Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Godt spørsmål, dette er ikke noe sikkert tegn på verken det ene eller andre etter min erfaring.

Det kan tolkes som at det er bra at folk ikke vil selge, men det er jo samtidig også få kjøpere. :man_shrugging:

1 Like

Et annen viktig aspekt er at endringen blir får lavere statistisk signifikans. I teorien kan jeg senke prisen noen prosent for en lite omsatt aksje hvis jeg tar ut midler for å betale en Nissan Leaf. På høy omsetning kan jeg ikke det.

2 Likes

I den grad man kan tolke noe ut av volum så er det jo ikke her og nå, men over en noe lengre perioden ifm stigende eller fallende kurs.

Dette hører vel kanskje inn under “Teknisk analyse”. Men grovt sett generelt fallende volum siden vi passerte ca 60 kroner 5-6 desember. Så kan man jo begynne å gjøre seg noen tanker om hvorfor. De fleste av de som følger så noenlunde med her gjorde seg vel feks ferdig med sine kjøp for denne gang omkring den tiden ?

3 Likes

Dette er triste greier. Har aktivert stop loss for PCIB. Hva føler dere om februar?

Faller litt, men er jo kun omsatt 1,6 mill da…

1 Like

PCI Biotech sin danske samarbeidspartner (Bavarian Nordic) har steget 30% siste måned. Stiger nu 5,8kroner til 217-218kr. Hyggelig!

4 Likes

Positive med at Corona Viruset er at nettopp forebygging og behandling kommer på dagsorden (også utenfor kjente segmenter som kreft).

Når de store farmasi selskapene kan benytte kunnskap om immunforsvar og behandlingsformer mot f.eks en så alvorlig hendelse som Pandemi ganger det selskaper som Targovax og PCIB først indirekte, men forhåpentligvis også direkte på et tidspunkt.

Kreft er et kjempe marked, men vaksine på influensa (forebygging og behandling) er også et kjempe marked. Fremtidens mer ekstreme globalisert verden og velstand øker også kravet til bedre behandlingsformer for virus og bakterie sykdommer.

De som ser uttenfor konkrete Corona viruset og ser fremover i tid (5-10-20 år) vil det være store muligheter for typer selskaper som jobber med immunforsvar teknologi.

5 Likes

Volumene kommer med avtaler. Da skal alle ha, men nesten ingen selge.
Bare å smøre seg med tålmodighet. Om kursen er 50, 60 eller 70 når det smeller spiller ingen rolle.

9 Likes

Høy aksjekurs / høyt volum ++
Høy aksjekurs / lavt volum +
Lav aksjekurs / lav volum -
Lav aksjekurs / høyt volum - -

7 Likes

Ikke mer trist enn at ørkenvandringen tester langsiktigheten til nåværende aksjonærbase. Ser overhodet ikke noe dramatikk i at noen er mer kortsiktige enn andre og ikke har tålmodighet til å sitte i ro i påvente av saftige nyhender. Litt for mange er sannsynligvis fullastet til at dagens aksjekurs i det nåværende nyhetsbildet kan skape overvekt av kjøpere.

7 Likes

Med potensialet til å få SoC for GGK (FirmaChem) en gang i fremtiden, blir det håpløst (tenker jeg) å være uttenfor med PCIB, når man snakker om risikoen for at det ikke blir AZ avtale (FirmaNacc).

Oppsiden enormt for AZ avtale, nedsiden er “bare” FirmaChem… Risk/reward er etter mitt skjønn ekstremt liten (på LANG sikt).

4 Likes

Alltid et godt tegn at topp 50 sitter i ro og det får være trøst nok til alle frustrerte. Hadde noen klina til og solgt/kjøpt 200k i dag så hadde vi nok fått solid fall/løft for kursen men tviler på at vi ser den om ikke noen har stop-loss da?

1 Like

Har denne gallegang konkurrenten blitt diskutert før?

Høres for meg ut som dette også inkluderer ekstrahepatic iom det ikke står noe spesifikt om undergrupper i Inklusjon/exklusjonkriterier.

Kjører randomisert mot dagens SOC Gemcis som FimaCHEM. Men uten bruk av SOC i eksprimentarmen. Mao de satser på å være bedre enn Gemcis som Monoterapi.

FIGHT-302
«pemigatinib (INCB54828) in comparison with gemcitabine and cisplatin chemotherapy for the treatment of newly diagnosed patients with metastatic or surgically unresectable cholangiocarcinoma who have activating FGFR2 rearrangements.»

Den har primary endpoint sluttdato 2023.
Startet i H1 2019. Skal rekruttere over 400+ pasienter. Men har en haug av studiesentere 125

Fight-2 fase 2 studien har gitt ut data på Recist osv. Ikke veldig skremmende om dette var som alternativ til Gemcis.
Men om fase 2 pasientene var ikke-oppererbare og fikk Gemsis så ble «nonresponder/tilbakefall» ,for så å få pemigatinib etterpå? Da var ORR og PFS ganske bra.

Betyr «who have activating FGFR2 rearrangements» en stor eller liten del av pasientgruppen til fimaCHEM?

3 Likes

Ganske sikker på at det er en liten del av tilfellene pcib favner i release…

Dette er ikke en konkurrent og omhandlet tidligere i tråden PCIB.

Snøffelen skrev:

«Det er bedre ORR i denne Incyte-studien enn i ABC02; 40% versus 26%, og noe bedre PFS; 9,2 mnd verss 8,0 mnd.

Det er ikke en direkte konkurent til PCIB. PCIB har sin indikasjon utenfor leveren, såkalt perihilar gallegangskreft, en extrahepatic cholangiocarcinoma; eCCA. Mens dette er inne i leveren (intra) en såkalt iCCA.

Incytes sin løsning er også targeted therapy , og gjelder FGFR2, som er en mindre andel av iCCA

FGFR2 fusion genes are drivers of the disease – occurring almost exclusively in patients with intrahepatic cholangiocarcinoma (iCCA), a subset of the disease – and are found in up to 20 percent of iCCA patients.»

10 Likes

Dette er Intrahepatic Cholangiocarcinoma. PCIB er Extrahepatic.

Edit: Ja, det skrev vel @Snoeffelen by proxy over her også ja…

4 Likes

Nei, nå er det opptur tid , kjenner det på magen :wink: Rett før :wink:

5 Likes

Fortsatt en måned til Q4.
Blir forbauset om kursen ikke faller under 60, i løpet av de neste to ukene, om det ikke kommer triggere fra Per.

Fylte på litt ekstra i går.
Ser at jeg burde nok ventet til nærmere Q4 presentasjonen

Gull, takker.
Har gått i glemmeboken. Kjente ikke igjen preparatnavnet pemigatinib.
Vanskligere å huske alt som ikke var/er konkurrenter. Spesielt om det blir raskt og godt håndtert på forumet her.

2 Likes