Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Er få aksjer som har steget mer siste år og.

6 Likes

Morsomt om noen dro igang en anonym poll med hvor mye aksjer folk sitter på her inne .

2 Likes
4 Likes

Ser det spekuleres her i at fimaVacc kan være del av fremtidige vaksiner mot tilsvarende som årets coronavirus. Det har jeg liten tro på da det fortsatt vil ta for lang tid å fremstille selve vaksinekomponenten bestående av peptider.
Først må man finne viruset, så sekvensere det og deretter finne hvilken peptid /protein-sekvens som vil gi tilstrekkelig beskyttelse. Til slutt produsere peptider i tilstrekkelige mengder for bruk i vaksinen. Innen den tid er smitten global og løpet kjørt.

Skal man ha hurtig respons må man ha DNA eller mRNA-vaksine, siden man da unngår de tidkrevende momentene i design, uttesting og produksjon av vaksinen.
Og da er man alternativt over i fimaNac, der den sterke og spesifikke immuneresponse i seg selv fra metodikken faktisk kunne bidra til effektiv vaksinering.

Ellers er alt snakket om coronaviruset off target: den eneste måten dette har betydning for pcib er utelukkende hvordan spredningen påvirker børsmarkedene globalt.

25 Likes

Det var forfriskende oppklarende og obligatorisk lesing for alle på tråden.

1 Like

Virker som depresjonen har tatt alle,vi må huske på at det fundamentale i Pcib er uforandret, og vi er muligens max 5 mnd unna et himmelsk kursøkning. .Aksjemarkedet er beintøft, og folk må ta hensyn til at sorte svaner kan komme.Mitt råd er at alle prøver og komme over denne krisen,og at vi nå,og ser framover.Pcib er garantert en vinner i framtiden.

11 Likes

Mener du den steg FOR mye siste år? Hvis ikke, så er årets fall ganske dramatisk, og vanskelig å forstå ut ifra det potensialet mange her ser.

1 Like

Så bra :smiley: Da er vi nok nær bunnen.
PCIB prises som om risiko er enorm.
( Ingen inntekter, ingen produkter på markedet, emisjonsfare, konkurrenter, biotek, corona, you name it.)
De fleste av disse punktene forsvinner det øyeblikket avtalene tikker inn. Så er det opp til oss om vi tror AZ bare fleipet med oss eller ikke.

4 Likes

Hvorfor tr du ikke med hele innleget mitt? Så ser alle at vi er enig, bare at ordlyden er forskjellig.

2 Likes

Er vel ikke så merkelig at svært høy stigning på kort tid skaper større salgspress enn jevn stigning over tid når negativiteten først oppstår.

Psykologi trumfer det meste og blandingen av forsmådde som har kjøpt seg inn på høy kurs og forventer valuta for investeringen og andre som har høy fortjeneste og lav snittkurs med ditto mulighet til å cashe inn er ikke akkurat verktøyet for å motvirke en nedtur når det er tørke på nyhetsfronten.

Når kursen i tillegg faller blir det selvforsterkende ved at en del gambler på å selge for så å kjøpe seg inn på lavere kurs. Heldigvis snur alt når de gode nyhetene tikker inn.

3 Likes

Jeg mente helt ordrett det jeg skrev, at selv på gårsdagens intradag bunnkurs har aksjen fremdeles gått grisegodt det siste året, definert som hvor kursen har gått fra slutten av januar i fjor til slutten av januar i år. Kursen var på 25 i midten av oktober, laveste intradag i går var 54.

At aksjer gjerne får en stor overshoot på vei opp er noe som hører med, akkurat som at de gjerne får en stor undershoot på vei ned.

Det er ikke noe dramatisk i det for selskapet overhodet, aksjekursen er ikke en operasjonell faktor for selskapet før det skal hente penger.

14 Likes

Hva tror dere PCIB kommer med i Q4 rapporten?

Tror ikke Q4 blir noen stor happening men det gir som vanlig en sjanse til å prate med ledelsen og stille spørsmål. Det i seg selv er nyttig. Jeg blir ikke forundret om vi får en eller to gode meldinger før den tid :+1:

5 Likes

Ved Q3 hadde første site i USA akkurat blitt åpnet, dette var i slutten av November19, slik at det har vært over 2mnd med mulighet for rekruttering der. Noen som har oversikt over når første site ble åpnet og FPD ble utført i studiet?

1 Like

PCIB har en uvanlig evne til å time nyheter till kvartalsrapporteringer, og jeg tror PW grøsser ved tanken om å måtte stå i det auditoriet uten noe nytt og fortelle, og bli grillet av @Sorlendingen :laughing:

10 Likes

Har ikke PW sagt at forhåpningene er ca 1 behandlet person pr klinikk pr år?

Han mente det sikkert med glimt i øynene, men det forteller kanskje litt hva vi har å forvente.

1 Like

Enig med deg @Savepig men et spørsmål melder seg for meg. Er kursen en operasjonell faktor ved eventuelle pågående eller kommende forhandlinger med AZ?

Nei egentlig ikke. Aksjekursen i small caps går hit og dit som den vil, det er ikke så mye å legge vekt på så lenge man har en motivert gruppe hovedaksjonærer som vi vet pcib har.

Men jeg mener som kjent ledelsen gjorde en stor feil ved å ikke hente penger mens aksjen var den mest brennhete i norden.

For en velfylt kasse ER en faktor når man forhandler med storgjeddene

5 Likes

Ja husker det har blitt argumentert for dette og tror ikke det hadde vært så dumt, men spørs om det var for risikabelt pga erfaringer med siste emisjon og at det ville vært et brudd med guidingen.

2 Likes

Med et par avtaler trenger de aldri mer hente penger.
Bedre med utbytter enn emisjoner :slight_smile:

5 Likes