Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Finner ingenting ting om at det er ett mutert influensavirus? Og alle jeg jobber med sier at det ikke er influensabeslektet, men noe annet. MERS, SARS og wuhan viruset = coronavirus, ikke influensavirus? Mulig jeg er helt på jordet.

Litt off-topic, sorry

1 Like

Zerohedge skriver at saa mange som 300K kan vaere smittet i Kina. Da kan det bli vanskelig og stoppe.

Naar vil WHO spoerre PCIB om hjelp. (hvis de vet om PCIB da?)

Ser at flere nevner Ø S Spetalen (“Spettet”) og sier seg fornøyd med at han ikke har vært på ferde i PCIB.

Må si meg helt enig og kan gjerne slenge på et par andre representanter for bjellesaukategorien. F.eks. Jan Haudemann-Andersen og Arne Fredly. Det finnes flere.

Vi trenger på ingen måte noen bjellesau. De får herje andre steder enn i PCIB.

Det vi derimot har, er store, kompetente og langsiktige aksjonærer. Den kombinerte kompetansen blant de 20 største aksjonærene (og de 50 største for den del) er relevant og svært høy.

16 Likes

En del mennesker misforstår dette premisset “markedet har alltid rett” begrepet.

Det er få som mener at man ikke kan tjene penger på å finne aksjer som er priset under potensialet av forskjellige grunner, da hadde jo aksjer vært meningsløst å drive med.

Det som er cluet er at man ikke kommer langt med å sitte og være forbanna på markedet for at det i øyeblikket priser en aksje på en annen måte enn man skulle ønske, og det er også lite man kan gjøre for å endre det om man ikke er i en veldig snever gruppe på markedet som enten i kraft av sin kapital eller rykte kan påvirke direkte.

Så man må bare gjøre seg sine egne erfaringer og finne sin egen strategi.

7 Likes

Hvorfor det?
Et virus som er dødlig kun for allerede svake/syke?

• Som et influensavirus. Har hele verden fått influensa nå, kontinuerlig, …- eller blir folk friske igjen ?
    Kina vil bare vise vesten at de har styrke og kunnskaper nok til å behandle dette på en god måte. De vet at vesten er rasistiske/fordomsfulle i forhold til Kina.

Hysteriet vi nå ser burde være forbudt. Det går mer ut over folkehelsa enn noe virus.

5 Likes

Du har forsaavidt rett i det, men siden folk kan smitte hverandre i mange dager foer man vet man har viruset, Spoers det om det lar seg stoppe med det foerste, og i saafall kan det paavirke verdensoekonomien og boersene negativt hvis det blir en landeplage verden rundt. Og med det ogsaa PCIB hvis ingen avtaler dukker opp i naermeste fremtid.

Jo mer man holder seg unna VG og annet drit jo bedre får man det.
Media har virkelig tatt på seg rollen som skremmere… For en uke siden var det nesten 3.verdenskrig pga. Iran før det var det Kina og Russland før det igjen. Til sommeren kommer flåtten, den vil selvfølgelig være farligere og mer utbredt enn før. Så kommer tipsene som fjerner magefettet på 5 uker osv…

Jo mer man vet om et tema jo mer ser man at de fleste mediahus overdriver og hauser opp alt, aldri går de i dybden på noe, alt er svart/hvit. Det er seriøst gift for hjernen, man mister helt evnen til å reflektere og tenke selv.

Litt off-topic det her, men jeg er daglig irritert over clickbait-overskrifter og tull jeg får høre av kollegaer og bekjente.

Media har en forbanna viktig jobb, det er å opplyse folket med objektivitet og gode kilder. De svikter totalt her.

23 Likes

Greit at man får mye dramatisk info som blir brukt for å øke løs-salget men å slutte å lese blir nok feil så det tør ikke jeg. Når det gjelder “viruset” så er det temmelig innlysende at det er alvor når dem “stenger” million-byer ( 11 mill innbyggere og jeg har ikke hørt navnet før). Tror det vi får høre er toppen av isfjellet altså ca 10% av sannheten.

3 Likes

Det verste er at pressen er subsidiert for å spre møkk , frykt & løgn. En subsidiering som skulle sørge for en “fri og mangfoldig” presse. :joy:
Men vi ser jo at noen mangfoldig presse har vi ikke. Alle er unisone i møkkaspredningen.
Dette betaler vi altså for over skatteseddelen, enten vi kjøper giften eller ikke.

6 Likes

Tilbake på sengeposten etter operasjon m da Vinci-robot av ca prostatae. Gastric cancer er det samme som stomach-cancer =kreft i magesekken. Gastrointestinal cancer favner
videre

1 Like

Overraskende lav kjøpsvilje i PCIB idag, sett utfra potensialet relatert til «pandemien»

Med liten kjøpsvilje, og fortsatt sannsynligvis flere måneder til vi ser BP legger penger på bordet, tror jeg det blir nok en minusdag på børsen.

Fortsetter fallet videre framover mot Q4, uten triggernyheter fra Per?
Bare spør…,…

Kina er gode på å behandle store folkegrupper, og de bor tett så de vil være føre var. Verre er det ikke. Det er fortsatt kun syke/gamle som rammes.
Verre er “frykt-viruset” for folkehelsa, som spres, unisont, av vår “mangfoldige presse”.

1 Like

Nei nå får vi slutte å diskutere dette viruset og heller ta det i den nye fine corona tråden. Dessuten drikker vi ikke corona her på forumet vi drikker rødvin. tilogmed til reker. Faktisk spesielt til reker. Jeg tror pcib skal veldig mye opp. Spørsmålet er om vi skal nedover litt først. den som lever vil se. Tror jeg skal laste litt mer. Hva med dere? Noen formeninger?

8 Likes

Da har Nucana dosert (innrullert?) sine første pasienter i deres studie.

NuCana Announces First Patients Dosed in Both US and Europe in Phase III Study of Acelarin (NUC-1031) for the First-Line Treatment of Patients with Biliary Tract Cancer

1 Like

Nevnt og diskutert i går

3 Likes

Ikke mutert influensavirus; men mutert forkjølelsesvirus.

Grei oppsummering av fakta så langt.

2 Likes

Har Pcib, og eventuelt A.Z., lagt ned forskningen? :scream:

1 Like

Mange skremmere på topicen om dagen. Ingen av dem når Trond Kirkvaag til anklene…

2 Likes

Ahh, henger ikke helt med i småprattråden lenger :stuck_out_tongue: Jeg får scrolle meg opp :slight_smile:

2 Likes

Utrolig mye negativitet om dagen. Selvsagt kjipt med at kursen har gått ned men husk at det ikke finnes noen red flags å se. Det er det samme caset som for 3 uker siden, til og med bedre etter at patentet blev meldt og at vi er nærmere en klargjøring med AZ. Stay strong and long folkens!

Hvis dere stresser, ta en tur i skogen og koblet av! Bedre tider venter oss!

10 Likes