Det er nok en eller flere storfisker som letter litt på seg, kanskje bare for å være mindre eksponert i aksjemarkedet gitt at tidene er uforutsigbar.
Nå begynner det å bli svært fristende å kjøpe. Da er selvsagt Nordea nede for telling
Økt mer de siste dagene, ATH beholdning her nå.
Snitter du da ned eller opp?
Er det stabilt hos de største aksjonærene og amerikanske hus?
Har ingen oversikt per nå, ikke spurt om liste på en stund.
Jo lenger RELEASE studie pågår jo mindre risiko og nærmere målet om interim avlesning med mulighet for AA.
AstraZeneca ansetter innen drug delivery som påpeket her tidligere. Virus har høyst sannsynlig gjort fimaNac teknologien mer ønskelig for AstraZeneca.
Fallet fra ATH er nå 30%. Brutalt. Viser dette seg å bli århundrets julegave for de med PCIB aksjer og ønsker om å øke eierandel? Godt mulig.
PCIB har nå fallt mer enn flyaksjer. Slå den!
Kursfall en mnd PCIB: 31% eller 25kr
Kursendring uendret for AstraZeneca i samme periode!!
Om AZ ser på kommersiell avtale er mulig bytteforhold sterkt forbedret for AZ siste mnd. Til og med svak kronekurs! Lucky AZ?
Topp 50 er stabil .
3-4 solgt litt. Mest er under toppen.
Er og på Ath i antall , tapet er forferdelig, men bare vent til den snur igjennom februar.
AZ har brukt over 4 års forskningssamarbeide med PCIB innen delivery av mRNA.
Deretter manner selskapet opp med annsettelser innen område.
Uansett bruk av nyansatte , er det mulig å tolke dette negativt for PCI teknologien ?
ikke f…
Vet ikke om det finnes “ferskere” lister enn dem meglerne har tilgang til men min megler hevder det er ubetydelig endringer på topp 50 så det er nok ikke her hunden ligger begravet som det heter i ordspråket.
vel, det er mye mindre problem at 1 selger kontrollert 30.000
eller
30 stk selger 1000 hver på omtrent samme tid…
Det er jo litt småsurt da at en liten “flokk” med få aksjer skal “bestemme” at vi stabile “taper” ( teoretisk) millioner på få uker! For meg er kurs 82 til 57 kr 4 250 000. Mye penger det for en enkel gutt i fra “landet”.
Kjedelig skrell i aksjekursen siste uker, men da er det bra å minne seg selv på følgende:
I januar 2018 toppet PCIB på ca 65 kroner, en market cap på 1,5 mrd. Cash posisjonen var da ca 50 mill, altså var enterprise value 1,45 mrd.
Per idag, på kurs 56 er selskapet verdsatt til 2,08 mrd. Med en cash posisjon på ca 280 mill, er enterprise value ca 1,8 mrd. At verdiøkningen er på skarve 300 millioner på disse 2 årene framstår som uforståelig gitt at vi snakker om to helt ulike selskaper.
I denne perioden har selskapet gått gjennom en enorm transformasjon!
La oss se på hva som er ulikt fra januar 2018 til idag (highlights, det finnes sikker mer).
- Selskapet er fullfinansiert til interimavlesning
- Selskapet har lagt fram svært sterke kliniske data fra fase 1 gallegangskreft
- Selskapet har startet opp sitt pivotalstudie i gallegangskreft
- Selskapet har utvidet studien til Asia (10-15 sites)
- Selskapet har annonsert klinisk translasjon i fimaVacc, og er i full gang med utlisensiering og å etablere en egen pipeline
- Selskapet har etablert to nye samarbeid på fimaNac
- Selskapet har annonsert at AstraZeneca er deres top 10 samarbeidspartner
- Selskapet har annonsert at man funnet synergier innen kreft med AstraZenaca
- AstraZeneca ønsket en utvidelse av samarbeidet til andre indikasjoner enn kreft
- Selskapet er igang med å evaluere et kommersielt samarbeid med AstraZeneca
Jeg tenker at mange av disse punktene alene kunne forsvart en verdiøkning på 200-300 millioner, så det sier seg selv at de samlet utgjør en betydelig verdiøkning. At markedet idag, midt den verste virusfrykten, ikke er istand til å tillegge alt som har skjedd større verdi sier mye om markedet. Det positive med dette er selvsagt at det gir muligheter for gode kjøp for de som har ledig kapital. På samme måte som perioden fra etter emisjonen fram til i høst var en fantastisk gavepakke for å sikre seg billige aksjer som mange benyttet seg av.
Prosentvis er det en tragedie, men skjønner at du, @arve1954 har litt flere aksjer enn meg da verdien min kun har sunket ti tusen kroner.
Fokus på ballen lenge vandret vi i skyggen i fjor, jaggu fikk vi godt betalt. Løp å kjøp.
Omsetning i dag på 120k, så er 10% mine nettokjøp
Og når eg ser prosent tapet på trader kontoen, så har eg ikke tenkt logge inn på long kontoen😂
“Problemet” slår jo motsatt på gode dager da så dette må man bare godta. Nå går børsen i pluss mens vi er fremdeles 3% ned og det er da litt dumt? Må da være kjempekjøp å få aksjer under 60? Pokker at jeg ikke har “peng” akk nå.
I mangel på nyheter å diskutere, så kjører vi noen meningsmålinger her.
Har du den siste uken(inkludert hele forrige uke)…
- Økt beholdning i PCIB
- Uendret beholdning i PCIB
- Redusert beholdning i PCIB
0 stemmegivere
så høver det ellers å minne om at siste kursmål satt av Arctic Securities (Pål Falck) er 78 kroner. I dette ligger, etter hva jeg har forstått, null kroner i fimaNAc, noen få kroner i fimaVACC (mindre enn ti, mener jeg å ha hørt) og resten i fimaCHEM, m.a.o. i gallegangsstudien.
Arctic Securities’ anslag for at denne studien vil lykkes (det vil si at behandlingsløsningen når markedet) har stått uforandra siden den første analysen for snart to år siden. Likelihood of Approval er altså fortsatt satt til 51 %.
Mulig at Arctic Securities ikke ønsker / tør heve denne før resultatet fra interimsavlesningen foreligger (man følger de definerte trinnene i statistikken). Med innvilga Accelerated Approval får PCIB markedsføringstillatelse (med krav om oppfølgingsstudie), og da er vi straks på 100 %.
Egentlig er vi heldige.
Ingen red flags.
Det sier alt.
Så til den store elefanten i rommet, AstraZeneca.
Hva blir utfallet av diskusjonene mellom AstraZeneca og PCIB
- Ingen avtale
- Baktung lisensvtale, ingen upfront
- Lisensavtale, inntil 50 mill NOK upfront
- Lisensavtale, over 50 mill NOK upfront
- Større avtale som omfatter hele fimaNac
- Oppkjøp
0 stemmegivere
Når offentligjøres dette?
- Februar
- Mars
- April