AstraZeneca fortsetter å styrke laget i Göteborg:
Merk søknadsfristen. Har de det travelt?
AstraZeneca fortsetter å styrke laget i Göteborg:
Merk søknadsfristen. Har de det travelt?
Selge? Jeg vurderer å allokere mer midler om den kommer på 50-tallet.
Fra abacus stillingsannonse.
Our portfolio of projects spans small molecules, peptides, oligonucleotides to RNA-based therapeutics across AstraZeneca’s therapy areas. Advanced Drug Delivery (ADD) resides within Pharmaceutical Sciences with a mission to provide novel products to AstraZeneca’s clinical pipeline.
Dette maa bety at en ny Astra Zeneca avtale er rett rundt hjoernet. Tviler sterkt paa at vi maa vente til 30.6. paa denne. Dette er den 10 ende personen vi kan anta at AZ ansetter i forbindelse med leveringsteknologi, noe som betyr storsatsing paa dette omraadet fremover.
For hva skulle det ellers vaere etter 5 aars samarbeid med PCIB, med avtale om og inngaa en ny avtale. Man trenger hverken vaere Derrick eller Colombo for og forstaa hvor dette baerer hen;-))
Takk for gravingen, velger å laste opp mer bare på grunn av dette. Tilfeldighetene rår
Nettopp !!!
Det ligger så utrolig mange åpenbare triggere klare i Pcib.
Derfor skjønner jeg ikke hvorfor noen velger å selge .
Galskap🤘
Eneste risiko er robotene,og truseskvetterne💥
Det er ekstremt som de ansetter ja. Men denne er fokusert rundt «oral delivery», som vel betyr piller?
At AZ ansetter nye medarbeidere på løpende bånd kan jo forklares så enkelt som at det henger sammen med naturlig avgang. Når du har 60k ansatte så er det ikke unaturlig at det faller fra ganske mange hvert år bare til pensjonistlivet så jeg ville ikke vektlegge dette for mye vedr ev avtale med PCIB.
Var jeg ansvarlig for å ansette i en avdeling som skulle utvides så ville jeg av-venta til behovet var mer spesifisert.
Et snev av “desperat” forskudtering av ev avtale?
Enig, i stillingen står det “oral delivery” og det indikerer en stilling mot å designe medikamenter fra start til fase 2.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4924501/
… These elaborately designed smart or stimuli-responsive nanoplatforms can respond to endogenous and/ or exogenous stimulus as shown in Figure Figure2.2. The endogenous triggers such as pH variations, hormone level, enzyme concentration, small bio-molecules, glucose or redox gradient 19, 20, which are related to the disease pathological characteristics. While the exogenous triggers, including temperature, magnetic field, ultrasound (US), light, electric pulse/ high energy radiation, can also be used to trigger or enhance the drug release at diseased areas. The rationales of different stimuli-responsive nanoplatforms will be briefly discussed as below…
AstraZeneca er en gigant og PCI Biotech en mygg. Plattform teknologien til PCI Biotech er per nu fimavacc, fimaNac og fimachem. Det har vært vist til artikler og vurderinger også mot antibiotika og nevnt insulin.
Blir det en avtale vil jeg tro AZ ønsker å se på flere anvendelser enn dagens tre nevnt over. Det sier AZ også i børsmelding når det skrives se på utvidelse av anvendelsesområder.
Kan PCI Biotech stå overfor det største gjennombrudd for norsk biotek noensinne?
…og konfirmantene.
This is an exciting role where you will act as a key member of various project teams and provide your scientific expertise into formulation design and development strategies. You will have responsibilities for defining product design and selecting lead enabling formulations for projects involving oral delivery of
biologics
to ensure desired clinical performance targets from discovery to Phase II. In addition, you will contribute to a capability build in the area of oral delivery of biologics within AstraZeneca. As such, we are looking for a candidate with previous experience in supporting oral biologics projects and who has a strong understanding of biopharmaceutics, physical chemistry and biology to enable a mechanistic understanding of in vivo drug product performance. The role will be expected to work cross-functionally supporting drug projects from early to late clinical phase and be involved with science & technology initiatives.
