet og det er selvfølgelig helt naturlig siden vi fleste er eiere (også jeg) men blir litt lei av alle hurra rop hele tiden så setter pris på all kritikk som kommer frem. Hadde også satt pris på om ikke de som stiller kritiske tanker ikke blir angrepet konstant. Det blir rett og slett å undervurdere aksjonærene hvis man tror vi kun er en saueflokken som kun kan høre positive tanker.
Og ja, jeg sitter med aksjer fordi jeg har tro på caset
Ny gladmelding folkens! Dersom PCI sin policy nå er å melde alle innvilgede patenter, så kommer det en til om veldig kort tid!
- januar i år, altså forrige torsdag, mottok de et brev fra det Europeiske patentkontoret som hadde tittelen “communication about intention to grant” Hvor det står:
“You are informed that the examining division intends to grant a European patent on the basis of the above application, with the text and drawings and the related bibliographic data as indicated below.”
Her er hele pdf-en:
Communication_about_intention_to_grant_a_European_patent.pdf (206,7 KB)
Det aktuelle patentet er dette:
https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=EP20748470&tab=NATIONALBIBLIO&_cid=P12-K5S7HQ-03525-10
I forhold til hausing er vel den positivismen angående Pcib litt flau (?)
En leveringsteknologi som mangedobler medisiners nytte-effekt burde sendt Pcib oppe i himmelen godt & vel, hvis man skulle kalle det hausing.
Har søknaden seriøst tatt 11 år å få innvilget? “Application Date: 26.06.2009”
Ja, dette ble altså sendt inn for ti(!) år siden, og publisert for ni år siden. Det sier noe om hvor lite relevant det er å sitte å vente på endelig godkjenning. Og hvor relevant det er å melde om når ting blir publisert.
Dette er såvidt eg kan se tidligere innvilget patent, som ble endret på for en tid tilbake av PCIB og nå har de fått godkjent disse endringene…
Og dette blir mest sannsynlig ikkje børsmeldt siden det er business as usual for denne patenten…
Det høres logisk ut, kom inn noen nye claims 14.08.2019.
Nei, dette har ikke vært godkjent før. Det har vært en dialog fram og tilbake med justeringer i mange år. 117 dokumenter i saksgangen.
Jeg tror forøvrig det er et ganske fast og greit prinsipp at man ikke kan legge til nye claims etter at et patent er godkjent/gitt.
https://patents.justia.com/patent/9241996
Og dette fokuserer på “tyrosine kinase inhibitors.”
Noe AZ (og sikker andre) holder på med: