fimaVACC er ikke en leveringsteknologi men en immunrespons teknologi og det er kjørt ett fase 1 studie for å bekrefte safety, beste dose og effekt i 90 friske frivillige, så jo fimaVACC er testet bare ikke i syke mennesker!
" Det er nå flere tilfeller av Corona-viruset enn det var av SARS-viruset i 2002 og 2003, ifølge nyhetsbyrået AP.
Likevel er det langt færre døde.
På verdensbasis var det natt til onsdag 6057 bekreftede tilfeller av viruset. 132 personer har dødd av viruset."
900 dør hvert år i Norge av influensa så noen hundre eller ti-tusen for den del i Kina er som normalt.
Enig i at jeg burde ha skrevet immunresponsteknologi.
Fullt klar over at det er utprøvd på friske frivillige og er godt kjent med resultatene. Men det ville fortsatt vært idiotisk å rulle ut dette i en “krisesituasjon”. Da må man ha bedre dokumentasjon/ingen andre alternativer.
Samtidig går jeg ut ifra at vaksinen som det arbeides med er tenkt å være profylaktisk, hvorpå immunrespons ikke er det viktigste, men respons fra b-celler.
Uansett det blir for dumt å tro at FimaVacc vil bli benyttet i en Coronavaksine. Det vil ikke skje.
kan vel ta"forholdsvis" lang tid å finne en vaksine for coronaviruset…
“SARS viruset fra 2002, Det finnes ingen spesifikk behandling rettet mot viruset den dag i dag”
og når vi vet at de som dør er de eldre som gjerne har andre sydommer oxo og derfor har ett dårlig immunforsvar kansje kunne hatt nytte av fimaVACC…
ikke vet jeg men klarer ikke helt se hvordan det skulle kunne skade å gi fimaVACC
Nei for all del, med det er ikke poenget mitt, poenget er at man ikke kommer til å bruke en såpass lite testet teknologi som FimaVacc.
Støtter tipset om episode 104. Tenker jo mer og mer at de som selger nå har litt for store baller eller ALT for små. Makan.
Ser jeg blir kritisert. Dette er derfor siste gang jeg nevner Corona.
Når man blir syk er det 2 mulige utfall. Død eller frisk.
Så langt er det 171 døde og 143 friske. Altså over 50% døde.
Utkommet for alle de andre smittede (8235) vet vi ikke ennå.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
De lever fortsatt, så de legges til nevneren(skulle man tro ).
Nå ble jeg skikkelig engstelig, @bamse. I lys av at jeg de siste to-tre ukene har gått midt blant hundrevis av kinesere (om ikke flere) på smale fortau og i trange butikklokaler - og dertil hadde et par kraftige nys nå i ettermiddag - lurer jeg fælt på hvordan prognosen min er. Kan du berolige meg?
Blander vi ikke begrepene nå her på forumet. En vaksine er noe du tar FØR du får en sykdom ( for at du ikke skal få den sykdommen).
Når du har fått sykdommen må du ha medisin og iom. at dem har “helbredet” flere allerede så har vi jo medisiner som knekker sykdommen?
Er jeg på sporet denne gangen?
Nei, @arve1954. Man skiller mellom profylaktiske (forebyggende) vaksiner og terapeutiske (behandlende) vaksiner.
Se nærmere på PCIBs nettsted under Technology og Pipeline.
Takker unge mann. Skal skjerpe meg.
Det er ikke bare uforandret, men er nærmere i forskning, og nærmere en avklaring av avtale.
Over tid vil nok Pcib sin forskning & resultater berge mange flere liv enn denne opphausede krisen tar.
Krisen (" " )dør ut snart, men Pcib sine forskningsresultater vil bestå.
WHO har nå bestemt at Corona er internasjonal folkehelsekrise og det vil vel ikke gi spes positive utslag på morgendagens kurser?
Huff - ikke direkte trivelig dette.
For oss som ikke har belåning er dette en dump i veien. Ikke aktuelt for meg å trade og risikere å ikke være hjemme når AZ står og ringer på døra iallefall
Alle indeksene i USA er på vei opp. Fint om dere roer ned et par hakk og tar deres paranoia et annet, mer egnet sted.
Pcib følger sjelden noe indeks, desverre…
La oss endelig håpe det nå ikke ender med en tur ned på femtitallet.
Vi får håpe den følger himmel indeksen etter et giga bud på Nac til uka.
Om ett par uker er ikke Corona topp-sak lenger, regner jeg med. Men da er det vel noe annet å engste seg for.
Jeg forstår ikke hvorfor PCIB faller 15% mot Oslo børs bare 3% på denne saken. Er oppgangen i PCIB den siste tiden dominert av “svake hender”?
Skulle tro at med de fantastiske utsiktene som er blitt skissert for de kommende uker og måneder ville være helt uaktuelt å selge sine aksjer nå?