Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Problemet for PCIB er at teknologiplatformen favner over så mange muligheter at det er veldig vanskelig å regne på verdier.

Vi trenger ikke corona-virus .

FimaCHEM (GGK) alene med off label bruk er posisjonert til å bli av blockbuster kalliber.

4 Likes

Men nå er det Nac avtale først,og skulle ha vist hvordan den avtalen blir.Det blir vikelig ruskevær på børsen framover, og vi trenger virkelig en avtale nå som løfter Pcib opp av dødens dal.

1 Like

:joy:

Da har du en helt annen erfaring med media enn meg.

1 Like

Hvilken studie refereres det til når de skriver om Eudor-A studien? Og hvordan er det relevant for PCIB?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/01/30/emotra-emotra-flyttar-till-astra-zenecas-bioventurehub-i-molndal.html 21

Noen som har ide om hvor langt ned vi skal før mulige good news?
55? 50? Eller enda lavere?
Gårdagens påfyll var iallefall ikke det smarteste jeg har gjort

Spørsmålet her var om PCIB har en ferdig løsning til å forsterke virkningen av en hvilken som helst vaksine ved hjelp av Fimavacc? Og svaret er at det har man ikke pr. idag siden det kun er testet på friske personer.
Men om man nå får en lisensavtale med et annet selskap eller kjører en studie på syke pasienter med akseptabelt resultat kan det godt tenkes at FimaVacc i fremtiden kan benyttes ved en epidemi.
Men her blir det mye hvis i fall?

Nå vet vi ikke hva som skjer i kulissene, men det er mitt intrykk at andre selskaper som BP inntil nå har vist en avmålt eller avventende holdning til Fimavacc.
Blant annet har AZ. sagt rett ut at de ikke er interessert i Fimavacc.

Det har ikke noe med det Pcib driver med,det handlet om depresjon studie.Men om de skulle bli kjøpt opp i nær framtid før vi har en avtale, tenkte jeg det var greit og følge med.

1 Like

javel da vet du mer enn meg, har du kilde!

1 Like

Et godt tegn at forhandlingene med AZ tar tid! Jo nærmere 1/7-20 til bedre er det, tror jeg. De langsiktige sitter garantert midt i båten uansett 1H. Hvor kursen befinner seg i mellomtiden spekulerer vel bare de kortsiktige som ikke har satt seg inn casen i. Anbefaler podcast 104 fra Radforsk om noen trenger beroligende, gjerne i reprise!

5 Likes

Det korrekte er at PW uttalte at AZ ikke har vist noe interesse for FimaVacc.

Kilde er en eller annen podcast, husker ikke hvilken :slight_smile:

3 Likes

Nå har vel Per fått spørsmål om dette 1 eller 2 ganger og svart benektende på at AZ skal ha noen interesse av Fimavacc (hør fra Q3-presentasjonen og dnb-konferansen).

1 Like

:sweat_smile: ja men det var jo før fimaVACC dybdeanalysen ble sluppet den 12.des.2019

det å si at de ikke fram til nå har vist noen interesse er noe helt annet enn å konkludere med at de ikke er intressert overhode.

men klart det er genteknologi som NAc som er AZ sitt største satsningsområde :wink:

5 Likes

Vi har ikke peiling på hva AZ er interessert i, men vi er nokså klare av interessen for fimaNac. Dersom et interesse skulle vise seg for noe annet område så er det helt fantastiskt, men overhode ikke noe vi skal regne med.

3 Likes

Blir skuffet på vegne av menneskeheten dersom mange nok er villig til å bytte gull med gråstein til at vi går særlig lavere enn 60. Jo lavere vi kommer dess flere må selge med tap, så vi burde vel nærme oss en bunn iom at jeg antar at det er de langsiktige som sitter med lavest snitt.

3 Likes

Skrives lengre oppe om dødelighet på over 50% av Coronaviruset. Vet ikke hvor de tallene kommer fra, men den virkelige dødeligheten er jo så langt ganske beskjeden:

På verdensbasis var det natt til onsdag 6057 bekreftede tilfeller av viruset. 132 personer har dødd av viruset.

1 Like

Om fimavacc bare er testet på friske frivillige så må da dette være tidenes anledning for å teste på dem som er hardt angrepet av Corona da resultatet uansett er “finito”? Kynisk tanke men må da være tidenes mulighet for PCIB ???

4 Likes

Mye nervøsitet å skimte her om dagen. Caset er fortsatt uforandret selv om Corona viruset herjer.

Snart kommer FPD i USA, og partner melding kan komme når som helst i H1. Vi vet alle at aksjen er potent på gode meldinger.

PS. Ikke lurt å skrive stop loss nivåene deres i småprat tråden da denne er åpen for alle.

6 Likes

Kan være flere ganger så mange smittede, dødeligheten dermed også tilsvarende lavere: https://www.facebook.com/cnn/videos/174065753912773/

2 Likes

Det er helt sikkert at FimaVacc ikke vil bli benyttet i vaksinering mot Coronaviruset.

Man vil bruke leveringsteknologi som et godt utprøvd og fungerer tilfredsstillende, noe annet ville vært idiotisk.

Så enig, så enig, @JAXI.

AstraZeneca har i fire og et kvart år prøvd ut fimaNAc og verken fimaVACC eller fimaCHEM. Hvorfor skulle de dele sine tanker om hva de tror om disse, og da i særdeleshet fimaVACC?

Flere her på forumet har spekulert i muligheten for at AstraZeneca kan komme til å sette fram et bud på PCIB. Dette er verken mitt drømmescenario eller noe jeg anser som særlig sannsynlig. Likevel tør jeg ikke utelukke at det kan skje.

Men la oss uansett tenke tanken at AZ pønsker på å sette fram et bud. Ville det i så fall være særlig smart fra deres side å uttrykke stor interesse for fimaVACC?

14 Likes