Patients tend to prefer taking medicines orally because it is generally more convenient; however, oral administration is not currently possible for biologics. The physiological role of the gastrointestinal tract presents multiple barriers that limit the systemic absorption of complex macromolecules after ingestion. Biologics are not only highly sensitive to the harsh environment of the gastrointestinal tract, but, as very large molecules, their permeability across the intestinal mucosa is extremely poor.
https://www.pharmaceutical-journal.com/research/review-article/recent-advances-in-the-oral-delivery-of-biologics/20207374.article?firstPass=false
Jo, jeg så det, men minner om hva @Snoeffelen skrev for noen uker siden om dynamikken ved organisering av forskningsgrupper.
Det er jo ikke tilfeldige ansettelser for å fylle på i deres 60k store organisasjon som postes her, @arve1954! Det er ansettelser i avdelingen Advanced Drug Delivery i avdelingen Pharamceutical Sciences i avdelingen Research & Development i avdelingen i Göteborg.
Dette er en liten avdeling, som jeg før har påstått er bare syv personer fra før. Det var feil, og de er nok en del flere (har funnet tre konkrete navn til), men ikke så fryktelig mange. Det jeg fant et sted, og som er helt sikkert er at det i slutten av 2016 var 160 ansatte i hele Pharmaceutical Sciences, R&D, AstraZeneca, Göteborg.
Hvis man vil spekulere, har A.Z samarbeid/tilknytning til flere selskaper selvfølgelig. F.eks. Cereno, som holder til i samme hus.
Spekulere er spennende.
Kan ikke se andre har børsmeldt som PCI Biotech og AZ meldingen nå nylig🥳
Analytiker Pål Falck i Arctic Securities er ute med en oppdatering på en av ukens rakettaksjer, PCI Biotech. Denne gang velger han å jekke opp kursmålet fra 60 til 78 kroner, samtidig som han gjentar sin kjøpsanbefaling.
Det er ingen tvil om at det har vært en fin uke for aksjonærene i bioteknologiselskapet.
AstraZeneca
Tirsdag kveld kunne vi lese om en utvidelse av det prekliniske forskningssamarbeid med AstraZeneca. Samarbeidet løper til slutten av 2019, og selskapene har avtalt å bruke de påfølgende seks månedene for å evaluere potensialet for videre samarbeid.
Kvartalstall
Onsdag morgen la bioteknologiselskapet frem sine kvartalstall. Det viste et resultat etter skatt på minus 14,27 millioner kroner i tredje kvartal 2019, mot minus 8,34 millioner kroner i samme periode året før. Inntektene beløp seg til 2,43 millioner kroner, sammenlignet med 2,24 millioner kroner i tredje kvartal 2018.
– Den viktigste nyheten i tredjekvartalsrapporten er at vi har utvidet samarbeidet med AstraZeneca til flere sykdomsområder basert på de gode kreftresultatene, sa adm. direktør Per Walday til Finansavisen etter at nyheten ble kjent.
Når eller BLIR det snart fest igjen:partying_face:?
Ja, Nå blir det snart fest igjen, senest ved q i februar håper eg.
Hva kan vi forvente der tror du? Av erfaring har vi vel aldri gått i pluss ved en q, heller har kursen blitt gruset, pga tradere og finans avisens som skriver hvor mye penger vi brenner av og hvor mye vi går i minus. Sagt til meg selv at jeg skal selge før og kjøpe meg inn et par dager etter. Men foreløpig har ikke det skjedd, #trofastaksjonær
Er det noe som er forventet meldt?
Det kan komme mye snacks før vi kommer så langt
Engstelig for rekrutteringen. Går utifra at det skjer mye i Pcib for tiden. Så tipper PW gir oss noen godbiter å tygge på. Det har han vært flink til i det siste.