Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Begynner å se konturene av noe stort og kan nu bedre forstå at Einarsson i radforsk spekulerte i podcast om kult med budkrig.

Ser Biontech har enorm markedsverdi på cirka 7 milliarder usd se link:

https://finance.yahoo.com/quote/BNTX/

AstraZeneca og link til Moderna

Biontech link til Roche, Sanofi, Genentech, Genmab

Er der rart PCI Biotech ‘ ere blir svimmel ved tanken og spekulerer i muligheter!?

Samtidig er kursen nå 20kr under ATH. Noe rart? Gitt det som det kan spekuleres om? Ville kursen vært det den er i dag om det var hold i spekulasjonene? Nei, høyst sannsynlig ikke. Ved mulig kommersielle avtaler ville kursen kunne være langt høyere. Og tette skodd skal det være.

MEN risiko og vurdering av biotek sammen med irrasjonelle og rasjonelle krefter gjør dagens kurs det den er før FAKTA er på bordet. Faktum er at ingen kan spå om kurser. Det er likevel viktige indikasjoner i form av de siste børsmeldinger og det som graves opp at det KAN være store ting på gang for PCI Biotech.

Lov å håpe på suksess nu, Fingers crossed!

10 Likes

Det drar seg til. Gadd vite hvor mange forskjellige sykdommer, Astra Zeneca, Biontech, RxI med flere har testet fimaNac paa.

Ett fimaNac takeoff kan vaere imminent.;-))

10 Likes

Noen som har en oversikt over hvor lenge de forskellige samarbeidsprosjektene har pågatt?

1 Like

ja, ligger du i boka nå så kan du brått være ute og må på med jogge skoa :wink:

3 Likes

Mine tanker har gått mer og mer over på at PCIB lander lisens avtale med AZ og BioNtech (med partnere).

Innholdet i lisensavtalene vil dreie seg om “up-front payment”, “Milestone payment” og royalties % pr salg. Valørene vil være i forhold til gitte fremforhandlet faktorer hvor f.eks AZ vil gi høyere “UP front” og Milestone men med lavere “royalties %” en BioNtech.

Her kommer finansierings musklene til å bli avgjørende på hvilken modell man velger å bruke.

Note: At BioNtech har hentet penger i markedet kan også tyde på at noe er i ermet. Og vi kan håpe på at de skal brukes for å styrke sine økonomiske forpliktelser opp mot sine samarbeidspartnere i jakten på FirmNac teknologien i en eller annen format. Er jo slik at skal man inngå sammarbeid så er likviditeten til selskapene utrolig viktig (og krav).

5 Likes

Nå tenker jeg det drar seg til ja,utrolig hva dere klarer og grave fram.Takk,vi lader opp med samme drivstoff som Tesla nå.Ta plass før raketten tennes.

6 Likes

I kø for utsjekk skroller jeg på tlf mens jeg sier til konen: «på tide at AZ får ut fingern og signerer en avtale nå». Konen: «du får gå inn å gi de pennen din», og peker på skjermen med møteoversikt som henger rett bak meg :joy:

23 Likes

hehe, ja skal ikke rare lisens avtalen til før vi er tresiffret :joy:

2 Likes

Dette innlegget handler om å forsøke å peke på faktorer som forklarer nå-situasjonen for PCIB og hva fremtiden kan bringe.

Jeg sitter med en følelse av at ikke bare PCIB som selskap kan gå en helt utrolig fremtid i møte men alt som rører seg innenfor området PDT og især PCI teknologien vil skape startskuddet for en ny måte å behandle pasienter på.

Deliverygåten , er den løst? (foreløbig begrenset til der en kommer til med lyskilden.
Det kan faktisk se slik ut.

BP har opp til nå hatt liten interresse av “laser adjuanter” og har ikke engasjert seg med kapital og tid innen området.
Uten denne interressen så foreligger vel lite dokumentert innen området men det er nettop dette punktet som er så interesant.

Hva skjer innen dette fagfeltet dersom RELEASE studien med signifikante og randomiserte data gir helt fantastiske resultater?

Hele PCI området vil jo gå i taket .

Vi befinner oss nå veldig tidlig i denne fasen og AZ med sine 4+ år i preklinisk har begynt å manne opp innen området mens forhandlinger pågår med PCIB og hva sier det?

BP ser altså ut for å befinne seg i U-svingen hvor de går fra liten interresse til aktiv deltagelse innenfor området.
Dette er vel også forklaringen på konkurransesituasjonen.

