Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Litt vind i seilene i dag…:grin:

4 Likes

Har det kommet noe nytt eller er optimismen tilbake?

1 Like

Jeg skrev for få dager siden at det var selgerne som bestemte kursen og dagens handel viser at dette til en viss grad er riktig.
Nå er det tydelig at mange er ferdig og at kjøperne må opp for å få aksjer. Jeg var med å starta løpet i dag da jeg tok en tier på 61.19. Der og da så dette ut til å være unødvendig kostbart men flere fulgte på og vipps så ser det veldig bra ut for dagen i dag.

2 Likes

6 Likes

Saavidt jeg kan se er alt i PCIB topp om dagen. Det eneste man har kunnet sette fingeren paa i mange aar, er markedsfoering og salg av produktene. Her har ikke PCIB vaert flinkest i klassen desverre.

Men naa er resultatene saa sterke at de forhaapentligvis selger seg selv. Vel de er saa gode at de gjoer det. Fordi at sjansen for at pharmaci verdenen skulle si nei til PCIB, vil vaere like usannsynelig som at bilverdenen skulle sagt nei til turboen,

Tror Az blir foerstemann ut til og annerkjenne oss helt og fullt. Og etter det vil hele pharmaverdenen loefte paa oeyelokkene og foelge ekstra godt med. Det eneste vi kan haape paa foer en AZ avtale, maa vaere ASIA partner for fimaChem.

4 Likes

Solo - du skriver: Det eneste man kan sette fingeren på er markedsføring og salg av produktene? PR. idag har de ingen produkter å selge.

2 Likes

Yes vi har fimaChem, fimaVacc og fimNac. Forskningsprodukter/leveringsteknologi. Vi burde ha oppnaadd en partneravtale det foelger penger med for en av disse for lengst.

3 Likes

Ikke så rart, siden de har hatt samarbeid i 5 år.
Tenk på hvor mye data de har, hvor “alle” andre har null (0)… Først når det kommer publikasjoner at “alle” kan se hva PCIB teknologien kan gjøre med cellene.

Tror rett og slett “vår” forståelse på PCIB teknologien er ekstremt prematur ovenfor finansverden… Forskere skjønner garantert PCIB, men de sitter heller ikke med pengene som skal investeres (av betydning).

5 Likes

Kjære medinvestorer

La nå for all del solo få lov å drømme søte drømmer.

3 Likes

10% opp på Crypto i dag (50% siste mnd)
6% opp på Pcib (100% siden jeg kjøpte)
5% opp de siste dagene på aksjer igjennom jobben (FLIR)
Pluss at jeg fikk ny stilling på jobb i dag.

2020 starter bra :grin:

7 Likes

På grafen til investor ser jeg en skjev OHS.

bilde

Naked delivery? :grimacing:

4 Likes

Det var en som skrev om å selge skinnet før bjørnen er født. Mulig solo skulle lese litt av det han skrev. ( vi håper og drømmer om det solo skriver men vi er vel ikke helt der ennå?)

På Gode dager er vi der Arve, da går kalkulatoren varm og pulsen oppover… :joy: På de beste dagene får man en Hææærlig adrenalinrus :+1::blush:

6 Likes

Godt å se grønne tall i dag. Har vært med lenge og stepper ikke ut på perrongen i erupsjonen for pcib. Er en novise i forhold til arve og andre men skal klare meg godt om prognosene slår til. Ut fra hva som jeg har skaffet av informasjon, så er det bare et tidsspørsmål før vi har en feit betalende bp partner på plass.

2 Likes

Vi har nok alle samme håp og drømmer ( jeg har aldri satsa mer på ett selskap gjennom 30 år) men dette er mer komplisert enn å selge en vare over disk. Ting skal sjekkes- dobbel og trippel for vi snakker om enorme verdier/beløp. TTT men jeg også føler at det går vår vei mot en forløsende melding.

5 Likes

Jeg synes denne fra @Snoeffelen eller @Investor er verdt å lese igjen. Selv ville jeg blitt noe “skuffet” ved en avtale med AZ med kun 100mill NOK i up front. Etter å ha lest dette innlegget noen ganger går det mer opp før meg hvor viktig det er å lande en avtale.

Det er vel diskutert før(?), men vet ikke hva folk mener om en avtale som den Starpharma fikk i 2015.

Noen ville kanskje være skuffet over relativt begrenset up-front (18 mill kroner), men tenk på signalfeffekten ved en slik avtale. Og avtalen var såvidt jeg kan se for ett onkologiprodukt, men med opsjoner på flere produkter.
En avtale som dette ville være et gjennombrudd for PCIB, en validering av teknologien av verdens 7. største selskap, gi opphav til spekulasjoner om hva som blir AZs neste skritt, samtidig som det vil bevare en oppside mot de øvrige samarbeidspartnere på Nac og evn nye.

