Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Moderatorene og jeg holder denne tråden under ekstra oppsikt nå, grunnet mange flagginger av haussende innhold. Det er noen gjengangere som ikke bidrar med så mye annet enn hauss her, og vi vil ta grep dersom dette ikke roer seg. :policeman: :policewoman:

20 Likes

OÆÆ! Nå trodde jeg det var tekbotten med melding fra selskapet. Bra dere holder et øye med tråden, men jeg tror den enkle forklaringen er at kursen gikk noen prosent i dag. Sånt blir det endorfiner av. Er et mønster her at humøret i kommentarene følger kursen.

7 Likes

Kanskje det burde vært fire tråder for vært av de mest diskuterte selskapene:

  1. Fundamental tråd
  2. Småprat
  3. Tullprat
  4. Teknisk analyse/Astrologi

Det PDX skriver her, er at de som har forstaatt hva resultatene til PCIB vil lede til, ikke faar lov til og uttale seg?.

Hva vil PDX gjoere den dagen dette slaar til? Be om unnskylding for alle “on the money” postene de slettet?

7 Likes

Ganske artig å studere menneskelig psyke. :smiley:

“Bare vent til denne går til 2500!!!”

Kurs @57,8= Er det mulig, nå er det dritt alt!
Kurs @ 61,8= Nå skyter den oppover, johooo!

2 Likes

Det handler kanskje mer om at man ikke trenger å si at dette går til himmels 30 ganger om dagen :wink:

8 Likes

Jeg er sikker på at PDX gladelig oppretter en egen skrytetråd for oss den dagen raketten PCIB lander på månen solo :slightly_smiling_face:

4 Likes

En enkelt bidragsyter er ikke naerheten av og gjoere dette. Det virker som om dere slaar sammen antall innlegg fra flere, naar dere kommer med en slik paastand.

2 Likes

Gratis Solo til alle Insidere fra meg den dagen PCIB når 2500 :slight_smile: :champagne:

26 Likes

Det er vel ikke en kjeft her som trenger almisser fra deg når aksjen står i 2500?!?!

:smiley:

1 Like

Du vet alle milliardærene de slutter å lese aksjeforum og bruker sin tid på seriøse saker som piker, vin og sang, så den tråden blir en deppetråd for oss andre🙃

4 Likes

Kjenner jeg folk rett har vel alle solgt lenge før den når 3-sifret kurs for å sikre gevinst :wink:

4 Likes

Ja, verden er full av idioter :joy:

Den er ment til de som selger på 100 lappen , for kommer vi dit så er snøballen startet å rulle :wink::chart_with_upwards_trend:

3 Likes

Det var da et oppsiktsvekkende utsagn fra forumets administrator. Hadde du skrevet “mange” eller “svært mange”, hadde jeg ikke vært uenig.

Skal bli interessant å registrere hvor store endringer som har skjedd på topp20 og topp50 den dagen aksjen står i 100 kroner. Neppe store, spør du meg.

7 Likes

Hmmm - mon ik pdx mente fire cifrede…

3 Likes

Må nesten poste denne her og. Er tydeligvis sterk korrelasjon mellom olja og PCIB, iallfall så langt i 2020. Tydelig at sentimentet til Oslo Børs har en del å si for kortsiktige svingninger i mangel på nyheter. I så fall skal PCIB til 65-66 i morgen, siden olja fortsetter å styrke seg i kveld :slight_smile:

9 Likes

Klart det. Ikke mange institusjoner som skal til for å løfte eller senke bio-tech sektoren.

Av generell forståelse på markedet så er det mye tilfeldigheter på kortsiktig tidshorisont. Og dess mer segregert og enestående sektoren er, dess større svingninger. Spesielt med dagens index basert investeringer så er avstanden fra investor til selskapene blitt enda større. Ferre og ferre “skjønner” selskapene og flere og flere havner på autopilot. Jan 2020 hadde vi Corona viruset som ristet litt, om 6 måneder kan det bli noe helt annet. Er det stor nok aktør så kan selv et dødsfall gjøre endringer på nedsiden stor. Uforståelig for oss “alle” men meget logisk avgjørelse for de etterlatte.

Som jeg sier. Har du funnet årsakssammenhengen til en kursbeveglese så har du mest sannsynlig tatt feil :wink:

Ser en del spekk vedr “status” i siste fase av samarbeidet med AZ og det er spennende. Man kan jo stille spørsmålet om AZ følte at dem ikke var i mål ? Ville dem da godta at 4-5 års studie ble avslutta/utsatt? Tviler på at dem ville godta dette og derfor er jeg temmelig sikker på at deres konklusjon er klar uten at vi har fått bekreftet dette. Var resultat/konklusjon negativ så ville det bli meldt - altså ender vi mer sannsynlig med en positiv melding/konklusjon.
Tappert forsøk på å bekrefte at en kjempemelding er like rundt svingen?

4 Likes

AstraZeneca har sin kvartalspresentasjon nå fredag. Jeg vil gjerne følge den live for å fordype meg i AZ sin strategi, pipeline og deres syn på mRNA. Vet noen om en link til live streaming?

3 Likes

https://www.astrazeneca.com/investor-relations/astrazeneca-full-year-and-q4-2019-results.html

4 Likes