Det viktigste PCIB gjør nå fremover er å sikre patenter til bruken av PCI-teknologien.

PCI delivery kan bli noe alla CPI , feks.

Så når våkner markedet?

AZ forhandler
RELEASE underveis
FimaVACC fase 1 gitt til markedet

Når selskapet PCIB klinker til så åpnes det for en helt ny sovende sektor.


Utdrag

Introduction.Peter Johnson(Chief Clinician, CRUK)PDT is an area of considerable interest, but also of considerable controversy. There are two likelyreasons–arelatively poor evidence base or contested evidence and the presence of significant vested interests. CRUK has been involved in aspects of PDT for many years. It funded the Patterson lamp for skin PDT in Manchester as well assome clinicaltrials. This meeting aimedto review the evidence,to identify where the current research gaps are and to determinewhere research is most likely to beproductive. Review ofPDT across oncology. Chair: Steve BownCurrent statusof PDT. Laurence LovatThe key strengths of PDT are the nature of the biological effect(different from chemotherapy, radiotherapy, surgery and heat treatment), the lack of cumulative toxicity, the lack of effect on connective tissues such as collagen, some selectivity of photosensitizer uptake in cancers (although this is often over emphasized) and the focal nature of treatment, based on the geometry of light delivery. The major problems area lack of high quality data supporting the use of PDT with most studies small and uncontrolledand side effects from first generation photosensitisers (mainly prolonged skin photosensitivity)resulting in a lack of interest from the major pharmaceutical companies. Freshopportunities exist with the advent of photosensitisers with a much shorter duration ofskin sensitivity, some of which stay in the vasculature, so clear within a few hours.Coupling antibodies to photosensitisersmarkedly improves tumour selectivity.Experimental studies using repeated treatments with photosensitizer coupled to a HER-2 antibody fragment have shown much higher tumour clearance rates than using photosensitizer without antibody coupling.


Forskjellen på PDT og PCI
PDT dreper kreften direkte
PCI åpner cellene slik at virkestoffet kommer inn i cellene og virke der det er tiltenkt.

Lykke til

23 Likes

Men er også mer skadelig for vevet rundt kreftsvulsten.

2 Likes

Jepp, derfor PCI Biotech sin målrettede teknologi virker så lovende🚀

3 Likes

Greit oppslagsverk for de som vil inn i dybden på PCI / PDT området.

https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/19572/1/19572.pdf

På side 273 er der bilder av PCIB’s første behandling av pasient (head & neck-studien)
Biledserien går bare til 10 dager og viser kun første fase i behandlingen går jeg ut fra.
Sammenlignet med hund som viser behandlingen i en måned ca så viser behandlingen på hund en voldsom forbedring den siste uka , ca.
Men det vises dette med at svulsten blir sort.

Ikke pent å se på–advarsel.

8 Likes

Du er heldig, eneste kommentaren jeg får i heimen om aksjer er “skal du ikke selge det der snart”

4 Likes

He he, jeg er enda heldigere. Jeg fikk alltid høre : “Driver du nå med børs igjen”
Hun er ikke lenger min kone :slight_smile:
Heller PCIB, for å si det sånn. Jeg bytta ut en stor utgift med en fantastisk inntekt :slight_smile:

7 Likes

Da er jeg langt bedre stilt. Min bedre halvdel har sjøl en masse aksjer i PCIB - og vi har full gjensidig “innsynsrett”.

11 Likes

“Hvordan går det med aksjene i dag?”
Opp 50 000,-
“Selg!”

Neste dag

“Hvordan går det med aksjene i dag?”
Ned 40 000,-
“Åhhh, jeg sa du skulle selge!”

5 Likes

Haha ja det er fint liten oppside i å si noe særlig om det egentlig.

1 Like

Hadde jeg hørt på kona hver gang hun sa selg, så hadde jeg vært i stort pluss nå

8 Likes

Det beste er å ikke si noe i det hele tatt rundt aksjer. Taper du store beløp, slipper man å svare for det… Å skulle du finne på å si at idag “tjente” jeg 200k, så trur de med en gang at kontoen er fylt opp… Fortell minst mulig :joy:

6 Likes

Faar vi noe og flagge med, vil resten stille seg i koe.

En Astra Zeneca avtale som gir gjenlyd i resten av verden kommer til og utlorse en enorm interesse for PCIB. Kom igjen AZ;-)) Ikke noe og vente med.

7 Likes