Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Er ikke bare avtalen i seg selv som kan drive kursen, men signaler og utsagn. Derfor kan q4 gi et kraftig løft

13 Likes

Hvis AZ ønsker å kjøpe hele PCIB, kan de ha gitt signaler om at de ønsker et “rent” selskap, uten partner i Asia og uten vaksineavtaler ?
Dersom dette ikke er tilfelle vil jeg tro PCIB jobber hardt for å lande slike avtaler for å legge press på AZ (vise dem at de ikke er den eneste).
Uansett tror jeg det er full rulle med Release.

14 Likes

Jeg ser ikke for meg at PCIB skal «motarbeide» AZ for å få leverage i denne prosessen. Tvert imot skal man ikke se bort ifra at samarbeidet om avtaleutforming er godt med en felles langsiktig plan om å utvikle kommersielle produkter basert på funnene de har. Jeg har ikke tro på noe aggressivt oppkjøp eller skambud/dårlig deal situasjon. Her blir det kjedelige fornuftige meldinger om et par måneders tid. Men blir de kursdrivende? Ja.

6 Likes

Tror kursen kan gå en del hvis følgende ord blir sagt om hvordan samtalene/forhandlingene med AZ går: konstruktive, positiv, oppmuntrende, hyggelige, lovende, betryggende etc.

Like så hvis det kommer supplerende info om det som er informert om tidligere ifm hva AZ synes om data fra Nac så langt. Eller ny info om resultater fra dyreforsøk eller utenom onkologi.

7 Likes

…men bjellesauene kommer ikke diltende etter før ETTER børsmelding om avtale/avtaler. Takk og lov.

2 Likes

Litt “komisk” at 99% på forumet ( og sikkert mange andre) forventer avtaler nå snart ( inkl meg selv) men det er ikke samme sterke troen når det kommer til kursnivå og kjøpsinteresse?
Jeg har prøvd å bidra litt men det hjalp ikke mye.
Må si jeg synes det er merkelig at kursen ligger rolig ca 20 kr under toppen når vi vet at det kan bli mangedobling på få uker-mnd. ???
Andre som tenker i samme baner?

Den store mengden investorer har knapt hørt om selskapet. Kommer det en Spetalen eller to kan vi være over hundrelappen, selv uten meldinger.

4 Likes

Nei , Arve , mange andre flinkere folk enn meg bryr seg lite om kursen er 60 eller 80 i februar. Vi har fulgt med det fundamentale , og er derfor fullstendig ubekymret

4 Likes

Wtf @arve1954… Ta en chill pill… Å sende ansvar over til “oss” blir bare utrolig dumt. Eneste komisk her er pensjonisten som har litt for mye penger på konto og liker å skryte av det her på forum.

3 Likes

Det er en kjent sak at de mest optimistiske, de som ymter liten forståelse for at noen selger «på dagens nivå» og lignende, ofte er de som forsøker å lette på beholdningen.

“En kjent sak” ? Som noen sier: “Link takk”…::)))

1 Like

Har økt i fra 140k til 180k jeg da siste uker-mnd så å antyde at jeg ønsker å lette meg blir bare for dumt.
At jeg har så “mye” penger på konto er også feil da 98% av min kapital er på børs.
Jeg sender ikke ansvaret til “dere” men gjør meg mine tanker på hvorfor ting er som de er.
Må nesten beklage at jeg deler mine tanker.

10 Likes

De fleste som frekventerer denne tråden har vært en del av caset lenge, som vil si at man har hatt lang tid til å putte penger inn i PCIB. Noen har dypere lommer enn andre, men felles for veldig mange er at midlene ikke er uendelig. Som vil si at begrensningen ikke er villigheten til å investere.

Det er uansett ikke lenge siden mange var redd for at vi ville krype nedover mot 30-tallet etter hvert. Vi har sett 54, nå er kursen greit over 60 uten at det har skjedd en eneste ting på det fundamentale planet. Mao; den viser faktisk styrke kontra de rådende antagelsene fra de mest pessimistiske for noen få uker siden.

Når det er sagt; det er vel mulig å ha en ok forståelse for at seigpiningen kan gi et behov for utlufting når det for de fleste av oss står svært mye penger på spill. Man må bare prøve å huske på at det ikke er sååå mange som er dypt nok inne i caset til å skjønne hva som er i ferd med å skje. For svært mange er biotek mest av alt noe uforståelig med skyhøy risiko, hvert fall inntil de oppdager at kursen går i været. Som igjen betyr at man ikke får som fortjent uten en utløst trigger som kan sette fart i maskineriet.

19 Likes

Fornektelse når vi går nedover, krangling når vi går horisontalt og kollektiv ekstase når vi går oppover. Det er deilig å være norsk - i PCIB!

10 Likes

Du trenger ikke beklage noe som helst @arve1954 men det som går igjen er at avtaler om det er i VACC, NAc eller Chem, så er de kompliserte og vi er kun i midten av februar, og vi får nye drypp hele tiden på rikets tilstand som gjennom godkjent VACC patent 21.januar 2020 og ikke minst

Photochemical Internalization for Intracellular**Drug Delivery.
From Basic Mechanisms to
Clinical Research, Published 14 February 2020

very promising results have recently been obtained with PCI-mediated delivery of various types of “naked” mRNA molecules (Høgset et al., manuscript in preparation).

PCI-enhanced vaccination has also recently been validated in a Phase I study on healthy volunteers, with the objective to assess safety, tolerability and immune response after PCI of human papilloma virus E7 (HPV E7) and keyhole limpet hemocyanin (KLH) antigens
ClinicalTrials.gov Identifier: NCT02947854
This study (Høgset et al. manuscript in preparation) confirmed preclinical results (unpublished data) showing that PCI significant enhances cellular immune responses to HPV peptide antigens.

At vi med all denne infoen ikke er på ATH får så være, men min konto som din @arve1954 er idet minste på ATH med tanke på antall aksjer :wink:

Ønsker alle PCIB`ere lykke til :hugs:

27 Likes

PCIB skriver på sine sider at de skal på Bio-Europe i mars.

Men de er ikke på lista over de 1000+ selskaper som er påmeldt…

http://events.ebdgroup.com/bes/core/participating-companies.php?_ga=2.118614473.1727123961.1581969483-2086436535.1581969483

13 Likes
  1. desember 2016 var NANO (hvor jeg var all-in) på 123 kr og PCIB på 5 kr. Hadde jeg switchet da så hadde jeg ikke akkurat manglet PCIB-aksjer idag. Faktisk ønsket jeg å kjøpe PCIB ved å få kreditt på NANO, men kunne bare få 2% pga konsentrasjon. Tenkte faktisk ikke på at etter hvert som jeg hadde kjøpt PCIB ville konsentrasjonen blitt opphevet så jeg kunne kjøpt stadig mer PCIB. Men mer fornuftig ville det jo vært å spre seg litt, og solgt en hel del NANO for å kjøpe PCIB. Har vært tung lærdom å måtte ta inn over seg at det smarteste er å spre seg på ihvertfall en håndfull aksjer (noe jeg kanskje burde lært tidligere etter det som skjedde i CRU). Nå har jeg i det minste 4 investeringer.
8 Likes

Hva tenker du ligger i det?

Kun to muligheter

  1. de har ennå ikke meldt seg på
  2. de har ombestemt seg.

Alt. 2 er jo interessant om man ser det i sammenheng med pågående diskusjoner med er herværende top 10 BP…

5 Likes
  1. Listen er ikke oppdatert
2 Likes