Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Interresant om bakterier på nrk2 nå

2 Likes

Takk. Interessant program.

Og innenfor dette området i biologien står vi framfor så mye nytt og ukjent at vi alle , både vitenskapsfolk og lekfolk, kan regne oss som noviser.
Det er vel liten tvil om at leveringsteknologien til Pcib også vil spille en rolle her framover.
Og, - ved å ha aksjer i et selskap ( uansett teknologi/område ) følger man selvfølgelig selskapets utvikling på en helt annen måte enn om man ikke har økonomiske interesser. Selv om aksjekursen etterhvert blir underordnet, i dette spennende.
Men at Pcib sin forsknings- utvikling og økonomiske utvikling vil være verdt ventetiden er jeg ikke i tvil om.

5 Likes

Kanskje vi blir enda klokere etter RADIUM i morgen :handshake:

27 Likes

At PCIB fungerer på “alt” har vi blitt godt fortalt av fra Hr Kristian Berg, men å tro på at selskapet skal bli en del av WHO vaksinasjonsprogram?

Er dette seriøst ment?

Tror vi skal holde oss til kreft og organsvikt.

Men når man først er inne på å drømme. Drømte her en dag at AZ og BioNtech hadde budkrig på hele selskapet… Før jeg våknet lå budet på 50mrd NOK.

13 Likes

Dette virus utbruddet er over lenge før noen vaksine er klar til bruk, så det er bare å slutte å drømme om direkte innblanding.
Dette kom frem av et intervju på tv2 nyhetskanalen nå. Kommer sikkert i reprise.
Men at vi kan bli en del av slikt på sikt er ikke utopi.

8 Likes

Det hadde vaert og haape, men Britsh Airways har nettopp informert at de stanser alle flygninger til og fra fastlandsKina, slik at dette er ikke over boersmessig.

Haaper PCIB snart faar noen avtaler paa plass, slik at verdensmarkedet vaakner opp til sensasjonen fra Norge. For uten avtaler det foelger penger med, sitter man igjen med en foelelse at vi bare traar vannet.

Da ligger det en skremmer med 7800 aksjer til salgs på 62,90. neste selger; 2 kr opp.

2 Likes

Hva var budet justert til når du våknet?

2 Likes

Sniker seg inn et snev av optimisme igjen. Hyggelig.

5 Likes

“Spettet” på selgern i Photocure og kursen ramler. Typisk.

3 Likes

Ikke ta alt fra media som “god fisk”!

1 Like

I rest my case… også kalt “den store Coronatraden”

Er alle reist på vinterferie eller? Kjedelig for oss pensjonister at det ikke er underholdning på forumet.

2 Likes

Også for oss som har offshore-fri

1 Like

Forventninger, og hvor lang tid tar i Biotech, er ofte omvendt proporsjonale målt i tid. I hvertfall blir de det når man stirrer på kursen hele dagen.
Så bare slapp av, og la Pcib gjøre jobben! En melding kommer ALLTID som julekvelden på kjerringa.

8 Likes

ja, slapp av - logg av .

Og ikke ligg i boka, bratt kan kurven bli og vipps har du 10% mindre aksjer…

2 Likes

Neida, ikke ferie. Men skal ikke hverken kjøpe mer eller selge en eneste aksje så da blir man jo litt roligere. Også kanskje jeg får gjort litt på den ekte jobben min og :smiley:

1 Like

Personlig har jeg alltid mellom 6 og 12 andre aksjer men PCIB er min desidert største post og den i særklasse mest spennende.
Ikke mange ganger i løpet av 30 år at jeg har hadd en så spennende aksje med en formidabel oppside ( og litt nedside? ).

2 Likes

Jeg tar det med ro, og tenker innimellom litt på Jonas sitt utsagn "Jeg misunner ikke de som sitter med de avtalene og tråkler dette sammen nå , altså” :slight_smile:

7 Likes

I disse Iran- og corona-tider har jeg egentlig tvunget meg selv til å sjekke kursutviklingen langt sjeldnere, og heller sitte med bøttevis av is i magen og avvente meldinger (fortrinnsvis positive :grin:) fra selskapet.

4 Likes