Er du engstelig Quad? Du har jo vært negativ til PCIB hele veien😅
Bond markedet raser pga. Corona, og noe sted maa folk putte pengene sine isteden, Saa hvorfor ikke aksjer, og PCIB’-)) Oppgangen kom etter at WHO utnevnte Corona til en verdensepidemi. Litt rart egentlig, siden det er langt fra sikkert at Q1-20 resultatene vil vise like gode USA tall som Q4=19 har gjort, etter at Corona har faatt gjort sitt? For det er ganske mange land og flyselskap som har kansellert alle sine flygninger til og fra Kina. Til og med SAS. Dette kommer ganske sikkert til og paavirke verdensoekonomien negativt paa en eller annen maate.
Folk selger vel fordi de tar gevinst etter et lite eventyr eller fordi de tror de kan komme inn igjen lavere om noen uker noe de kan få rett i
Neida. Roboter setter opp en rød inngang på dagen og da følger folk etter og forer robotene som ligger å tar i mot de engstelige.
Legg merke til at det er 1 litt halvsolig post på 2-3 tusen aksjer på sluttkurs eller 10 øre under og ellers bare småposter til salgs.
Merk på deg selv at du tenker" nei, rød dag i dag også"
Psykologien herjer med oss.
Eller; noen herjer med psyken vår.
Robot i corona mode. Kjøper den.
Det er helt feil - riktig tall er ca 2,3%. Som en influensa.
Selge på grunn av virus?
Dersom absolutt worst case skulle inntreffe, at du rammes av Corona-virus og omkommer.
Vil du da at dine etterkommere skal arve cash eller PCIB-aksjer som kan bli verdt 1000kr++ pr. stk.?
Det siste du skriver der er helt feil, og det er en egen coronatråd. Kan ikke folk være så snille å bruke den om det er det de vil skrive om?
Foreslår at superoptimistene her, kjøper rubb og stubb av det som måtte komme til salgs på 50 tallet i morgen, slik at vi kan gå inni neste uke på kurs over 60!
Da setter jeg min lit til superoptimistene.
Selv er jeg bare passe optimistisk for øyeblikket.
Passe optimistisk, ja. Lett å føle det slik etter den siste tids nedgang. Og i og med at det er aksjer til salgs på dette nivået, er det nok flere som føler det sånn.
For min egen del er det enkelt. Jeg har ståltro på caset PCIB, og de tre plattformene Chem, Vacc og Nac. Har derfor bestemt meg for å sitte long, da jeg ikke har tid til å trade i aksjen. Så selv om det er kjipt å gå fra at porteføljen øker med opp til 200.000 pr dag, til at det motsatte skjer, så har jeg is i magen. Det hjelper.
Når det kommer avtaler - noe jeg mener er udiskutabelt, derfor «når» - så kommer volumet tilbake og da går dette rett nordover igjen. Og neste gang stopper den ikke på 80+.
Jeg gleder meg til sommeren. Da er situasjonen en ganske annen!
Av en populasjon på 8235 syke er 171 døde hittil ( 171/8235=2,07%). Og av den samme populasjonen er 143 blitt friske (143/8235=1,73%).
Kan man si noe særlig mer enn det?
Regnestykket ditt statistisk sett mangler et viktig tall (utfall), og det er de syke som enda ikke har blitt friske eller har dødd.
Dyrker du 100 gulrøtter og får gulrotpest, og den første rammede roten dør, kan du vel ikke anta en dødelighet på 100% i det øyeblikket? Eller 99% sjans for å overleve?
Edit; slik du setter opp regnestykket har du helt rett. Begrenser du gruppen til død og frisk, er det over 50% døde der. Brutalt!
Kjenner det er litt guffent å oppholde seg i Asia nå, også utenfor Kina.
Men: Har sett ulike utgaver av dette regnestykket. Og det som også ofte utelates er at det å bli bli testet for viruset også korrelerer med det å ha utviklet symptomer. Strengt talt så skal alle som har fått viruset inkluderes i en slik beregning - også de som ikke utvikler symptomer. Dette er det vanskelig å få tall på. Kanskje får man tallmateriale på det fra tilfellene i andre land hvor man også har testet de som har vært i kontakt med smittede.
@pdx, foreslår det slettes/flyttes en del innlegg her nå som ikke er relevante for tråden. Det vil si innlegg som omhandler Corona viruset. Jeg føler det til tider er relativ liten terskel for at innlegg blir slettet, så hvorfor rydder man ikke opp i dette?
Det har sikkert vært 50 innlegg de siste dagene om det jæ%&a viruset og det ødelegger tråden.
Takk på forhånd.
Viktig å tenke på. Og viktig å vite at Pcib som forskning-selskap, med en unik leveringsteknologi, aldri har vært lengre fremme på vei mot positivt mål.
( Samtale om Corona vil dø ut av seg selv, akkurat som viruset.)
Nå skrives det at Corona er mindre farlig enn vanlig influensa/forkjølelse og da trenger vi ikke egen tråd - bare avslutte den debatten en gang for alle.
Ny fokus på hverdagen i PCIB og x-e fingrene for Asia-avtale i løpet av nærmeste fremtid?
Stemmer det jeg skrev i går eller???
Skal du ha store poster så må du plukke jevnt. Eg har nå en på 67500, og en på topplisten, med denne salgsiveren så er det jaggu mulig den minste går ennå høyere.
Enig, fortsett all prat om Corona i Coronatråden
Da er januar straks over, hvor PW uttalte at de haapet paa partneravtale i ASIA tidlig paa nyaaret. I saafall burde ikke ASIA avtalen vaere veldig langt borte. Med andre ord kan PCIB kursen plutselig staa i tresiffret.