Avtalen er forøvrig strutkturert ganske typisk, som en baktung avtale. Total potensiell avtaleverdi på 1 mrd kroner, ekskludert royalty av salg og opsjon for påfølgende produkter.

Jeg tenker at en eventuell avtale mellom AstraZeneca og PCI Biotech vil inneholde høyere up-front fordi PCI trolig er nærmere oppstart i kliniske studier (i mennesker altså) enn det Starpharma var den gangen AZ og SP signerte.

Faktisk så er det meget nylig kommet en melding om at samarbeidet mellom AZ og Starpharma som startet i 2015 akkurat har kommet til klinikk, faktisk for bar litt mindre enn et par uker siden:

The Market Herald – 30 Dec 19

AstraZeneca delivers milestone payment to StarPharma (ASX:SPL) for phase 1…

AstraZeneca has commenced the phase 1 clinical trial of AZD0466, triggering a milestone payment to StarPharma (ASX:SPL).

" * AstraZeneca has begun the phase 1 clinical trial for a cancer treatment drug

Roughly $4.29 million will be paid to StarPharma (SPL) as a result of the trial"

Så den utbetalingen bør vel inn i regnestykket om man skal direkte sammenligne.

Sånn sett er en forventningsverdi på up front i samarbeidet mellom AZ og PCI Biotech på 100 millNOK ganske logisk gitt Star Pharma som utgangspunkt til sammenligning.

Jeg har jo regnet “baklengs” på dette før for å illustrerer hva en utkjøpsverdi på hele fimaNACvil være verdt gitt at en up front normalt tilsvarer 1% av avtaleverdi (milestones).

100 millNOK (9 mill$) betyr da 10 mrdNOK (900mrd$) i totale milestones.
Dernest kan man bruke Algeta-avtalen som mal på utkjøpsverdi, og der betalte Bayer altså 3,5 ganger verdien på milstones.

Da ender vi på en utkjøpsverdi 35 mrd NOK eller ca 1000 NOK/aksje gitt 1% up front av avtaleverdi og senere utkjøp.

Men jeg har tidligere listet en rekke avtaler på mRNA hvor up-front er mye større andel av milestones (avtaleverdi), mer som 10% !

Man kan ende opp med samme utkjøpsverdi på det når man regner “bakover”.

Men jeg vil tenke at “oppkjøpsfaren” er større, vil skje på et tidligere tidspunkt desto mer fortung en avtale er.

Det er uansett flere saker som er interessant med en sammenligning med Starpharma og PCI Biotech, og det mest åpenbare er at AstraZeneca tegnet avtaler med Starpharma og PCI Biotech med bare 3 dagers mellomrom !

Hhv 7. september 2015 for Starpharma:

StarpharmaStarpharma | Starpharma signs drug delivery license with AstraZeneca

Sep 07, 2015 … Starpharma signs drug delivery license with AstraZeneca … … … AstraZeneca has signed a licensing agreement with Starpharma for the use of its DEP® drug delivery plat

, og 10. september 2015 for PCI Biotech.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-signs-pre-clinical-research-collaboration-agreement-with-a-top-10-large-pharma-company/

Det gir interessante perspektiver.

Trolig har AZ bestemt seg for å satse på mRNA delivery, og gått for minst et par teknologier, PCI Biotech, Starpharma og kanskje noen flere.

Uansett, det er tenkelig at Per Walday har en slags oversikt på hvordan PCI Biotech sin teknologi presterer i forhold til Starpharma, og det er jo nyttig benchmarking i en forhandling.

Mitt utgangspunkt er at PCI Biotech sin teknologi er bedre enn Starpharma sin teknologi, for hva skulle ellers poenget for AZ være med å videreføre samarbeidet med PCI Biotech?

Jeg tror derfor at vi minst får en up front på 100 millNOK ved en eventuell avtale, så får vi se om vi i noen grad nærmer oss de vanvittige avtalene med 1-2 mrdNOK i upfront, og 10mrdNOK+ i total avtaleverdi.

Vi går spennende tider i møte !!

19 Likes

Arve, det er mulig det tar lenger tid og naa dit jeg forventer, men jeg er overbevist om at det kommer til og skje. Og det maa jeg faa lov til.

7 Likes

AZ og PCIB sin eventuelle avtale nå frem til sommeren 2020 (eller tidligere).

Logisk kunne en kanskje si at AZ ville være mest tjent med å overta PCIB-butikken.
Da ville de få full kontroll med PCI delivery innen vacc , CHEM og NAc og selge utlisensieringer til andre selskaper og til slutt sitte igjen med en mRNA divisjon hvor produktene virker samt overskudd totaltsett på den betalingssummen de vil måtte gi for PCIB.

Men BP selskaper tenker annerledes enn folket i gata.
De ser ut for å betale det det koster uten noe dikkedarier med å prøve å få til noe billig handel og safety kommer først av alt.
Spørsmålet en må stille er “hvor mye ønker de seg dette produktet” og er det ille nok så kjøper de samme f…

Jeg tror de går for noen lisensavtaler med middels upfront og at de resterende samarbeidspartnerene til PCIB gjør det samme samt en hel skokk over tid vil melde sin ankomst og skrive lisensavtaler.

Et vanlig biotekselskap har kun et produkt i en sykdom å lisensiere ut , altså , en handel og etter det er det game over.
PCIB er noe helt annet.
Her utlisensierer en ikke et produkt men et delivery-konsept.
Ta fimaNAc som eksempel (mRNA):

Dersom jeg har forstått dette riktig så er der ikke noe tak på hvor mange avtaler PCIB kan inngå med et uttall av interessenter.

Hvert selskap som lisensierer fimaNAc i selskapets eventyrmiks gjelder kun for den aktuelle sykdommen og sitt mRNA produkt.
På dette viset så kan det bli 10-talls avtaler da alle har sitt eget mRNA produkt i sin tilnærming og PCIB bindes ikke opp på noen måte av disse avtalene mot andre.

Sett at det blir tegnet 50 lisensieringer innenfor kun mRNA så blir det voldsomme summer.
Av de som feiler i clinical trials så er det revnende likegyldig for PCIB.
De beholder up-front payment og de milestons de har fått i henhold til kontrakten men får selvsagt ikke royelties da produktet feilet.

AZ står vel pr nå i en meget avgjørende rolle for hvorledes utviklingen blir i PCIB og AZ.
Jeg vet selvsagt ikke hvorledes dette foregår men med 50 avtaler bare innen fimaNAc så kan det kanskje være en utfordring senere for AZ å komme med bud på PCIB.
Da er jo teknologien spredd for alle vinder (også til de som ifølge AZ ikke burde fått tilgang på teknologien pga de er alvorlige konkurenter for AZ.)

Se på fimaVACC.
Der er produktet klar til utlisensiering.
Det har vist veldig sterke data i friske frivillige og safety er 100%.
Dose er klarlagt og antallet deltakere var høyt slik at det er signifikante data.
PCIB har ikke vaksiner (enda) så det er “end of the road”.
De som tegner lisensavtaler her (førstemann til mølla) vil komme raskt igang og være de som får en “flying start” på produktet sitt.
Q419 vil nok komme godt inn på hvorledes selskapet ser for seg fremtiden innen VACC’n.

FimaCHEM derimot er det vi kan kalle et ferdig produkt da det er et pivotalt studie (avsluttend) hvor PCIB vha PCI -teknologien lager et ferdig produkt til markedet.
Resultatene her vil gi store inntekter til PCIB via utlisensiering og danne et utstillingsvindu for å vise hva teknologien er i stand til.
Men i likhet med NAc så har også CHEM et uttall av muligheter for utlisensieringer.

For å "provosere litt.
50 stk lisensavtaler i hvert forretningsområde skulle tilsi 150 stk utlisensieringer totalt. :slight_smile:
Tallstørrelsene er på bærtur men prinsippet er det interessante her.

En slik anledning dukker skjeldent opp og AZ sover i timen dersom de ikke klinker til på denne sjansen.
De har økonomisk styrke og manpower til å gjennomføre en mulig revolusjon innen medisinen.

Ble litt revet med her men setter stor pris på å bli korrigert der jeg er feil.

20 Likes

Morsomt med slik positiv holdning @ufo.
Eneste jeg vil påpeke er bare at jeg er sikker på at AZ vil betale dersom produktet fungerer slik «vi oppfatter det». AZ har alle detaljer ettersom samarbeidet har pågått i 5 år. Derfor så tror jeg det handler om informasjon vi ikke vet enda. Dersom alt fungerer slik dataene vi har fra tidligere stemmer, så er jeg sikker på at det handler om prisen PW ønsker og investeringen AZ er villig til å godta (her tror jeg AZ vil strekke seg lenger ettersom PCIB har de gode kortene).

På en annen side tror jeg heller ikke PCIB ville hatt selvtillit til å stille AZ et ultimatum uten tilstrekkelig gode data. Dette ville vært unødvendig stor risiko ettersom de like gjerne kunne fortsatt samarbeidet til «dataen» og resultatene var gode nok til å starte forhandlinger. Kommunikasjonen til PCI Biotech viser oss at det skjer ting i selskapet og at vi har mye å se frem til.

Tidsmessig virker vi litt bak mtp. FPD, sites åpne og avtale i Asia. Ingen stor krise, men
kan jo påvirke kursen kortsiktig uten andre nyheter.

For meg blir den første avtalen en enorm sikkerhet, spesielt med tanke på teknologien. Når denne kommer, vil jeg holde aksjene i lang tid uavhengig pris. For det er da det virkelig begynner!

12 Likes